Στο τιμόνι του Honda Civic e:HEV

Ενδιαφέρουσα σχεδίαση στο Honda Civic eHEV

Στο τιμόνι του Honda Civic e:HEV

Δημήτρης Μπαλής 12:34 - 16.05.2023

Η Honda κατασκεύασε ένα υβριδικό μοντέλο που και επιδόσεις έχει και άνεση προσφέρει.

Η 11η γενιά του Honda Civic είναι μάλλον και η πιο σημαντική, καθώς για πρώτη φορά κάτω από το καπό τοποθετήθηκε υβριδικός κινητήρας. Η φίρμα είναι συνυφασμένη με τις επιδόσεις και μπορεί όντως να υπάρχει η κορυφαία έκδοση Type R, αλλά και αυτή με τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα, σε συνδυασμό με την υβριδική τεχνολογία, έχει τη δυνατότητα να δώσει στον οδηγό τη σβελτάδα που χρειάζεται, όταν τη χρειάζεται. Το 2λιτρο μοτέρ που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, διαθέτει άμεσο ψεκασμό και συνεργάζεται με δύο συμπαγείς ηλεκτροκινητήρες, μια μπαταρία ιόντων λιθίου και με το κιβώτιο eCVT.

Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 182 ίππους με 315Nm ροπή, με τις επιδόσεις να μην κάνουν εκπτώσεις, σε καμία περίπτωση, καθώς το 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,8 δευτερόλεπτα στην έκδοση Elegance. Η τελική σταματά στα 180χλμ./ώρα. Ο κατασκευαστής δίνει κατανάλωση 4,7 λίτρα/100χλμ. με εκπομπές CO2 στα 198γρ./χλμ., τιμές οι οποίες φανερώνουν πως το Civic e:HEV, όχι μόνο είναι γρήγορο, αλλά δεν χρειάζεται αυτή η γρηγοράδα να μεταφραστεί σε άδειασμα της τσέπης. Κάθε άλλο...

Η 11η γενιά του διαφοροποιείται αρκετά, καθώς η σχεδίασή του είναι διακριτικότερη και όχι άκρως επιθετική, όπως συνέβη με την προηγούμενη. Στο εμπρός τμήμα ξεχωρίζουν τα μεγάλα σε μήκος αιχμηρά φωτιστικά σώματα, που παράλληλα είναι λεπτά, ενώ το καπό φαίνεται να είναι αρκετά μεγάλο. Αν το δεις κανείς στο πλευρό του, διαπιστώνει το απότομο κατά κάποιον τρόπο χαμήλωμα της οροφής προς το πίσω μέρος, εκεί όπου φωλιάζουν τα φώτα σχήματος C. Αξίζει να τονιστεί πως η πέμπτη πόρτα έχει κατασκευαστεί από ρητίνη, κάτι που σημαίνει πως είναι ελαφρότερη κατά 20% σε σχέση με αυτή της 10ης γενιάς.

Οι τροχοί στη βασική έκδοση είναι 17 ιντσών, ενώ στην κορυφαία Advance, όπως της δοκιμής, 18 ιντσών, με ελαστικά χαμηλού προφίλ 235/40. Οι διαστάσεις είναι μεγάλες, καθώς το μήκος έχει αυξηθεί κατά 3,3 εκ., φτάνοντας τα 4,551μ., ενώ το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κι αυτό κατά 3,5 εκ. Τέλος, το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 2χλστ., άρα το μόνο που έχει μειωθεί, είναι το ύψος (-2,6 εκ.).

Ψηφιακή τεχνολογία στο κόκπιτ

Στην καμπίνα κυριαρχούν οι ευθείες γραμμές και τα πολύ καλής ποιότητας υλικά. Μνεία θα πρέπει να γίνει κατά κάποιον τρόπο στους αεραγωγούς σε μοτίβο πλέγματος που επιτρέπουν στον αέρα ευρύτερη ροή που δεν ενοχλεί τους επιβαίνοντες, ενώ το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων στο πάνω μέρος της κονσόλας έχει διαγώνιο εννέα ιντσών. Διαθέτει καλά γραφικά, όπως καλά γραφικά έχει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2 ιντσών του οδηγού. Προσφέρεται για πρώτη φορά τέτοιου τύπου σε αυτοκίνητο της Honda και έχει τη δυνατότητα να δίνει στον οδηγό, πολλές από τις πληροφορίες που χρειάζεται. Η θέση οδήγησης είναι καλή και άνετη και όλοι οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν την πανοραμική οροφή.

Για την εμπειρία οδήγησης, μόνο καλά λόγια έχει να πει κάποιος. Μέσα στην πόλη μπορείς να κινηθείς ηλεκτρικά, ενώ όταν απαιτηθεί, μπορεί να λειτουργήσει και ο θερμικός κινητήρας. Η απουσία θορύβου ή κραδασμού είναι σχεδόν μηδενική και για αυτό φροντίζει η ανάρτηση, έστω και αν τα ελαστικά διατηρούν χαμηλό προφίλ. Οι ανωμαλίες απορροφούνται ιδανικά και αξίζει να αναφερθεί πως στον πίσω άξονα έχουν τοποθετηθεί πολλαπλοί σύνδεσμοι.

Μεγάλη άνεση για τους πίσω επιβάτες

Όσον αφορά στο ερώτημα αν το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί σβέλτα, η απάντηση είναι ασφαλώς και μπορεί. Οι 182 ίπποι του έχουν την ικανότητα να «τραβήξουν» το αμάξωμα όποτε χρειαστεί, ενώ ακόμα και αν πιεστεί σε στροφές, η ουρά του σε καμία περίπτωση δεν θα σε προδώσει. Η υποστροφή από την άλλη μεριά απουσιάζει, κάτι που δείχνει πως οι Ιάπωνες έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά στον χειρισμό του οχήματος. Τα ίδια ισχύουν και για το σύστημα διεύθυνσης και πέδησης, καθώς δεν υστερούν πουθενά.

Σε γενικές γραμμές, το νέο Honda Civic e:HEV είναι ένα αποδοτικό μοντέλο σε κάθε τομέα είτε αυτός λέγεται επιδόσεις είτε άνεση είτε οτιδήποτε άλλο και χάρη στον σχεδιασμό του, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα και από κανέναν, καθώς είναι ομορφότερο και διακριτικό σε σχέση με την προηγούμενη, πιο «άγρια» γενιά του.

Τεράστιο πορτ-μπαγκάζ
Tags: