Ο Άγγελος Φραγκισκάτος γράφει για τους νικητές και τους χαμένους από το GP της Ολλανδίας.
Το GP της Ολλανδίας για το 2025 ενδέχεται να μείνει στην ιστορία ως μια καθοριστική στιγμή στη μάχη για τον τίτλο της Formula 1. Ας δούμε ποιοι εκμεταλλεύτηκαν τον χαοτικό αγώνα στο Ζάντβορτ και ποιοι θα επιδιώξουν να ανακάμψουν στη Μόντσα.
Αυτό που φαινόταν ως ένας απλός αγώνας με μία στάση στα pits, μετατράπηκε σε ένα γεμάτο συμβάντα γεγονός, το οποίο διακόπηκε από πολλά αυτοκίνητα ασφαλείας. Ο Όσκαρ Πιάστρι διατήρησε την ψυχραιμία του και κατέκτησε μια σπουδαία νίκη, ενώ η καταστροφή «χτύπησε» τον ομόσταυλό του στη McLaren και αντίπαλό του για τον τίτλο, Λάντο Νόρις.
)
16:12 - 03.09.2025
Γιος Φερστάπεν: «Η Mercedes δεν ήταν η μοναδική επιλογή για τον Μαξ»
Ο Γιος Φερστάπεν αποκάλυψε ότι η Mercedes δεν ήταν η μόνη ομάδα που σκέφτηκε ο γιος του, Μαξ.
Την ίδια στιγμή, αρκετοί οδηγοί από το μέσο του grid εκμεταλλεύτηκαν το χάος για να μπουν στη λίστα των νικητών…
Νικητές: Όσκαρ Πιάστρι
Η αγωνιστική του φόρμα μπορεί να είναι υπερεκτιμημένη, αλλά ο Πιάστρι επέστρεψε δυναμικά από την καλοκαιρινή διακοπή. Ο Αυστραλός φαινόταν να υστερεί έναντι του Νόρις για μεγάλο μέρος του αγωνιστικού τριημέρου στην Ολλανδία, αλλά αφομοίωσε τα δεδομένα του ομόσταυλού του και τα εφάρμοσε για να βρει περισσότερο χρόνο στον γύρο όταν είχε σημασία, εξασφαλίζοντας με μια ελάχιστη διαφορά 0,012 δευτερολέπτων την πολ ποζίσιον από τον Βρετανό στο Ζάντβορτ για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Μόλις ο Πιάστρι βγήκε μπροστά από τον Νόρις και τον Μαξ Φερστάπεν μετά τη στροφή 1, δεν έδειξε ποτέ σημάδια ότι θα έχανε αυτόν τον αγώνα - με λιγότερες στρατηγικές επιλογές για τον Νόρις ώστε να επιχειρήσει μια αιφνιδιαστική νίκη όπως στην Ουγγαρία.
Όμως, αυτό που έμοιαζε με άλλη μια νίκη 1-2 για τη McLaren -και συνεπώς άλλη μια διαφορά επτά βαθμών μεταξύ των οδηγών της- κατέληξε σε αυτό που θα μπορούσε να είναι η καθοριστική στιγμή στη μάχη του τίτλου του 2025, καθώς ο Νόρις ακινητοποιήθηκε, με τη McLaren του να βγάζει λευκό καπνό, επτά γύρους πριν το τέλος.
Ο Πιάστρι έχει πλέον τον απόλυτο έλεγχο του πρωταθλήματος. Αν υπάρχουν ενδείξεις ότι μπορεί να χάσει αυτή τη χρυσή ευκαιρία, δεν τις έχουμε δει ακόμα.
Χαμένοι: Λάντο Νόρις
Ο Νόρις έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε για να δείξει ψυχραιμία καθώς περνούσε από το ένα μικρόφωνο (στους δημοσιογράφους) στο άλλο το βράδυ της Κυριακής (31/08). «Δεν ήταν δικό μου λάθος, δεν μπορούσα να κάνω τίποτα, αυτοί είναι οι αγώνες». Όλα αληθινά, αλλά αυτό δεν αλλάζει τη δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκεται τώρα, καθώς όλη η καλή δουλειά που έκανε πριν από την καλοκαιρινή διακοπή για να πλησιάσει τον Πιάστρι, χάθηκε εν ριπή οφθαλμού.
Ο Νόρις, πράγματι, δεν έκανε πολλά λάθη στο Ζάντβορτ. Έχασε την πολ για 0,012 δευτερόλεπτα -μια διαφορά που απέδωσε σε μια ριπή ανέμου- και την Κυριακή δέχθηκε πίεση στην εκκίνηση από τον Φερστάπεν που είχε μαλακά ελαστικά, προτού προσπεράσει αποφασιστικά τον Ολλανδό - κάτι που δεν χαρακτήριζε πάντα τις προσπάθειές του για προσπέραση.
Έχει γίνει πλέον φανερό ότι η μάχη μεταξύ Νόρις και Πιάστρι κρίνεται στις λεπτομέρειες. Με τη διαφορά στους 34 βαθμούς, όλες αυτές οι λεπτομέρειες θα πρέπει τώρα να αρχίσουν να ευνοούν τον Νόρις. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πραγματοποιήσει μια σχεδόν τέλεια πορεία εννέα αγώνων, κάτι που δεν έχει καταφέρει μέχρι στιγμής. Ο επικεφαλής της ομάδας, Αντρέα Στέλλα, υπαινίχθηκε ότι η θέση του αουτσάιντερ μπορεί να αναδείξει την καλύτερη εκδοχή του Νόρις από εδώ και πέρα. Θα πρέπει να το κάνει.
Νικητές: Ίσακ Χατζάρ
Καθώς η μάχη για τη δεύτερη θέση της Red Bull το 2026 αρχίζει να εντείνεται, ο Χατζάρ ξεκίνησε το δεύτερο μισό της σεζόν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, κατακτώντας μια εξαιρετική τέταρτη θέση στις κατατακτήριες, μια θέση που για πολύ ώρα φαινόταν ότι θα κρατούσε, καθώς απέκρουε τις επιθέσεις του Τζορτζ Ράσελ της Mercedes και του Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari.
Ο Γάλλος στάθηκε τυχερός που ανέβηκε στο παρθενικό του βάθρο μετά την εγκατάλειψη του Νόρις, αλλά ήταν μια δίκαιη ανταμοιβή τόσο για την άψογη οδήγηση του 20χρονου rookie όσο και για την ομάδα του, που μερικές φορές κάνει την έκπληξη και γιορτάζει το έκτο βάθρο στην ιστορία της. Ο Χατζάρ δεν φάνηκε ποτέ παράταιρος ανάμεσα σε μια σειρά από οδηγούς που κερδίζουν συνεχώς αγώνες, και σε ένα σημείο φάνηκε ακόμη και να απειλεί τον Φερστάπεν.
Θα είναι ο Ολλανδός ο επόμενος ομόσταυλός του; Όσο περνούν οι εβδομάδες, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να αγνοήσει κανείς τον Χατζάρ.
Χαμένοι: Ferrari
Ξεκινώντας από την έκτη και την έβδομη θέση στο grid, η Ferrari δεν είχε πολλές πιθανότητες να πάει μακριά. Αλλά αυτό που φαινόταν σαν μια μέρα για να ξεχαστεί λόγω μετριότητας, έγινε μια μέρα για να σβηστεί από τη μνήμη της λόγω ατίμωσης.
Καθώς ελαφριές ψιχάλες έπεφταν στην πίστα, ο Λιούις Χάμιλτον γλίστρησε πάνω στην άφθονη μπογιά της κεκλιμένης στροφής 3, αρχικά ελέγχοντας το γλίστρημά του αλλά στη συνέχεια υποστρέφοντας στον τοίχο. Όπως θα το ήθελε η τύχη της Scuderia, το ατύχημα του Βρετανού επηρέασε ιδιαίτερα τον Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος έκανε μια «δαπανηρή» στάση για ελαστικά υπό καθεστώς πράσινης σημαίας, ενώ οι αντίπαλοί του έκαναν μια «φθηνή» στάση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Σε μια προσπάθεια να ανακτήσει τη θέση που έχασε από τον Ράσελ, ο Λεκλέρ πλησίασε επιθετικά τον οδηγό της Mercedes και προκάλεσε επαφή - η οποία, για λόγους που μόνο η διεύθυνση του αγώνα γνωρίζει, δεν μπορούσε να εξεταστεί κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτό διατήρησε τη μάχη του Μονεγάσκου με τον Ράσελ και τη δεύτερη Mercedes του Κίμι Αντονέλι.
Η επιθετική δεύτερη στάση του Αντονέλι για μαλακά ελαστικά πέτυχε τον επιθυμητό σκοπό, παρασύροντας τον Λεκλέρ και τη Ferrari να καλύψουν τον Ιταλό, απελευθερώνοντας ταυτόχρονα τον Ράσελ. Αυτό τελικά οδήγησε τους δύο να συγκρουστούν στη στροφή 12. Η ευθύνη ήταν εξ ολοκλήρου του Αντονέλι και καθόλου του Λεκλέρ, αλλά πρέπει να τεθούν ερωτήματα για το αν η Ferrari έπρεπε καν να απαντήσει στον Αντονέλι ή αν έπρεπε απλώς να μείνει πιστή στο πλάνο της και να διατηρήσει τη θέση της στην πίστα.
Καθώς ο Λεκλέρ έβρισκε ένα άνετο σημείο σε έναν ολλανδικό αμμόλοφο για να παρακολουθήσει το υπόλοιπο του αγώνα, ολοκληρώθηκε μια μέρα κατά την οποία η Ferrari δεν κάλυψε τον εαυτό της με δόξα. Και σαν μην έφτανε αυτό μετά το τέλος του αγώνα οι αγωνοδίκες τιμώρησαν τον Χάμιλτον με ποινή πέντε θέσεων για το GP της Ιταλίας.
Νικητές: Άλεξ Άλμπον
Το Ζάντβορτ έμοιαζε προορισμένο για έναν «βαρετό αγώνα μιας στάσης στα pits», αλλά μια σειρά από σπασμένα ανθρακονήματα αποφάσισε διαφορετικά. Τρεις παρεμβάσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας έδωσαν στις ομάδες του mildfiled την ευκαιρία να φτιάξουν τη δική τους τύχη, και η Williams ήταν πρώτη στη σειρά για ένα μεγάλο κέρδος με τον Άλμπον.
Ο Ταϊλανδός εξέφρασε τη λύπη του για την κακή του έξοδο στο Q2 το Σάββατο, καθώς η Williams συνεχίζει να δυσκολεύεται να διατηρήσει τα ελαστικά της Pirelli στο σωστό εύρος θερμοκρασίας στις κατατακτήριες. Αλλά η ανάβασή του από την 15η στην 5η θέση δεν οφειλόταν αποκλειστικά στην τύχη και τις εγκαταλείψεις, καθώς ο Άλμπον έκανε μια εξαιρετική εκκίνηση και ανέβηκε στη 10η θέση μέχρι το τέλος του 1ου γύρου.
Καθώς ο Κάρλος Σάινθ είχε έναν απογοητευτικό αγώνα που σημαδεύτηκε από επαφή με τον Λίαμ Λόσον, ο Άλμπον έσωσε την ημέρα και βοήθησε στην προστασία της πέμπτης θέσης της Williams στην κατάταξη των κατασκευαστών.
Χαμένοι: Γιούκι Τσουνόντα
Η Red Bull σίγουρα θα πάρει μια προσεκτική απόφαση για την ταυτότητα του ομόσταυλου του Φερστάπεν το 2026, βασισμένη σε δεδομένα και όχι στο συναίσθημα, αλλά το εντυπωσιακό βάθρο του Χατζάρ δεν ήρθε σε καλή στιγμή για τον Τσουνόντα, ο οποίος, παρά τις πολλές εγκαταλείψεις, κατάφερε να συγκεντρώσει μόνο δύο βαθμούς με μια Red Bull.
Αυτό δεν ήταν αποκλειστικά λάθος του Ιάπωνα, καθώς ο χρονισμός του πρώτου αυτοκινήτου ασφαλείας τον έκανε να χάσει τέσσερις θέσεις. Αλλά αν αρχίσει να προκρίνεται σε καλύτερη θέση, τότε δεν θα χρειαζόταν να ακολουθεί «ανορθόδοξες» στρατηγικές στον αγώνα. Ναι, η Red Bull RB21 είναι δύσκολη, αλλά με τον Ιάπωνα οδηγό να είναι πλέον ισάξιος με τον Φερστάπεν όσον αφορά τις προδιαγραφές του μονοθεσίου, θα πρέπει να είναι σταθερά πιο κοντά στον Ολλανδό στο Q3. Υπήρξαν κάποιες ενδείξεις ότι αυτό συνέβαινε πριν από την καλοκαιρινή διακοπή, αλλά όχι στο Ζάντβορτ.
Ο Τσουνόντα θα έχει ακόμα μια δίκαιη ευκαιρία να αποδείξει την αξία του, καθώς δεν αναμένεται απόφαση πριν από το τέλος του Οκτωβρίου, αλλά όσο περισσότερο εντυπωσιάζει ο Χατζάρ, τόσο πιο επισφαλής φαίνεται η θέση του Τσουνόντα.

Νικητές: Όλιβερ Μπέρμαν
Κάθε μέρα που καταλήγεις στους βαθμούς ξεκινώντας από το pitlane είναι μια καλή μέρα στη δουλειά. Κατά κάποιον τρόπο, ο Μπέρμαν κατάφερε να βρεθεί στην έκτη θέση μέχρι να πέσει η καρό σημαία.
Ήταν μια ανάκαμψη τύπου Χούλκενμπεργκ, στην οποία ο οδηγός της Haas ήταν πραγματικά γρήγορος, αλλά θα ήταν μάταιη από μια εκκίνηση από το pitlane χωρίς να ρισκάρει με τη στρατηγική.
Παραδόξως, το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας λειτούργησε εναντίον του Μπέρμαν και της εκκίνησής του με σκληρά ελαστικά, καθώς έδωσε σε όλους τους οδηγούς με μεσαία γόμα ένα «φθηνό» pitstop. Αλλά παραμένοντας έξω για περισσότερη ώρα, ο νεαρός Βρετανός έθεσε τον εαυτό του σε θέση να είναι πιο τυχερός την επόμενη φορά που ο οδηγός του αυτοκινήτου ασφαλείας, Μπερντ Μαϊλέντερ, κλήθηκε σε δράση.
Ο Μπέρμαν δήλωσε ότι «απεγνωσμένα» ήθελε αυτό το αποτέλεσμα μετά από μια σεζόν με σκαμπανεβάσματα, στην οποία έχει κάνει αρκετά λάθη πρωτάρη. Η οδήγησή του στην Ολλανδία ήταν όσο πιο ψύχραιμη γίνεται.
Χαμένοι: Sauber
Με τις Williams, Racing Bulls και Haas να σκοράρουν πάνω από εννέα βαθμούς η καθεμία, ένα απόγευμα χωρίς βαθμούς για τη Sauber ήταν οδυνηρό στο πλαίσιο μιας σκληρής μάχης στο μέσο του grid. Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ και ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο τερμάτισαν 14ος και 15ος, έχοντας φαινομενικά πάντα την ατυχία με το μέρος τους καθώς εξελίσσονταν οι τρεις παρεμβάσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Ο Χούλκενμπεργκ υποστήριξε ότι η Sauber ήταν υπερβολικά συντηρητική και δεν πήρε αρκετά ρίσκα, κάτι που ήταν παράξενο για μια ομάδα που είχε βρει επιτυχία μέσω της τόλμης νωρίτερα στη σεζόν και δεν είχε τίποτα να χάσει μετά από μια απογοητευτική περίοδο κατατακτήριων δοκιμών.
Ο αγώνας του Μπορτολέτο παρεμποδίστηκε από μια κακή εκκίνηση στον 1ο γύρο, και η απόφασή του να παραμείνει έξω με φθαρμένα σκληρά ελαστικά κάτω από το τελευταίο αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν φιλόδοξη αλλά καταδικασμένη να αποτύχει, καθώς τον προσπερνούσαν από αριστερά, δεξιά και παντού.