Δεν πληρώνουν μόνο οι Έλληνες πανάκριβα τα αυτοκίνητα

Δεν πληρώνουν μόνο οι Έλληνες πανάκριβα τα αυτοκίνητα

Sportal newsroom 23:38 - 12.11.2025 / Ανανεώθηκε: 23:38 - 12.11.2025

Οι τιμές των αυτοκινήτων εκτοξεύθηκαν, μετατρέποντας το άλλοτε προσιτό «όχημα του λαού» σε άπιαστο όνειρο για τη μεσαία τάξη.

Όλοι συμφωνούν ότι οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν αγγίξει υπερβολικά επίπεδα και αυτό δεν ισχύει μόνο για την Ελλάδα. Οι τιμές ανέβηκαν τόσο γρήγορα, που ακόμη και οι πιστοί πελάτες της εργατικής τάξης δεν μπορούν πια να πληρώσουν ένα καινούργιο μοντέλο.

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι ακόμα και σε χώρες όπως η Γερμανία: ένα καινούργιο αυτοκίνητο κοστίζει πλέον 43 εβδομάδες μισθού, έναντι 32 το 1995.

Οι πωλήσεις παραμένουν χαμηλότερες από τα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ τα ηλεκτρικά μοντέλα –πυλώνας της πράσινης πολιτικής της Ε.Ε.– παραμένουν υπερβολικά ακριβά.

Το όνειρο του «Volkswagen», του «αυτοκινήτου του λαού», μοιάζει να ξεθωριάζει μέσα σε ένα κύμα κοινωνικής ανισότητας.

Η ιστορική μονάδα της Opel στο Μπόχουμ, όπου κάποτε γεννήθηκε το εμβληματικό Kadett, έχει μετατραπεί σε κέντρο logistics.

Το πέρασμα αυτό από τη σταθερή βιομηχανική παραγωγή στη χαμηλόμισθη υπηρεσία καθρεφτίζει τη νέα πραγματικότητα: η γερμανική εργατιά χάνει το προνόμιο της κινητικότητας που άλλοτε θεωρούσε αυτονόητο.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εγκαταλείπουν σταδιακά τα φθηνά μοντέλα. Το VW Up, το Ford Fiesta και το Citroën C1 ανήκουν πια στο παρελθόν.

Ακόμη και τα μεταχειρισμένα έχουν εκτοξευθεί, με τις τιμές τους να αυξάνονται κατά 88% την τελευταία δεκαετία. Το αποτέλεσμα: ένας φαύλος κύκλος όπου η προσιτή μετακίνηση εξαφανίζεται.

Οι εταιρείες στρέφονται σε ακριβότερα, πιο κερδοφόρα μοντέλα, ενώ το κόστος παραγωγής ανεβαίνει λόγω πρώτων υλών, μικροτσίπ και αυστηρότερων κανονισμών ασφάλειας.

Όπως παραδέχθηκε πρόσφατα ο CEO της Stellantis, Αντόνιο Φιλόζα, «η Ε.Ε. επιβάλλει ρυθμούς που ο πελάτης ούτε θέλει, ούτε αντέχει».

Την ίδια ώρα, η πολιτική ένταση κορυφώνεται. Η κυβέρνηση του Φρίντριχ Μερτς δέχεται πίεση να καθυστερήσει την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων, ενώ η άνοδος της AfD τρέφεται από την οργή των οδηγών που νιώθουν «ξεχασμένοι».

Οι επιδοτήσεις στα ηλεκτρικά οχήματα ωφελούν κυρίως τα υψηλότερα εισοδήματα, αφήνοντας τους υπόλοιπους να πληρώνουν ακριβά ρεύμα σε δημόσιους φορτιστές.

Η Volkswagen υπόσχεται μια νέα εποχή με το ηλεκτρικό ID. Polo κάτω από 25.000 ευρώ, αλλά ακόμη και αυτό φαντάζει απλησίαστο για το ένα πέμπτο των Γερμανών που κινδυνεύουν από φτώχεια.

Όπως και να έχει τα αυτοκίνητα έχουν γίνει πανάκριβα για όλους στην Ευρώπη, όχι μόνο για το Νότο αλλά και για τον Βορά, εκεί που πριν λίγα χρόνια χτυπούσε η καρδιά της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πηγή: newsauto.gr