Το Suzuki Vitara είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που «κουβαλούν» ιστορία. Γι’ αυτό και εξακολουθεί να πουλά στην Ελλάδα και την Ευρώπη: είναι τίμιο, ελαφρύ για την κατηγορία, οικονομικό στην κατανάλωση, με πραγματική τετρακίνηση AllGrip και αξιόπιστη καθημερινή λειτουργία. Όμως ταυτόχρονα είναι και ένα μοντέλο παλαιάς τεχνολογίας, που είναι στη δύση του…
Η τέταρτη γενιά παρουσιάστηκε το 2015 και έκτοτε ζει με ανανεώσεις σε αισθητικό και εξοπλιστικό επίπεδο, χωρίς να αλλάξει πλατφόρμα ή αρχιτεκτονική. Αυτό αποτυπώνεται σε βασικές πτυχές: τα συστήματα υποβοήθησης είναι πιο «δεύτερης γενιάς» σε σχέση με τους νεότερους ανταγωνιστές, η ηχομόνωση και η αίσθηση στιβαρότητας δεν φτάνουν τα κορυφαία της κατηγορίας και ο ψηφιακός διάκοσμος, παρά την προσθήκη μεγαλύτερης οθόνης στις πρόσφατες αναβαθμίσεις, παραμένει πίσω σε ταχύτητα και ενοποίηση λειτουργιών.
Στην καρδιά της γηράσκουσας τεχνολογίας βρίσκεται και το σύνολο κίνησης. Το 1.4 Boosterjet με 48V mild-hybrid υποβοήθηση είναι αποδεδειγμένα οικονομικό και ζωηρό, αλλά πρόκειται για εξέλιξη ενός παλιού, μικρού τούρμπο τετρακύλινδρου που δεν επιτρέπει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και δεν συνοδεύεται από τις πιο σύγχρονες αρχιτεκτονικές 400V/800V που βλέπουμε αλλού.
Και όταν κοιτάξεις γύρω από το Vitara, το χάσμα ηλικίας φαίνεται καθαρά, όσο και αν ο σχεδιασμός του αρέσει. Στην ίδια κατηγορία σήμερα βρίσκεις μοντέλα με πλήρως ψηφιακούς πίνακες, infotainment τύπου Google/Android Automotive, εξελιγμένα ADAS με ενεργό κεντράρισμα λωρίδας και «stop&go», καθώς και ηλεκτρικές ή plug-in υβριδικές εκδόσεις που κατεβάζουν θεαματικά το κόστος χρήσης εντός πόλης. Εκεί το Vitara δεν μπορεί να απαντήσει με την τωρινή του αρχιτεκτονική, όσο κι αν παραμένει ελαφρύ, πρόθυμο και πρακτικό.
Παρά τα παραπάνω, το εμπορικό του αποτύπωμα αντέχει. Η ονομασία «Vitara» είναι συνώνυμη με προσιτό, ελαφρύ 4×4 από τα τέλη των ‘80s, και η ευρωπαϊκή παραγωγή που διαχρονικά υποστηρίχθηκε από το εργοστάσιο της Ουγγαρίας ενίσχυσε την εικόνα ποιότητας και διαθεσιμότητας. Η εμπιστοσύνη που έχει χτίσει η Suzuki με τα χρόνια εξηγεί γιατί ο κόσμος συνεχίζει να το επιλέγει, ακόμη κι αν η «συνταγή» του δεν είναι φρέσκια.
Το κρίσιμο ερώτημα, λοιπόν, είναι το επόμενο Vitara, το οποίο έχει ήδη παρουσιαστεί. Η απάντηση έχει ήδη αρχίσει να σχηματίζεται και είναι ηλεκτρική. Η Suzuki παρουσίασε επισήμως το e VITARA ως το πρώτο της μαζικής παραγωγής BEV, με πρεμιέρα στην Ευρώπη στα τέλη του 2024, έναρξη παραγωγής την άνοιξη του 2025 στην Ινδία και διάθεση σε Ευρώπη/Ινδία/Ιαπωνία από το καλοκαίρι του 2025. Στην Ελλάδα αναμένεται ακόμα…
Πρόκειται για νέο προϊόν, πάνω σε νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική, που σημαίνει ότι τεχνολογικά «κόβει τον ομφάλιο λώρο» με το σημερινό Vitara των θερμικών/ήπιων υβριδικών εκδόσεων. Τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας B-SUV, με μπαταρία γύρω στα 60 kWh ανά έκδοση και αυτονομία που, ανάλογα με διαμόρφωση και μετρήσεις, τοποθετείται από ~400+ χλμ. WLTP και πάνω, ενώ η συνεργασία με την Toyota προβλέπει και «δίδυμο» αδελφό μοντέλο. Με απλά λόγια: η συνέχεια του ονόματος θα υπάρξει, αλλά τεχνικά θα μιλάμε για εντελώς άλλο αυτοκίνητο.
Τι σημαίνει αυτό για τον αγοραστή σήμερα; Αν προέχει η απλότητα, η χαμηλή μάζα, το πραγματικό ελαφρύ 4×4 και η δοκιμασμένη αξιοπιστία, το τωρινό Vitara παραμένει μια «σχολή» από μόνο του. Αν, όμως, ζητά αιχμή τεχνολογίας, infotainment τελευταίας γενιάς και ADAS τρίτης γενιάς, τότε η αγορά έχει ήδη μετακινηθεί παραπέρα και ορθώς περιμένεις το νέο ηλεκτρικό κεφάλαιο του Vitara. Ιστορικά, το όνομα θα μείνει, η φιλοσοφία του ελαφρού, πρακτικού, «χωμάτινου» B-SUV επίσης. Αλλά η βάση, η πλατφόρμα, τα συστήματα και το σύνολο κίνησης περνούν σε νέο επίπεδο που δεν έχει «συγγένεια αίματος» με το σημερινό αυτοκίνητο. Κι αυτό, τελικά, είναι που χρειάζεται η Suzuki για να σταθεί απέναντι στα πολύ πιο σύγχρονα μοντέλα της κατηγορίας.
Πηγή: newsauto.gr