Ερωτήματα από τη McLaren στη FIA για τον νέο κινητήρα του Φερστάπεν

Μαξ Φερστάπεν

i

©Imago

Ερωτήματα από τη McLaren στη FIA για τον νέο κινητήρα του Φερστάπεν

Η McLaren ζητά διευκρινίσεις από τη FIA σχετικά με το εάν η καινούργια μονάδα ισχύος που χρησιμοποίησε η Red Bull στο μονοθέσιο του Μαξ Φερστάπεν στο GP του Σάο Πάολο, εμπίπτει στους κανονισμούς του budget cap.

Η Red Bull εκμεταλλεύτηκε τον αποκλεισμό του Μαξ Φερστάπεν από την πρώτη φάση των κατατακτηρίων για το GP του Σάο Πάολο, προκειμένου να εγκαταστήσει ένα επιπλέον σύστημα κίνησης στο μονοθέσιο του Ολλανδού πριν τον αγώνα στο Ιντερλάγκος.

Δεν είναι σαφές ποιος ήταν ο ρόλος αυτού του νέου συστήματος κίνησης στην εκπληκτική εμφάνιση του Ολλανδού παγκόσμιου πρωταθλητή την Κυριακή (09/11), όταν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, ξεκινώντας από το pit lane.

Ωστόσο, ο επικεφαλής της McLaren, Αντρέα Στέλλα, έθεσε το ερώτημα στη FIA αν το κόστος αυτού του νέου συστήματος κίνησης θα αφαιρεθεί από τον περιορισμένο προϋπολογισμό της Red Bull ή αν θα παραμείνει εκτός αυτού, καθώς στα συστήματα κίνησης υπάρχει η δυνατότητα να μην αποτελούν μέρος των περιορισμών που επιβάλλονται από το ανώτατο όριο προϋπολογισμού (budget cap).

Εάν η αλλαγή γίνεται λόγω χαμηλής αξιοπιστίας, τότε το ποσό για το νέο σύστημα κίνησης δεν αφαιρείται από τον προϋπολογισμό της ομάδας, αλλά εάν η αλλαγή είναι στρατηγική, τότε το κόστος της αφαιρείται από τον περιορισμένο προϋπολογισμό της ομάδας. Σύμφωνα με τον Στέλλα, αυτός είναι ένας από τους λόγους που η McLaren δεν σχεδιάζει τέτοιες αλλαγές στα μονοθέσια των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι μέχρι το τέλος της σεζόν.

«Από την άποψη της απόδοσης, δεν ξέρω πώς λειτουργεί στην Honda, αλλά γενικά αυτοί οι κινητήρες δεν έχουν υποβάθμιση με την αύξηση των χιλιομέτρων. Γι' αυτό, στην γενική περίπτωση, δεν θα αλλάξεις τον κινητήρα σου με έναν καινούργιο, κάτι που θα σου επιφέρει ποινή, γιατί απλά δεν θα έχεις τόσο μεγαλύτερη ισχύ για να αντισταθμίσεις τις χαμένες θέσεις.

Όπως είπα, δεν είμαι σίγουρος πώς λειτουργεί η υποβάθμιση της ισχύος στην Honda. Για να είμαι ειλικρινής, αυτές οι αλλαγές στα συστήματα κίνησης, θέτουν επίσης ένα ερώτημα σχετικά με τους κανονισμούς, γιατί δεν είναι σαφές αν το κόστος αυτού του κινητήρα θα είναι μέρος του περιορισμένου προϋπολογισμού ή όχι.

Εάν αυτή η αλλαγή γίνεται για τη βελτίωση της απόδοσης, τότε θα πρέπει να είναι μέρος του περιορισμένου προϋπολογισμού. Οπότε, ας δούμε αν θα είναι έτσι ή όχι. Όχι ότι θα το δούμε εμείς, όλα είναι από την πλευρά της Red Bull, αλλά αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους εμείς δεν θα κάνουμε μια τέτοια αλλαγή, γιατί θα φάει από τον προϋπολογισμό μας», δήλωσε ο Στέλλα.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Red Bull, Λορέν Μεκίς, ανέφερε: «Είναι πάντα καλό να τοποθετείς έναν νέο κινητήρα. Είναι δίκαιο να πούμε ότι στο τελευταίο μέρος της σεζόν, βρισκόμασταν σε καλό δρόμο για να τελειώσουμε τη χρονιά χωρίς να χρειαστεί αλλαγή. Απλά αισθανθήκαμε ότι θα εκμεταλλευόμασταν την ευκαιρία, κυρίως επειδή θέλαμε να αλλάξουμε το στήσιμο του μονοθεσίου. Είναι δύσκολο να σας δώσω έναν αριθμό για το όφελος σε χρόνο, αλλά οι διαφορές είναι αρκετά μικρές ώστε όλα να είναι σημαντικά».