Ο αγώνας στο Μέξικο Σίτι άφησε πολλούς οδηγούς αλλά και θεατές εκνευρισμένους σχετικά με το θέμα της επιβολής ποινών. Πώς η F1 μπορεί να αποφύγει παρόμοια περιστατικά στο μέλλον;
Το πράγμα φάνηκε ήδη από την εκκίνηση. Οι περισσότεροι οδηγοί είχαν σκοπό να χαράξουν (κυριολεκτικά) δικές τους διαδρομές σε μία πίστα στην οποίαν οι έξοδοι διαφυγής είναι πιο γενναιόδωρες από οπουδήποτε αλλού στο καλεντάρι.
Οι Λεκλέρ, Φερστάπεν, Αντονέλι, Σάινθ και Λόσον επέλεξαν όλοι να κόψουν από το γρασίδι της στροφής 1, παρακάμπτοντας τις δύο επόμενες στροφές. Υποτίθεται ότι αυτό έγινε για λόγους ασφαλείας ώστε να αποφύγουν κάποιο ατύχημα λόγω του συνωστισμού στην πρώτη στροφή. Και η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι από τους οδηγούς αυτούς δεν κέρδισαν κάποια θέση από τις κινήσεις τους αυτές.
) 
        10:00 - 27.10.2025
🎙️TALKING POINTS H AEK που χάνει παντοιοτρόπως από τον Ολυμπιακό, ο «ηγέτης» Μπενίτεθ και η αντίδραση του Βινίσιους (vid)
Σωτήρης Κωσταβάρας και Στέφανος Αβραμίδης σε ένα ακόμη Talking Points (27/10, 10:00) της σεζόν 2025-2026, σχολιάζουν το ντέρμπι Ολυμπιακός - ΑΕΚ, το ντεμπούτο Μπενίτεθ, το Ρεάλ - Μπαρτσελόνα και όλη την επικαιρότητα μετά και την 8η αγωνιστική της Stoiximan Super League.
Ωστόσο κάπου εδώ αρχίζει μία μεγάλη συζήτηση για το κατά πόσον όλο αυτό είναι δίκαιο. Κατ’ αρχάς το ότι ένας οδηγός κόβει μια στροφή σημαίνει δύο πράγματα: είτε κάποιος άλλος οδηγός τον έχει εξωθήσει στα άκρα της διαδρομής είτε ο ίδιος του έχει υπερβάλει στην προσέγγισή του. Στις περισσότερες περιπτώσεις του Μέξικο Σίτι ίσχυσε το δεύτερο.
Λεκλέρ
Ο Λεκλέρ, για παράδειγμα, μπορούσε άνετα να κρατηθεί εντός πίστας πριν την στροφή 2, παρά το ότι ο Χάμιλτον τον είχε πιέσει αρκετά. Θα μπορούσε δηλαδή να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι και να παραχωρήσει την δεύτερη θέση (τότε) στον teammate του. Αντ’ αυτού προτίμησε να κόψει δρόμο, να βγει πρώτος από την 3 και να επιστρέψει, απλώς, την θέση στον Νόρις πριν την στροφή 4.
Ωστόσο επί της ουσίας είχε βγει κερδισμένος κατά μία θέση. Και εκείνος που είχε… πληρώσει τη νύφη ήταν ο Χάμιλτον. Ο Λεκλέρ ενήργησε έξυπνα για δύο λόγους. Γνωρίζει ότι οι αγωνοδίκες είναι πάντα πιο ελαστικοί στις κρίσεις του που αφορούν στις εκκινήσεις των Gp. Επιπλέον έχει γίνει εμφανές ότι σε περιστατικά που συμβαίνουν μεταξύ δύο ομόσταβλων πολύ σπάνια αναλαμβάνουν δράση.
Έτσι κατάφερε να βρεθεί σε πλεονεκτική θέση για το υπόλοιπο του αγώνα. Ο Χάμιλτον, φυσικά, είχε εξοργιστεί εντός του cockpit και ρωτούσε συνεχώς την ομάδα του τι θα γίνει με το θέμα του Λεκλέρ, χωρίς να κατονομάζει ευθέως τον Μονεγάσκο. Τελικά τίποτε δεν έγινε τόσο από την FIA όσο και από την Ferrari. Αλλά τα προβλήματα για τον Χάμιλτον δεν θα σταματούσαν εκεί.
Φερστάπεν
Ο Φερστάπεν είχε προσπαθήσει με μία κίνηση-καμικάζι από την εξωτερική της στροφής 1 να κερδίσει θέσεις. Τελικά -και καθώς ο Λεκλέρ τον είχε εξωθήσει στο κερμπ- ο Ολλανδός δεν κατάφερε να φρενάρει επαρκώς την Red Bull και βγήκε στο γρασίδι. Έπειτα είχαμε μία επίδειξη εκπληκτικής οδήγησης εκτός δρόμου από τον Μαξ ο οποίος οριακά δεν βρήκε στις μπαριέρες.
Βγήκε με το μονοθέσιο αλώβητο και ακριβώς πίσω από εκείνο του Χάμιλτον. Μπροστά, όμως, από την Mercedes του Ράσελ ο οποίος πέρασε το πρώτο μέρος του αγώνα προσπαθώντας να πείσει τους αγωνοδίκες (παλιά του τέχνη κόσκινο) ότι ο Φερστάπεν έπρεπε να τιμωρηθεί. Τελικά οι αγωνοδίκες τον αγνόησαν.
Λίγους γύρους αργότερα θα είχαμε την μονομαχία του Μαξ με τον Λιούις. Εκεί ο Φερστάπεν ακούμπησε με τον Χάμιλτον στην 1 ενώ έκοψε δρόμο στην 2. Λίγα μέτρα παρακάτω ο Χάμιλτον θα έκοβε από την 4 βγαίνοντας μπροστά από τον Φερστάπεν. Εν τέλει ο Βρετανός ήταν ο μόνος που τιμωρήθηκε με ποινή 10 δευτερολέπτων επειδή από την ενέργειά του αυτή απέκτησε πλεονέκτημα.
) 
        14:55 - 27.10.2025
Baladeros LIVE Η άνεση του Ολυμπιακού στο ντέρμπι, το «πρέπει» του Νίκολιτς και η αύρα του Ράφα
Οι Baladeros Live ξανά μαζί σας το μεσημέρι (15:00) της Δευτέρας (27/10)! Αλέξης Βιρβίλης, Κώστας Τσίλης, Λάμπρος Γκαραγκάνης, Βασίλης Πολυχρονόπουλος και Μάνος Τσαλγατίδης μεταφέρουν όλο το ρεπορτάζ για Ολυμπιακό, ΑΕΚ, Παναθηναϊκό, Άρη και ΠΑΟΚ αντίστοιχα.
Ενώ αυτό είναι αληθές (αν και τα 10 δευτερόλεπτα ήταν μάλλον υπερβολικά) εξίσου αληθές είναι το ότι οι ενέργειες του Φερστάπεν στις στροφές 1-3 έπρεπε επίσης να επισύρουν κάποιο είδος ποινής. Πιστεύουμε ότι εάν στην θέση του Χάμιλτον ήταν ο Νόρις ή ο Πιάστρι οι αγωνοδίκες σίγουρα θα είχαν τιμωρήσει τον Φερστάπεν.
Οι λύσεις
Πώς, λοιπόν, θα μπορούσε η F1 να αποφύγει παρόμοια περιστατικά στο μέλλον; Μία απλή λύση θα ήταν να τοποθετηθεί -σε πίστες που δεν διαθέτουν τοίχους- αμμοπαγίδες στις εξόδους των πρώτων στροφών. Ίσως όχι αμέσως μετά το τέλος της διαδρομής αλλά λίγα μέτρα πιο μέσα, ώστε να μην υπάρξουν άλλες αρνητικές συνέπειες. Ακόμη κι έτσι, όμως, οι οδηγοί δεν θα επέλεγαν τόσο εύκολα να κόψουν δρόμο.
Έπειτα θα μπορούσαν να εφαρμοστούν υποχρεωτικές διαδρομές επιστροφής στην πίστα όπως ισχύει στο πρώτο σικέιν της Μόντσα. Μια πιο ακραία λύση θα ήταν ένα πιο υπερυψωμένο κερμπ στην εξωτερική της στροφής τύπου Red Bull Ring. Τέλος υπάρχει πάντα και η επιλογή του ανασχεδιασμού συγκεκριμένων σημείων.
Βέβαια όσες αλλαγές κι αν γίνουν στα σιρκουί στο τέλος οι αποφάσεις λαμβάνονται από τους αγωνοδίκες. Όσο δύσκολο κι αν είναι το έργο τους, οι άνθρωποι της FIA πρέπει να επιβάλλουν ποινές χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους το εάν κάποιος οδηγός είναι διεκδικητής για το πρωτάθλημα ή εάν ένα περιστατικό γίνεται μεταξύ teammates.
 
                                                ) 
                                                 
                                                 
                                                ) 
                                                ) 
                                                ) 
                                                 
                                                 
                                                ) 
                                                 
                                                ) 
                                                ) 
                                                ) 
                                                ) 
                                                ) 
                                                 
                                                _page-0001.jpg) 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                ) 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 EuroLeague
                    EuroLeague
                ) 
                ) 
            ) 
            ) 
            ) 
            ) 
            ) 
            ) 
            )