Θρίαμβος του Άλεξ Μάρκεθ στο τελευταίο Σπριντ της σεζόν στη Βαλένθια

Άλεξ Μάρκεθ

i

©Imago

Θρίαμβος του Άλεξ Μάρκεθ στο τελευταίο Σπριντ της σεζόν στη Βαλένθια

Άγγελος Φραγκισκάτος 16:52 - 15.11.2025 / Ανανεώθηκε: 16:58 - 15.11.2025

Ο Άλεξ Μάρκεθ της Gresini Racing αναδείχθηκε ο μεγάλος νικητής στο τελευταίο Σπριντ του MotoGP για το 2025, κυριαρχώντας από την αρχή μέχρι το τέλος στην πίστα Ρικάρντο Τόρμο.

Ο αναβάτης της Gresini, Άλεξ Μάρκεθ, κατέκτησε μια επιβλητική νίκη στο τελευταίο Σπριντ της σεζόν 2025 του MotoGP στο γκραν πρι της Βαλένθια, την ώρα που ο κάτοχος της πολ ποζίσιον, Μάρκο Μπετζέκι, περιορίστηκε στην πέμπτη θέση.

Ο Μάρκεθ πήρε το προβάδισμα από τον Μπετζέκι στην εκκίνηση και απέκρουσε την αρχική πίεση του αντιπάλου του από την KTM, Πέδρο Ακόστα, για να εξασφαλίσει τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του σε Σπριντ και την τρίτη του στη φετινή σεζόν.

Ο Ακόστα δεν κατάφερε να διατηρήσει τον ρυθμό του Μάρκεθ στο δεύτερο μισό του αγώνα, αλλά εξασφάλισε άλλη μια θέση στο βάθρο τερματίζοντας δεύτερος, με τον Φάμπιο Ντι Τζιαναντόνιο να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.

Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, ο Μπετζέκι έκανε μια κακή εκκίνηση από την πολ, επιτρέποντας στον Μάρκεθ να «αρπάξει» την πρωτοπορία στην πρώτη στροφή και στον Ακόστα να του πάρει τη δεύτερη θέση στην επόμενη. Ο αναβάτης της Aprilia συνέχισε να χάνει θέσεις με το μαλακό μπροστινό ελαστικό, πέφτοντας στην έκτη θέση πίσω από τη Yamaha του Φάμπιο Κουαρταραρό στο τέλος του πρώτου γύρου.

Αυτό έδωσε την ευκαιρία στους Μάρκεθ και Ακόστα να ξεφύγουν μπροστά, αλλά δεν υπήρξε επανάληψη της επικής τους μονομαχίας από το Πορτιμάο. Ο Μάρκεθ κατάφερε να χτίσει μια διαφορά άνω του ενός δευτερολέπτου μέχρι τον 6ο από τους 12 γύρους.

Ο 29χρονος αναβάτης τελικά πέρασε άνετα τη γραμμή του τερματισμού με διαφορά 1,1 δευτερολέπτου, υπό το βλέμμα του παγκόσμιου πρωταθλητή αδερφού του, Μαρκ Μάρκεθ, ο οποίος επέστρεψε στα pits για πρώτη φορά μετά το ατύχημά του στην Ινδονησία. Ο Ακόστα τερμάτισε δεύτερος, προσπερνώντας τον Πέκο Μπανάια της Ducati για την τέταρτη θέση στη βαθμολογία των αναβατών.

Στο μεταξύ, ο Ντι Τζιαναντόνιο της VR46 κατέκτησε την τελευταία θέση του βάθρου, προσπερνώντας τον Ραούλ Φερνάντεθ στη στροφή 6, μόλις τρεις γύρους πριν το τέλος, μετά από μια μάχη που κράτησε σχεδόν όλο τον αγώνα με τον αναβάτη της Trackhouse. Ο Φερνάντεθ δέχθηκε επίσης πίεση από τον Μπετζέκι στον τελευταίο γύρο, αλλά κατάφερε να κρατηθεί και να τερματίσει ως η κορυφαία Aprilia στην τέταρτη θέση.

Ο Φράνκο Μορμπιντέλι τερμάτισε έκτος για την VR46, ενώ ο Κουαρταραρό έπεσε στην έβδομη θέση, χάνοντας θέσεις τόσο από τον Μπετζέκι όσο και από τον Μορμπιντέλι προς το τέλος. Ένας ταχύτατος πρώτος γύρος επέτρεψε στον Μπραντ Μπίντερ να τερματίσει όγδοος, παρόλο που εκκινούσε 15ος, ενώ ο τελευταίος βαθμός πήγε στον rookie της Trackhouse, Άι Ογκούρα.

Η Honda δεν κατάφερε να πάρει ούτε έναν βαθμό στο Σπριντ, καθώς ο Ζοάν Μιρ έχασε το μπροστινό της εργοστασιακής της RC213V στον δεύτερο γύρο, παρασύροντας μαζί του και τον ομόσταυλό του, Λούκα Μαρίνι. Ο καλύτερος τερματισμός για την ιαπωνική ομάδα ήταν η 10η θέση του αναβάτη της LCR, Ζοάν Ζαρκό.

Ο Χόρχε Μάρτιν, στην επιστροφή του, έφτασε μέχρι την 11η θέση στα αρχικά στάδια του Σπριντ, αλλά έπεσε στην 22η και τελευταία θέση όταν βγήκε εκτός πίστας στον 4ο γύρο, προσπαθώντας να αποφύγει τον Ζαρκό.

Οι Φερμίν Αλντεγκέρ και Τζακ Μίλερ είχαν επαφή στον τρίτο γύρο, ένα συμβάν για το οποίο ο αναβάτης της Pramac έλαβε εντολή να χάσει τρεις θέσεις. Καθώς δεν εξέτισε την ποινή στον προβλεπόμενο χρόνο, του επιβλήθηκε ποινή long lap penalty, η οποία τον άφησε 12ο, μία θέση πίσω από τον Αλντεγκέρ.

Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής του MotoGP, Πέκο Μπανάια, είχε έναν δύσκολο αγώνα και τερμάτισε 14ος, δύο θέσεις μπροστά από τον ομόσταυλό του και αντικαταστάτη του Μαρκ Μάρκεθ, Νικολό Μπουλέγκα.

Η αγωνιστική δράση στη Βαλένθια κορυφώνεται με τον «κυρίως» αγώνα, ο οποίος είναι προγραμματισμένος για την Κυριακή στις 15:00 ώρα Ελλάδος.

Tags: