O Dani Pedrosa έρχεται στην Ελλάδα με τη MotoGP™ μοτοσυκλέτα της KTM και εδώ θα βρεις μια μικρή λίστα με όσα πρέπει να ξέρεις για αυτήν.
Αν είσαι λάτρης του κορυφαίου πρωταθλήματος ταχύτητας μοτοσυκλετών στον κόσμο, τότε σίγουρα θα ξέρεις πως στις 31 Μαΐου, στο Αεροδρόμιο Τατοΐου, θα έχεις τη μοναδική ευκαιρία να δεις μία μοτοσυκλέτα MotoGP™ από κοντά! Ναι, ο Dani Pedrosa έρχεται στην Ελλάδα και θα οδηγήσει την KTM RC16 αποκλειστικά για το ελληνικό κοινό, στο Red Bull Showrun by ALUMIL. Κλείσε έγκαιρα τα εισιτήριά σου εδώ https://www.more.com/gr-el/tickets/happenings/red-bull-showrun-by-alumil και στη συνέχεια διάβασε τι αξίζει να παρατηρήσεις στην κορυφαία μοτοσυκλέτα που θα έχει οδηγηθεί ποτέ στην Ελλάδα.
Ο ήχος του V4 κινητήρα
Δεν υπάρχει περίπτωση μία μοτοσυκλέτα MotoGP™, με τον κινητήρα σε λειτουργία, να περάσει απαρατήρητη, ωστόσο καλό είναι να είσαι προετοιμασμένος για το τι πρόκειται να ακούσεις. Οι λάτρεις των motorsport θα τον χαρακτηρίσουν “μελωδία”, κάποιοι άλλοι “εκκωφαντικό”, ωστόσο το μόνο σίγουρο είναι πως πρόκειται για έναν ήχο που όμοιος του δεν έχει ακουστεί ξανά στην Ελλάδα. Παράγεται από τον V4 κινητήρα των 1.000cc και η έντασή του στο μέγιστο όριο περιστροφής φτάνει τα 130 dB που ισοδυναμεί με τον θόρυβο που προκαλεί ένα πολεμικό αεροσκάφος κατά την απογείωσή του. Αν λοιπόν σκοπεύετε να βρεθείτε πολύ κοντά στον “διάδρομο απογείωσης” της RC16 του Dani Pedrosa, ένα ζευγάρι ωτοασπίδες δεν θα ήταν καθόλου κακή ιδέα.

Το απίστευτο κιβώτιο
Δεν είναι εύκολο να το διακρίνεις οπτικά αλλά αξίζει να παρατηρήσεις πώς το κιβώτιο ταχυτήτων βοηθάει στην αδιάκοπη επιτάχυνση της μοτοσυκλέτας. Πρόκειται για μία εξαιρετικά πολύπλοκη κατασκευή που επιτρέπει τη μεταφορά ισχύος ακόμα και κατά τη διάρκεια αλλαγής των ταχυτήτων εξαλείφοντας το γνωστό “κλότσιμα” των συμβατικών κιβωτίων ταχυτήτων. Φυσικά είναι ένας πανάκριβος μηχανισμός ακριβείας που όμοιος του δεν υπάρχει σε κανένα άλλο είδος μοτοσυκλέτας.

Τα carbon φρένα
Σε αντίθεση με ότι συνηθίζουμε να βλέπουμε στις μοτοσυκλέτες παραγωγής, τα φρένα της KTM RC16 είναι... “από άλλο πλανήτη”! Έτσι θα μπορείς να δεις πως οι δίσκοι στον μπροστινό τροχό δεν είναι οι συνήθεις μεταλλικοί που βλέπουμε στις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες αλλά πως είναι κατασκευασμένοι από carbon, και συνδυάζονται με δαγκάνες που όμοιες τους δεν έχεις δει πουθενά. Το σύστημα των φρένων προέρχεται από την Brembo και κανένα εξάρτημα του δεν είναι διαθέσιμο στο εμπόριο καθώς όλα προορίζονται αποκλειστικά για τις ομάδες του κορυφαίου πρωταθλήματος.

Aεροδυναμικά βοηθήματα
Η χαρακτηριστική σχεδίαση των “φτερών” της KTM RC16 είναι η τελευταία λέξη στην αεροδυναμική και είναι η πιο πρόσφατη τεχνολογία που ενσωματώθηκε στις μοτοσυκλέτες MotoGP™. Στόχος τους είναι η παραγωγή κάθετης (προς το έδαφος) δύναμης αλλά -σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στα υπόλοιπα οχήματα δρόμου (αυτοκίνητα, F1 κλπ)- μόνο όταν η μοτοσυκλέτα κινείται ευθεία (δηλαδή βρίσκεται σε όρθια θέση) ώστε να αυξηθεί η πρόσφυση των τροχών και να μειωθεί το φαινόμενο της ανύψωσης του μπροστινού τροχού (σούζα…) κατά την επιτάχυνση. Αντίθετα, ο ειδικά μελετημένος σχεδιασμός τους, περιορίζει σημαντικά αυτή τη δύναμη όταν η μοτοσυκλέτα αρχίζει να στρίβει ώστε να μην επιβαρύνει την πρόσφυση των ελαστικών.

High-tech περιτύλιγμα
Το κορυφαίο μηχανικό σύνολο δεν θα μπορούσε να είχε κάτι λιγότερο από ένα φανταχτερό “κουστούμι”. Έτσι περικλείεται από άφθονη ποσότητα ανθρακονημάτων, πάνω στα οποία βρίσκονται τα χρώματα και οι χορηγοί της Red Bull KTM Factory Racing Team, ενώ πολλές ακόμα μικρές “λεπτομέρειες” όπως τα εξαρτήματα τιτανίου και μαγνησίου μπορούν να μαγνητίσουν το βλέμμα για ώρες, σε όσους τυχερούς βρεθούν κοντά στην RC16.
Aν δεν θες να αφήσεις την ευκαιρία του Red Bull Showrun by ALUMIL στις 31 Μαΐου, όπου θα μπορείς να δεις από κοντά την KTM RC16 και τον Dani Pedrosa, για πρώτη φορά εν δράσει στην Ελλάδα, στο Αεροδρόμιο Τατοΐου, κλείσε έγκαιρα τα εισιτήριά σου εδώ:
https://www.more.com/gr-el/tickets/happenings/red-bull-showrun-by-alumil/