Η πρόταση της MG στα C-SUV ξεχωρίζει για το ψαγμένο υβριδικό σύστημα που προσφέρει χαμηλή κατανάλωση και ευκολία οδήγησης.
Η MG έκανε την έκπληξη κερδίζοντας με το MG 3 τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025 για την Ελλάδα. Βασικό συστατικό της επιτυχίας είναι αναμφίβολα το ευφυές και ιδιαίτερα αποδοτικό υβριδικό σύστημα της MG Motor.
Ήταν φυσικά θέμα χρόνου να δούμε την τεχνολογία Hybrid+ να χρησιμοποιείται και σε άλλα μοντέλα της μάρκας. Όπως το ZS MAX Hybrid+, το full hybrid C-SUV της MG που, εκτός από απόδοση και οικονομία, προσφέρει επίσης άνεση, πρακτικότητα και ασφάλεια σε ιδιαίτερα δελεαστική τιμή.
Μοντέρνα εξωτερική εμφάνιση
Με μήκος 4,43 μέτρα και μεταξόνιο 2,61 m, το ZS MAX καλύπτει το κενό ανάμεσα στο ZS (B-SUV) και το HS (D-SUV). Εμφανισιακά είναι όμορφο χωρίς να προκαλεί, με δυνατότερο σημείο του το αιχμηρό εμπρός μέρος με τα αμυγδαλωτά φώτα LED και το τεράστιο άνοιγμα στον προφυλακτήρα.
Το πλαϊνό μέρος χαρακτηρίζεται από τη σχετικά χαμηλή γραμμή των παραθύρων και τις έντονες ακμές στις πόρτες και τα πίσω φτερά. Το πίσω μέρος είναι πιο ώριμο, υιοθετώντας την αισθητική των υπολοίπων SUV της MG.
Οι τροχοί ποικίλουν ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού: σιδερένιες ζάντες 16’’ στη βασική Excite και ζάντες αλουμινίου 17’’ ή 18’’ στις εκδόσεις Exclusive και Luxury αντίστοιχα.
Πλούσιο κι ευρύχωρο εσωτερικό με 2 οθόνες
Η πρώτη εικόνα μπαίνοντας στο εσωτερικό είναι ευχάριστη, χάρη στη μοντέρνα σχεδίαση και την προσεγμένη ποιότητα υλικών και συναρμογής. To δερμάτινο τιμόνι με ίσιο επάνω και κάτω μέρος και ο ντιζαϊνάτος επιλογέας του κιβωτίου που θυμίζει μοχλό από πιλοτήριο αεροπλάνου συμβάλλουν σε μια διακριτικά premium αύρα, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες ανέσεις ενός οικογενειακού SUV.
Ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’ διακρίνεται για την πληρότητα, τη σωστή και όμορφη απεικόνιση των ενδείξεων που αφορούν το όχημα και την οδήγηση, ενώ η κεντρική οθόνη αφής 12,3’’ (10,25’’ στη βασική έκδοση Excite) φιλοξενεί το infotainment, την πλοήγηση και τις ρυθμίσεις των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Είναι εύχρηστη χάρη στο σωστά δομημένο και ευανάγνωστο μενού, ενώ φιλοξενεί και τον χειρισμό του κλιματισμού, ο οποίος είναι εύκολος παρότι δεν υπάρχουν φυσικοί διακόπτες στην κονσόλα, παρά μόνο για την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του και το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ και του πίσω τζαμιού.
Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, προσφέροντας καλή ορατότητα περιμετρικά και σωστή εργονομία. Σημαντική είναι η βελτίωση συγκριτικά με τα πρώτα αυτοκίνητα που διατέθηκαν στην Ελλάδα, στα οποία το τιμόνι δεν μπορούσε να ρυθμιστεί σε απόσταση παρά μόνο σε ύψος. Στα νεότερα μοντέλα η ρύθμιση γίνεται τόσο σε ύψος όσο και σε βάθος, βοηθώντας έτσι στην καλή θέση οδήγησης.
Στην όμορφη εικόνα του εσωτερικού συμβάλλει το μαλακό υλικό και η υφασμάτινη επένδυση στο επάνω μέρος του ταμπλό, οι ευχάριστες νότες χρωμίου στο τιμόνι, την κονσόλα και τους αεραγωγούς και η υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα με τις πρακτικές θήκες.
Ο εξοπλισμός είναι πλήρης από τη βασική έκδοση περιλαμβάνοντας επίσης στοιχεία όπως ο αυτόματος κλιματισμός, η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα πλοήγησης και η συνδεσιμότητα μέσω Apple Carplay και Android Auto.
Μεγάλοι χώροι επιβατών και πορτμπαγκάζ 443 lt
Ένα ακόμη πλεονέκτημα του ZS MAX Hybrid+ είναι οι μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες. Δύο ενήλικες υψηλού αναστήματος βολεύονται με άνεση στις πίσω θέσεις απολαμβάνοντας πλουσιοπάροχο αέρα τόσο για τα πόδια όσο και το κεφάλι. Στην ανάγκη θα βολευτεί και ένας τρίτος, χάρη στο σχετικά χαμηλό τούνελ στο πάτωμα.
Καλός είναι και ο χώρος αποσκευών με όγκο 443 λίτρα, μεγάλο άνοιγμα και εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Αν χρειαστεί περισσότερος χώρος, η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος δημιουργεί έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.457 λίτρων.
Υβριδικό, γρήγορο και οικονομικό
Το full hybrid σύστημα κίνησης του ZS MAX συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό 1.500άρη βενζινοκινητήρα 102 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων, ένα αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων, μια μπαταρία 1,83 kWh και μια γεννήτρια 45 kW.
Μέχρι τα 87 km/h ο ηλεκτροκινητήρας κινεί αποκλειστικά το αυτοκίνητο και ο βενζινοκινητήρας επεμβαίνει μόνο όταν χρειαστεί για να φορτίσει, ενώ στις υψηλότερες ταχύτητες μπορεί να συμβάλλει και εκείνος στην κίνηση του οχήματος, αν χρειαστεί.
Αυτό στην πράξη σημαίνει πως οι στροφές λειτουργίας (και ο ανάλογος ήχος) του βενζινοκινητήρα εξαρτώνται από τις ανάγκες φόρτισης και συχνά δεν συμβαδίζουν με την ταχύτητα ή την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο γκάζι. Κάτι που μπορεί να ξενίσει λίγο στην αρχή, αλλά συνηθίζεται γρήγορα.
Στην πόλη, όπου οι ταχύτητες είναι ήπιες, το ZS MAX Hybrid+ κινείται κυρίως με ηλεκτρική ενέργεια – δηλαδή αθόρυβα και πολύ οικονομικά. Γεγονός που συμβάλλει σημαντικά στην ευχάριστα χαλαρωτική επίδραση που έχει στον οδηγό και τους επιβάτες η κίνηση του υβριδικού C-SUV της MG.
Η συνδυαστική ισχύς που φτάνει στους εμπρός τροχούς ανέρχεται σε 197 ίππους και σε συνδυασμό με την πλούσια ροπή των 465 Nm, εξασφαλίζουν κορυφαίες επιταχύνσεις στο βάρους 1.420 κιλών SUV. Για το κλασικό 0-100 km/h χρειάζονται μόλις 8,7’’, ενώ αντίστοιχα ταχύτατες είναι οι ρεπρίζ – συνεπώς και οι προσπεράσεις. Η τελική των 168 km/h μπορεί να δείχνει μικρή, αλλά ποιος αλήθεια χρειάζεται μεγαλύτερη σε ένα οικογενειακό SUV;
Προϋπόθεση γι’ αυτό, βέβαια, είναι να υπάρχει επαρκής ενέργεια στη μπαταρία. Αν κινείσαι για πολλή ώρα με το γκάζι στο πάτωμα θα βρεθείς με άδεια μπαταρία και θα νιώσεις σημαντική πρώτη στην ισχύ, ειδικά μετά τα 130 km/h, αλλά αυτή είναι συνθήκη πολύ έξω από το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Γενικά το ZS MAX είναι ζωηρό από χαμηλά, χάρη στην αμεσότητα του ηλεκτρικού μοτέρ και επιταχύνει γραμμικά και με ορμή, ειδικά αν έχεις επιλέξει το Sport mode οδήγησης (Eco και Normal τα άλλα δύο).
Εκτός από τις επιδόσεις, μεγάλο ατού του ZS MAX Hybrid+ είναι η κατανάλωση καυσίμου. Είναι πολύ εύκολο να πετύχεις τα 5,1 lt/100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής ως μέσο όρο, ειδικά αν οδηγείς στην πόλη. Αλλά και στο ταξίδι ενώ με νορμάλ οδήγηση εύκολα βλέπεις νούμερα μεταξύ 5,7 και 6 lt/100 km στο trip computer. Μπορείς επίσης από το μενού της κεντρικής οθόνης να ρυθμίσεις σε 3 σκάλες την ένταση της ανάκτησης ενέργειας στο άφημα του γκαζιού. Εμείς προτιμήσαμε τη μεσαία σκάλα.
Η οικονομία καυσίμου συνεπάγεται και χαμηλές εκπομπές CO2 (115 g/km), που σημαίνει πως τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά, ενώ ως υβριδικό το ZS MAX μπορεί καθημερινά να μπαίνει ελεύθερα στον Δακτύλιο της Αθήνας.
Έμφαση στην άνεση και την ασφάλεια
Εξαιρετική είναι η επίδοση του C-SUV της MG και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Προφανώς δεν έχουμε να κάνουμε μια κάποια σπορ πρόταση, αλλά με ένα σωστά συγκροτημένο αυτοκίνητο που δίνει έμφαση στην άνεση, την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα.
Η ανάρτηση απορροφά καλά τις ανωμαλίες και τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων και προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, που συνάδει τέλεια με τις ήρεμες μετακινήσεις στην πόλη.
Στον αυτοκινητόδρομο, το ZS MAX Hybrid+ ταξιδεύει σβέλτα, ήσυχα χάρη και στην ηχομόνωση της καμπίνας και με ασφάλεια, ενώ σε δρόμο με συνεχείς στροφές εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό του. Στρίβει με λογικές κλίσεις και αντιδρά υποστροφικά αλλά εύκολα ελεγχόμενα όταν ξεπεράσει το όριο πρόσφυσης.
Έχει άλλωστε δυνατά φρένα, αλλά και το πλήρες πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, MG Pilot. Για όσους έχουν βλέψεις για περιπέτεια εκτός δρόμου, θα πρέπει να έχουν υπόψη τους πως η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος δεν ξεπερνά τα 161 χιλιοστά και πως απουσιάζουν ρεζέρβα και τετρακίνηση. Παρόλα αυτά το ZS MAX δεν θα πει όχι σε άνετες διαδρομές σε βατούς χωματόδρομους, όπως άλλωστε η πλειονότητα του ανταγωνισμού.
Εξαιρετική πρόταση για οικογενειακό SUV
Το MG ZS MAX Hybrid+ είναι ο ορισμός του κορυφαίου value for money. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά οικονομικό, ποιοτικά φτιαγμένο, πλούσια εξοπλισμένο, ευχάριστο στην οδήγηση και πρακτικό οικογενειακό SUV που προσφέρεται σε δελεαστική τιμή και με 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.
MG ZS MAX Hybrid+
Κινητήρας: 1.5 Full Hybrid
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο
Ισχύς: 197 ίπποι
Ροπή: 465 Nm
0-100 km/h: 8,7’’
Τελική ταχύτητα: 168 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,1 lt/100 km
Χώρος αποσκευών: 443 - 1.457 lt
Τιμή: από 23.550 € ή από 157 €/μήνα