Η κατάρα της Μόντσα...μπορεί να νικήσει τον Φερστάπεν;

Μαξ Φερστάπεν

i

©Red Bull Content Pool

Η κατάρα της Μόντσα...μπορεί να νικήσει τον Φερστάπεν;

Άγγελος Φραγκισκάτος 17:23 - 29.08.2023 / Ανανεώθηκε: 17:37 - 29.08.2023

Από το 2019, οι οδηγοί της Formula 1 που ανεβαίνουν στην κορυφή του βάθρου στο Ιταλικό γκραν πρι δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν τον αγώνα ένα χρόνο αργότερα.

Μόνο ο Σέρχιο Πέρες κατάφερε να νικήσει τον Μαξ Φερστάπεν αυτή τη σεζόν. Το έκανε δύο φορές, σε Σαουδική Αραβία και Αζερμπαϊτζάν, στην αρχή του πρωταθλήματος. Από τότε, τίποτα και κανείς δεν μπόρεσε να νικήσει τον Ολλανδό. 

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής πέτυχε την ένατη συνεχόμενη νίκη του στο Ζάντφορτ, με την οποία ισοφάρισε το καλύτερο σερί νικών του Σεμπάστιαν Φέτελ. Έχει συγκεντρώσει συνολικά 11 νίκες, αλλά ήταν παρών και στα 13 βάθρα αυτή τη σεζόν. Ο Φερστάπεν καταρρίπτει όλα τα ρεκόρ που τίθενται μπροστά του. Έτσι, οι αριθμοί και οι επιδόσεις του στην πίστα καθιστούν σαφές ότι σύντομα θα πιστοποιήσει το τρίτο συνεχόμενο τίτλο του. «Τα ζητήματα αξιοπιστίας είναι το μόνο πράγμα που μπορεί να το σταματήσει», τόνισε ο πρώην οδηγός της Formula 1, Μαρκ Γουέμπερ πριν από μερικές εβδομάδες. 

Με αυτές τις εγκαταστάσεις, η Red Bull φτάνει στη Μόντσα, μια πίστα στην οποία κέρδισε μόλις την περασμένη σεζόν, με σκοπό να συνεχίσει να κυριαρχεί άνετα. Συνολικά, το Ιταλικό γκραν πρι φαίνεται να έχει κάτι σαν κατάρα από το 2019. Από τότε, οι οδηγοί που κέρδισαν στον «ναό της ταχύτητας» δεν κατάφεραν να τερματίσουν τον αγώνα την επόμενη χρονιά.

Το 2019, ο Σαρλ Λεκλέρ πέτυχε μια αξέχαστη νίκη την πρώτη του χρονιά στη Ferrari, κάνοντας τη Μόντσα να εκραγεί από συγκίνηση, η οποία δεν είχε δει νικητή της ιταλικής ομάδας από τον Φερνάντο Αλόνσο το 2010. Μια σεζόν αργότερα, η τύχη του κόπηκε απότομα. Το 2020, ο Μονεγάσκος υπέστη ένα ατύχημα κατά τη διάρκεια της επανεκκίνησης του αγώνα. Ο Λεκλέρ έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και κατέληξε πάνω στις μπαριέρες.  

Την ίδια μέρα, ο Πιερ Γκασλί ήταν νικητής. Ο τότε οδηγός της AlphaTauri πήρε ένα είδος εκδίκησης από τη Red Bull, η οποία τον είχε προωθήσει στην πρώτη ομάδα ένα χρόνο νωρίτερα και τον έδωσε ξανά στην ιταλική εταιρία την ίδια σεζόν. Όταν η Formula 1 επέστρεψε στη Μόντσα δώδεκα μήνες αργότερα, ο Γάλλος έπρεπε να εγκαταλείψει λόγω βλάβης στη μονάδα ισχύος του.

Αυτό συνέβη το 2021, τη χρονιά που ο Μαξ Φερστάπεν  και ο Λιούις Χάμιλτον ήρθαν αντιμέτωποι για τον τίτλο. Η ένταση μεταξύ των δύο «εξερράγη» στην Ιταλία, με το μονοθέσιο της Red Bull να πέφτει πάνω από αυτό της Mercedes. Τότε ο Ντάνιελ Ρικιάρντο άρπαξε την ευκαιρία για να διεκδικήσει τη νίκη, την πρώτη για τη McLaren, έπειτα από εννέα χρόνια. Δεν είχε την ίδια τύχη το 2022, όταν μια διαρροή λαδιού τον εμπόδισε να δει την καρό σημαία. 

Σαρλ Λεκλέρ, Πιερ Γκασλί και Ντάνιελ Ρικιάρντο: τρεις νικητές που δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον αγώνα ένα χρόνο αργότερα. Αυτό το Σαββατοκύριακο, θα ανακαλυφθεί εάν αυτή η κατάρα μπορεί να σταματήσει την κυριαρχία του Φερστάπεν ή εάν ο δύο φορές πρωταθλητής καταφέρει επίσης να την καταστρέψει.