Ο Άγγελος Φραγκισκάτος γράφει για τη τριπλή «μάχη» του τίτλου στη Formula 1 ανάμεσα στους Λάντο Νόρις, Μαξ Φερστάπεν και Όσκαρ Πιάστρι, με φόντο τον «τελικό» του Άμπου Ντάμπι.
Ο Μαξ Φερστάπεν βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, 12 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Λάντο Νόρις και τέσσερις βαθμούς μπροστά από τον Όσκαρ Πιάστρι. Μια εξέλιξη σχεδόν αδιανόητη, αν αναλογιστεί κανείς ότι πριν από οκτώ αγώνες ο Πιάστρι φαινόταν να οδεύει ολοταχώς προς την κατάκτηση του τίτλου, έχοντας προβάδισμα 104 βαθμών έναντι του Φερστάπεν μετά τη νίκη του στο GP της Ολλανδίας.
Ωστόσο, καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν, οι αποφάσεις της McLaren, σε συνδυασμό με την αστάθεια των Πιάστρι και Νόρις, επέτρεψαν στον τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή να ροκανίσει τη διαφορά από τους οδηγούς της βρετανικής ομάδας, παρατείνοντας τη μάχη για τον τίτλο μέχρι τον τελευταίο αγώνα.
09:44 - 03.12.2025
Ποιος είναι ο Λίντμπλαντ, ο νέος rookie οδηγός της Formula 1
Ο Άρβιντ Λίντμπλαντ εξασφάλισε την παρουσία του στο grid της Formula 1, καθώς από το 2026 θα αγωνίζεται με τη Racing Bulls. Το Sportal σας παρουσιάζει το προφίλ του.
Οι επιλογές της McLaren προκαλούν σύγχυση
Στην προσπάθειά της να παρέχει ισότιμες ευκαιρίες στους οδηγούς της, η McLaren έχει επανειλημμένα προδώσει τις ίδιες της τις αρχές. Στο Σίλβερστον, η ομάδα θεώρησε άδικη την ποινή που επιβλήθηκε στον Πιάστρι από τους αγωνοδίκες, αλλά δεν έκανε τίποτα για να μετριάσει τον αντίκτυπό της, επιτρέποντας στον Νόρις να φτάσει στη νίκη εις βάρος του Αυστραλού ομόσταυλού του, ο οποίος αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με τη δεύτερη θέση.
Στην Ουγγαρία, ο Νόρις τέθηκε στην καλύτερη στρατηγική, και πάλι προς απογοήτευση του Πιάστρι, ο οποίος για άλλη μια φορά περιορίστηκε στη δεύτερη θέση πίσω από τον Βρετανό οδηγό, παρόλο που είχε εκκινήσει μπροστά του και προηγούνταν στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.
Στη Μόντσα, παρότι είχε συμφωνηθεί εκ των προτέρων ότι ένα αργό pit stop αποτελεί φυσική συνέπεια του αγώνα, η McLaren ανάγκασε τον Πιάστρι να αφήσει τον Νόρις να περάσει, μετά από ένα προβληματικό pit stop που κόστισε στον Βρετανό τη δεύτερη θέση από τον Αυστραλό οδηγό.
Στη Σιγκαπούρη, η ομάδα άφησε τον Νόρις ατιμώρητο για μια αδέξια και αντικανονική προσπέραση στον Αυστραλό, την οποία ο ίδιος ο Πιάστρι κατήγγειλε έντονα μέσω του team radio. Αν και η McLaren επέβαλε αθλητικές κυρώσεις στον Νόρις στο Όστιν, η ζημιά είχε ήδη γίνει, οι βαθμοί είχαν απονεμηθεί και οι κυρώσεις ήταν βραχύβιες, καθώς ο Πιάστρι συγκρούστηκε με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ, παρασύροντας και τον Νόρις.
Οι Πιάστρι και Νόρις αποδείχθηκαν ανέτοιμοι για την κατάκτηση ενός πρωταθλήματος
Αν και αμφότεροι είναι αναμφισβήτητα γρήγοροι και ικανοί για νίκες και πολ ποζίσιονς, για κάποιο λόγο, τους λείπουν τα απαραίτητα συστατικά για να συνθέσουν μια σταθερή, ολοκληρωμένη πρόκληση για τον τίτλο σε βάθος σεζόν. Το γεγονός ότι παραμένουν στη μάχη οφείλεται στην εξαιρετική δουλειά της McLaren που κατασκεύασε ένα τόσο εντυπωσιακό μονοθέσιο.
Θα έπρεπε πλέον να είναι σαφές σε όλους ότι αν η RB21 του Φερστάπεν ήταν εφάμιλλη της MCL39 από την Αυστραλία, θα είχε «καθαρίσει» τον τίτλο αρκετούς αγώνες νωρίτερα.
Με ένα μονοθέσιο που ήταν ατίθασο, νευρικό, ευαίσθητο στην ισορροπία και με εναλλαγές από υποστροφή σε υπερστροφή στο μέσο της στροφής, το γεγονός ότι ο Φερστάπεν βρίσκεται μπροστά από τον Πιάστρι και μόλις 12 βαθμούς πίσω από τον Νόρις λέει πολλά για τον Ολλανδό, αλλά και για τους αντιπάλους του στη McLaren.
Από ανεξήγητα λάθη και ατυχήματα, μέχρι μεγάλες περιόδους σημαντικής πτώσης της απόδοσης, τόσο ο Νόρις όσο και ο Πιάστρι είναι εξίσου υπεύθυνοι με τον ίδιο τον Φερστάπεν για το ότι η μάχη θα κριθεί στο νήμα στο Άμπου Ντάμπι. Σε επτά γκραν πρι (από τότε που ο Νόρις αύξησε το προβάδισμά του στο Μεξικό και τη Βραζιλία), ο Φερστάπεν έχει εξαλείψει μια διαφορά που οι δύο οδηγοί της McLaren χρειάστηκαν πάνω από μισή σεζόν για να χτίσουν.
Φερστάπεν, η κλάση του grid για το 2025
Ας θυμηθούμε για παράδειγμα την Ισπανία και την Αυστρία. Αν ο Φερστάπεν δεν είχε παρασυρθεί από την οργή του στη Βαρκελώνη και είχε συμβιβαστεί με την πέμπτη θέση, και αν δεν είχε τεθεί εκτός μάχης από τον Κίμι Αντονέλι στο Red Bull Ring, θα ήταν επικεφαλής της βαθμολογίας πηγαίνοντας στο Άμπου Ντάμπι, με ένα μονοθέσιο που δεν ήταν στο επίπεδο της MCL39. Και αυτή η σκέψη, με το πλεονέκτημα ρυθμού που είχε η McLaren καθ' όλη τη χρονιά, είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή.
Αναρωτιέται κανείς, λοιπόν, τι θα γινόταν αν ο Λιούις Χάμιλτον, ο Φερνάντο Αλόνσο, ο Τζορτζ Ράσελ, ο Σαρλ Λεκλέρ ή ακόμα και ο ίδιος ο Φερστάπεν οδηγούσαν τη McLaren; Το πρωτάθλημα δεν θα κρινόταν στο Άμπου Ντάμπι.
Ένας οδηγός της McLaren θα μπορούσε κάλλιστα να στεφθεί πρωταθλητής στο Άμπου Ντάμπι, αλλά είναι ο Φερστάπεν που αναμφίβολα θα αναγνωριστεί ως ο καλύτερος οδηγός της σεζόν του 2025.