Μπορεί ο Ελληνας σήμερα να πάρει καινούργιο αυτοκίνητο;

Μπορεί ο Ελληνας σήμερα να πάρει καινούργιο αυτοκίνητο;

21:01 - 21.11.2025 / Ανανεώθηκε: 21:04 - 21.11.2025

Η δυνατότητα για τον μέσο Έλληνα να αποκτήσει καινούργιο αυτοκίνητο είναι πιο πολύπλοκη απ’ όσο φαίνεται με πρώτη ματιά. Παρά το γεγονός ότι η τιμή αγοράς μπορεί να μην είναι η πιο αποτρεπτική, η πραγματική οικονομική πρόσβαση επηρεάζεται από μια σειρά παραγόντων που κάνουν τη «δυνατότητα» πολύ σχετική.

Αρχικά, αξίζει να επισημανθεί, ότι στις τιμές αγοράς τα πράγματα δεν είναι τόσο «απρόσιτα». Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η Ελλάδα κατατάσσεται ως η 10η φθηνότερη χώρα ανάμεσα σε 37 χώρες της Ευρώπης για αγορά αυτοκινήτου, με τις τιμές να βρίσκονται περίπου στο 93% του ευρωπαϊκού μέσου όρου — δηλαδή περίπου 7% χαμηλότερα. Αυτό δείχνει ότι, καθαρά από άποψη τιμής αγοράς, το «κόστος» δεν είναι πρωταρχικό εμπόδιο.

Όμως, η οικονομική πραγματικότητα του ελληνικού νοικοκυριού αλλάζει δραματικά την εικόνα. Το διαθέσιμο εισόδημα, η αποταμίευση, το ύψος των μισθών και οι άλλες οικονομικές υποχρεώσεις δημιουργούν το «πλαίσιο» μέσα στο οποίο η αγορά αυτοκινήτου πρέπει να ενταχθεί. Για παράδειγμα, η αποταμιευτική ικανότητα των ελληνικών νοικοκυριών είναι αρνητική (-2,5% του διαθέσιμου εισοδήματος το 2024). Ταυτόχρονα, η χώρα βρίσκεται ακόμα, και παρά τις αυξήσεις που έχουν γίνει, ανάμεσα στις χώρες με τους χαμηλότερους μισθούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Θέλουν: Μπορούν;

Ξεκάθαρα, σήμερα ο μέσος Έλληνας θέλει να αποκτήσει καινούργιο αυτοκίνητο. Το βλέπουμε και βιώνουμε καθημερινά με τις επικοινωνίες που έχουμε. Οι τρόποι πλέον υπάρχουν. Είναι πολλοί και γίνονται ολοένα και πιο προσιτοί, αρκεί κάποιος να τους δείξει με καθαρό τρόπο και χωρίς μισόλογα. Η αλήθεια είναι ότι η αγορά σήμερα δίνει εργαλεία. Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι το «αν» μπορεί ο Έλληνας. Το ζήτημα είναι το «ποιος» τον καθοδηγεί και «πώς». Οι εισαγωγείς και οι πωλητές έχουν πλέον στα χέρια τους όλα τα μέσα για να ανοίξουν τον δρόμο προς ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Οφείλουν να το κάνουν, γιατί η ανάγκη έχει γίνει επιτακτική.

Ο στόλος της χώρας παραμένει πολύ γερασμένος
Εχουμε το γηραιότερο στόλο οχημάτων στην Ευρώπη με πάνω 17 χρόνια να είναι ο μέσος όρος. Μπαίνεις μέσα σε αυτά και νιώθεις τον χρόνο. Νιώθεις την κόπωση. Νιώθεις την έλλειψη ασφάλειας. Αναπνέουμε τους ρύπους τους…
Πλέον το νέο αυτοκίνητο δεν είναι πολυτέλεια. Είναι θέμα ζωής. Ο οδηγός χρειάζεται ένα όχημα που τον προστατεύει, που καταναλώνει λιγότερα, που δε βγάζει ζημιές, που ρυπαίνει λιγότερο και -στο κάτω κάτω- που θα του ανεβάζει την ψυχολογία. Γιατί το αυτοκίνητο δεν είναι ένα μέσο. Είναι καθημερινή συντροφιά. Είναι εργαλείο ψυχαγωγίας και δουλειάς. Είναι ανανέωση.

Οι δυνατότητες αγοράς υπάρχουν. Τα χρηματοδοτικά προγράμματα έχουν γίνει πιο ευέλικτα. Τα μηνιαία κόστη μπορούν να προσαρμοστούν σε πραγματικά επίπεδα ζωής. Υπάρχουν λύσεις για χαμηλές προκαταβολές, για μεγάλα διαστήματα αποπληρωμής, για ανταλλαγή παλιού αυτοκινήτου με πραγματική αξία και όχι με θεωρητικούς αριθμούς. Υπάρχουν εργαλεία leasing που πριν λίγα χρόνια θεωρούνταν απαγορευτικά, ενώ τώρα γίνονται καθημερινή απόφαση για πολλούς. Το θέμα είναι να εξηγηθεί αυτό στον κόσμο με καθαρό τρόπο. Να καταλάβει ο οδηγός τι μπορεί να πάρει και με ποιον τρόπο. Να νιώσει ότι δεν πιέζεται, αλλά καθοδηγείται.

Οι Έλληνες εισαγωγείς και οι έμποροι πρέπει να μπουν μπροστά. Να δείξουν με θάρρος και με απλότητα ότι ο δρόμος προς ένα νέο, ασφαλές και πιο αποδοτικό αυτοκίνητο δεν είναι τόσο δύσκολος όσο φαντάζει. Ότι το αυτοκίνητο που καίει λιγότερο, που ρυπαίνει λιγότερο και που κουράζει λιγότερο, μπορεί να βρίσκεται έξω από το σπίτι του οδηγού χωρίς να διαλύσει τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Με λίγη καθοδήγηση, η απόφαση γίνεται πιο εύκολη. Με λίγη ενημέρωση, η δυσπιστία εξαφανίζεται. Με πραγματικές λύσεις, όχι θεωρίες, η αγορά μπορεί να ανανεωθεί.

Οι δείκτες είναι ξεκάθαρα θετικοί και πρέπει να φανούν και στα πορτοφόλια μας σύντομα
Αναμφίβολα η Ελλάδα βρίσκεται σε μια περίοδο οικονομικής ανάκαμψης. Οι μισθοί ανεβαίνουν με αργό ρυθμό, αλλά ανεβαίνουν. Οι πολίτες ψάχνουν λύσεις. Θέλουν καλύτερη ποιότητα ζωής. Θέλουν ασφάλεια στον δρόμο. Θέλουν ένα αυτοκίνητο που δεν τους ταλαιπωρεί και δεν τους κοστίζει κάθε μήνα μια μικρή περιουσία σε βλάβες και καταναλώσεις. Θέλουν κάτι που τους δίνει μια αίσθηση ανανέωσης, ένα μικρό restart στην καθημερινότητα.

Και επειδή το κράτος απέχει και θα απέχει από την προσπάθεια ανανέωσης του στόλου (μόνο τα ηλεκτρικά δε φτάνουν), αυτό που χρειάζεται τώρα είναι μια πιο θαρραλέα στάση από τους ανθρώπους της αγοράς. Όχι θεωρητικές καμπάνιες. Όχι υποσχέσεις που χάνονται στα μικρά γράμματα. Θέλει πρακτικές λύσεις. Θέλει ξεκάθαρη επικοινωνία. Θέλει διάθεση να καθίσει ο πωλητής δίπλα στον πελάτη και να του πει «έτσι μπορείς να το πάρεις». Να του δείξει αριθμούς. Να του δείξει παραδείγματα. Να του αποδείξει ότι ένα νέο αυτοκίνητο μπορεί να είναι πιο οικονομικό από ένα δεκαπενταετίας που ζητάει χρήματα κάθε μήνα.

Το νέο αυτοκίνητο δεν είναι πολυτέλεια. Είναι ανάγκη. Είναι επένδυση στην καθημερινότητα. Είναι προστασία. Είναι μια μικρή ανάσα που ο κάθε οδηγός δικαιούται. Και σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι τρόποι υπάρχουν. Αρκεί να τους δείξουμε. Αρκεί να μπει η αγορά μπροστά. Αρκεί να μιλήσει με καθαρή γλώσσα και με πραγματικό ενδιαφέρον.

Γιατί όταν ο Έλληνας βλέπει ότι υπάρχει δρόμος, τον ακολουθεί. Και όταν τον ακολουθήσει, η αγορά αλλάζει. Η οδική ασφάλεια αλλάζει. Η εικόνα των πόλεων αλλάζει. Το περιβάλλον αλλάζει. Και το αυτοκίνητο γίνεται ξανά αυτό που πρέπει να είναι: το εργαλείο που σου δίνει δύναμη και όχι βάρος.

Πηγή: newsauto