Η αγορά στη γηραιά ήπειρο δείχνει σημάδια ανάκαμψης, με τις ταξινομήσεις να παρουσιάζουν άνοδο της τάξεως του 4,9% και με κάποιες μάρκες να καταγράφουν εντυπωσιακές επιδόσεις.
Η ευρωπαϊκή αγορά δείχνει σημάδια ανάκαμψης, με τις ταξινομήσεις να ανεβαίνουν 4,9% τον Οκτώβριο και αρκετές μάρκες –ευρωπαϊκές και κινεζικές– να καταγράφουν εντυπωσιακές επιδόσεις.
Η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων κινήθηκε ανοδικά για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, φτάνοντας τις 1.097.663 ταξινομήσεις τον Οκτώβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce. Η αύξηση 4,9% σε σχέση με πέρυσι αποδίδεται τόσο στη σταθεροποίηση μεγάλων αγορών όπως η Γερμανία (+7,8%) και η Γαλλία (+2,9%), όσο και στην ενίσχυση των «τακτικών ταξινομήσεων» από εμπόρους και εταιρείες ενοικίασης.
Παρά το δύσκολο πρώτο εξάμηνο, η ευρωπαϊκή αγορά έχει πλέον γυρίσει σε θετικό πρόσημο για το 2025 (+1,8%), ενώ οι αναλυτές βλέπουν δυναμική για ακόμη καλύτερη συνέχεια χάρη στα πακέτα επιδότησης ηλεκτρικών μοντέλων σε Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία.
Στο επίπεδο των μαρκών, οι μεγάλοι κερδισμένοι του μήνα ήταν η Citroen (+32%), χάρη στην άρση των προβλημάτων παραγωγής για τα C3 και C3 Aircross, η Cupra (+26%) και η Mini (+25%). Αντίθετα, Tesla (45%), Porsche (-26%), Jeep (-18%) και Toyota (-12%) είχαν σαφώς χαμηλότερες επιδόσεις.
Ιδιαίτερη άνοδο σημείωσαν και οι κινεζικές εταιρείες, με Chery, Leapmotor και Jaecoo να ξεπερνούν έστω και από χαμηλή βάση τις 4ψήφιες μηνιαίες πωλήσεις. Η BYD ενίσχυσε τον όγκο της κατά 208% (17.514 ταξινομήσεις), ενώ η MG συνέχισε τις σταθερά ισχυρές επιδόσεις της με άνοδο 35%.
Στο επίπεδο ομίλων, Renault (+11%), Volkswagen Group (+6,8%) και BMW Group (+6,4%) κινήθηκαν ανοδικά, ενώ η Stellantis επέστρεψε σε σταθερή τροχιά με +4,5%, σχεδόν όσο και ο μέσος όρος της.