Ο Μπότας από οδηγός έγινε πελάτης της Alfa Romeo

Βάλτερι Μπότας - Giuila GTAm

i

©Alfa Romeo

Ο Μπότας από οδηγός έγινε πελάτης της Alfa Romeo

Δημήτρης Μπαλής 04:59 - 15.03.2023

Ο Φινλανδός οδηγός της Formula 1 της ιταλικής μάρκας, έγινε ένας από του 500 που αποκτούν την Giulia GTA.

Οι οδηγοί της Formula 1 προσπαθούν να εκτονώνουν την αδρεναλίνη τους μέσα στην πίστα, εκεί που είναι, άλλωστε, η δουλειά τους. Οι περισσότεροι από αυτούς, διαθέτουν στην κατοχή τους και οδηγούν, στην καθημερινότητά τους, αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, χωρίς, πάντως, να ξεφεύγουν των ορίων στους δρόμους, διότι κινδυνεύουν να απολέσουν την άδεια οδήγησης!

Χωρίς να είναι υποχρεωτικό ή να αναγράφεται στα συμβόλαια των οδηγών με τις ομάδες τους, οι περισσότεροι –αν όχι όλοι- διαθέτουν αυτοκίνητα δρόμου της εταιρείας που εκπροσωπούν στους αγώνες.

Ο Βάλτερι Μπότας, είναι ο πιο πρόσφατος που απέκτησε αυτοκίνητο της εταιρείας με την οποία συνεργάζεται.

Βάλτερι Μπότας ©Alfa Romeo

Ο Φινλανδός οδηγός της Alfa Romeo στη Formula 1, μόλις παρέλαβε τη δική του Giulia GTAm, και, πλέον, συγκαταλέγεται στους 500 που απέκτησαν το συγκεκριμένο μοντέλο.

Η παράδοση του αυτοκινήτου πραγματοποιήθηκε στην έκθεση της Alfa Romeo, Stellantis &You στο Τορίνο, παρουσία υψηλόβαθμων στελεχών της μάρκας, οι οποίοι, στη συνέχεια, τον υποδέχτηκαν στη βάση της μάρκας που συστεγάζεται με το Centro Stile Alfa Romeo.

Η Alfa Romeo Giulia GTam χρώματος Alfa Romeo Red, το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής που κατασκεύασε ποτέ η μάρκα, βασίζεται στην Giulia Quadrifoglio, αλλά χάρη στην εκτενή χρήση ελαφρών υλικών, είναι έως και 100 κιλά ελαφρύτερη σε σχέση με την Giulia Quadrifoglio. Η Giulia GTam εφοδιάζεται με μια αναβαθμισμένη έκδοση του bi-Turbo V6 κινητήρα 2.9lt, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 540 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. (ειδική ισχύ 187 ίππων/λίτρο), με 600 Nm ροπής. Επιταχύνει σε 3,5 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα με τελική ταχύτητα 307 χλμ./ώρα.

Για να δώσουμε μια τάξη μεγέθους των διαφορών του κινητήρα του μονοθεσίου της Alfa Romeo και του μοντέλου παραγωγής, ο turbo υβριδικός κινητήρας 1.6lt V6 της Formula 1 αποδίδει πάνω από 1.000 ίππους στις 15.000 σ.α.λ. (μέγιστο όριο), επιταχύνοντας σε 2,6 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με 380 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα.

Πάντως, η Giulia GTA έχει παράδοση από το 1965 και όπως ήταν λογικό, οι μηχανικοί της Alfa Romeo βελτίωσαν την αεροδυναμική απόδοση και το κράτημα του μοντέλου, αλλά κυρίως μείωσαν το βάρος. Εμ, κοντά 60 χρόνια έχουν περάσει από τότε. Για να μειώσουν το βάρος, χρησιμοποίησαν συνθετικά υλικά και λύσεις στο κομμάτι της αεροδυναμικής και των μηχανικών μερών που εξελίχθηκαν μέσω της Formula 1 σε συνεργασία με την Sauber Engineering. Η αξιοποίηση των εγκαταστάσεων της ελβετικής εταιρείας συνέβαλε σημαντικά σε αυτό το σκοπό, με τη Sauber να μετρά περισσότερα από 50 χρόνια εμπειρίας στους αγώνες, εκ των οποίων τα 27 στη Formula 1.

«Είμαι ξεκάθαρα φίλος του αυτοκινήτου, γενικότερα. Όμως αγαπώ την Alfa Romeo. Είναι τιμή για εμένα να εκπροσωπώ τη μάρκα και τώρα να γίνομαι και πελάτης της, αποκτώντας μία από τις πεντακόσιες Giulia GTA. Για εμάς τους φίλους του αυτοκινήτου και των αγώνων είναι η αναγέννηση ενός θρύλου, της Giulia GTA της 1965, και αντιπροσωπεύει απόλυτα το DNA της μάρκας και το πάθος για τους αγώνες, την οδηγική απόλαυση και το ξεχωριστό στιλ», είπε χαρακτηριστικά ο Μπότας.

Για την ιστορία, τα αρχικά GTA προέρχονται από τις λέξεις «Gran Turismo Alleggerita» και πρωτοεμφανίστηκαν το 1965 με την Giulia GTA -μια ειδική έκδοση της Sprint GT- που παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου του Άμστερνταμ εκείνης της χρονιάς και εξελίχθηκε με στόχο της έγκριση τύπου για τους αγώνες. Το αμάξωμα της Giulia Sprint GT αντικαταστάθηκε με ένα πανομοιότυπο σε όψη, αλλά κατασκευασμένο από αλουμίνιο, με το συνολικό βάρος να μειώνεται στα 745 κιλά σε σχέση με τα 950 κιλά της έκδοσης παραγωγής. Οι μηχανικοί της Autodelta, του επίσημου αγωνιστικού τμήματος της Alfa Romeo αύξησαν την απόδοση του ατμοσφαιρικού κινητήρα των 1.570 κ.εκ. από τους 115 στους 170 ίππους, με τις επιτυχίες στους αγώνες να έρχονται σχεδόν άμεσα με την παρουσίαση του μοντέλου.

Tags: