Οι κατασκευαστές του MotoGP ζητούν σαφήνεια για τους κανονισμούς περί καπνού από τον κινητήρα

Εκκίνηση GP Πορτογαλίας

i

©Imago

Οι κατασκευαστές του MotoGP ζητούν σαφήνεια για τους κανονισμούς περί καπνού από τον κινητήρα

Οι κατασκευαστές στο MotoGP απαιτούν μεγαλύτερη σαφήνεια σχετικά με το πρωτόκολλο που εφαρμόζεται όταν ένας κινητήρας βγάζει καπνό.

Οι κατασκευαστές στο MotoGP ζητούν μεγαλύτερη σαφήνεια σχετικά με το πρωτόκολλο για τις μοτοσικλέτες που βγάζουν καπνό, μετά το περιστατικό με τον Πέκο Μπανάια στο GP της Ιαπωνίας στις αρχές Οκτωβρίου.

Στο Μοτέγκι, ο αναβάτης της Ducati κέρδισε, παρόλο που για μεγάλο μέρος του αγώνα έβγαινε καπνός από τη μοτοσικλέτα του. Σταδιακά, ο καπνός αυτός άρχισε να πυκνώνει, αλλά ο αγωνιστικός διευθυντής Μάικ Γουέμπ δεν έδειξε ποτέ την μαύρη σημαία με τον πορτοκαλί δίσκο (μηχανική βλάβη) στον Μπανάια, κάτι που θα ανάγκαζε τον δύο φορές πρωταθλητή να σταματήσει αμέσως τη μοτοσικλέτα του.

Ακριβώς αυτό συνέβη λίγες εβδομάδες νωρίτερα με τον Τζακ Μίλερ κατά τη διάρκεια των χρονομετρημένων δοκιμών στο Red Bull Ring στην Αυστρία. Τότε, από τη μηχανή του Αυστραλού άρχισε να βγαίνει παρόμοιος καπνός και αμέσως έλαβε εντολή από την διεύθυνση αγώνα να απομακρυνθεί από την πίστα.

Στην Ιαπωνία, ωστόσο, αυτό το πρωτόκολλο δεν τηρήθηκε, γεγονός που προκάλεσε συζητήσεις μεταξύ των εκπροσώπων των κατασκευαστών στο paddock. Ο λόγος που ο Μπανάια δεν αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στο Μοτέγκι ήταν η διαβεβαίωση από την Ducati ότι το πρόβλημα δεν ήταν σοβαρό και δεν δημιουργούσε επικίνδυνη κατάσταση στην πίστα, διασκορπίζοντας λάδι στην ιδανική γραμμή.

«Όλες οι μοτοσικλέτες στο MotoGP, όσο κινούνται, παράγουν περίσσεια λαδιού. Κάθε κατασκευαστής έχει το δικό του σύστημα διαχείρισης αυτής της περίσσειας. Υποτίθεται ότι ο καπνός από τη μοτοσικλέτα του Πέκο προήλθε από την καύση αυτής της περίσσειας λόγω της θερμότητας της εξάτμισης, κάτι που, τουλάχιστον θεωρητικά, είναι μια ελεγχόμενη διαδικασία», εξήγησε ένας ανώνυμος μάνατζερ ομάδας στο MotoGP στο motorsport.com.

«Ο καπνός που βγαίνει από τη μοτοσικλέτα πέφτει στην άσφαλτο. Αν αυτό διαρκέσει λίγα μέτρα, δεν είναι πρόβλημα. Αλλά, αν διαρκέσει αρκετούς γύρους, τότε αυτός ο καπνός ψύχεται και μετατρέπεται σε λάδι, κάτι που δημιουργεί προϋποθέσεις κινδύνου στην πίστα», συνέχισε ο ίδιος μάνατζερ.

«Το ερώτημά μας είναι τι θα συμβεί την επόμενη φορά; Θα υπερισχύσει η άποψη του επικεφαλής της ομάδας, ή θα εφαρμοστεί ο κανονισμός; Χρειαζόμαστε ένα σαφές πρωτόκολλο που να εφαρμόζεται πάντα με τον ίδιο τρόπο. Η συζήτηση μεταξύ του τεχνικού διευθυντή του πρωταθλήματος (Ντάνι Όλντριτζ) και της Ducati, η οποία προβλήθηκε στη ζωντανή μετάδοση, δεν άφησε πολύ καλή εντύπωση. Γι' αυτό ζητάμε να υπάρχει επικοινωνία μεταξύ όλων των ομάδων, του αγωνιστικού διευθυντή, του αθλητικού διευθυντή και του τεχνικού διευθυντή του πρωταθλήματος. Έτσι ώστε όλα τα ζητήματα που προκύπτουν στην πίστα να μπορούν να συζητηθούν εσωτερικά επί τόπου», πρόσθεσε.

Tags: