Οι Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι αποκλείστηκαν από το GP του Λας Βέγκας, με τη McLaren να προβαίνει σε ανακοίνωση για το εν λόγω περιστατικό.
Ο επικεφαλής της McLaren, Αντρέα Στέλλα, εξέδωσε ανακοίνωση μετά τον αιφνιδιαστικό αποκλεισμό των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι από τα αποτελέσματα του GP του Λας Βέγκας.
Ο Νόρις είχε τερματίσει δεύτερος και ο Πιάστρι τέταρτος στην «Πόλη της Αμαρτίας», όμως και τα δύο μονοθέσια αποκλείστηκαν από τα αποτελέσματα λόγω υπερβολικής φθοράς στην προστατευτική σανίδα του πατώματος - μια ξεκάθαρη παραβίαση των τεχνικών κανονισμών της Formula 1.
13:06 - 23.11.2025
Πώς μπορεί ο Νόρις να κατακτήσει τον τίτλο στο Κατάρ μετά τον αποκλεισμό στο Λας Βέγκας
Δείτε πώς μπορεί ο Λάντο Νόρις να κατακτήσει τον παρθενικό του τίτλο στη Formula 1 στο Κατάρ, μετά τον αποκλεισμό από το GP του Λας Βέγκας.
Μετά τον αγώνα, το προβάδισμα του Νόρις στο πρωτάθλημα έναντι του Πιάστρι είχε αυξηθεί στους 30 βαθμούς, με τον Μαξ Φερστάπεν να βρίσκεται 39 βαθμούς πίσω μετά τη νίκη του. Ωστόσο, μετά τον αποκλεισμό, ο Ολλανδός ισοβαθμεί πλέον με τον Πιάστρι, 24 βαθμούς πίσω από τον Νόρις.
Πλέον, ο Βρετανός έχει 390 βαθμούς, έναντι 366 του Πιάστρι και 366 του Φερστάπεν. Ο οδηγός της Red Bull κατατάσσεται πίσω από τον Αυστραλό λόγω του κριτηρίου των νικών, καθώς ο Πιάστρι μετρά επτά νίκες έναντι έξι του Ολλανδού. Μετά τον διπλό αποκλεισμό, που συνέβη για πρώτη φορά και στα δύο μονοθέσια της McLaren σε γκραν πρι, ο επικεφαλής της ομάδας, Στέλλα, προέβη στην ακόλουθη δήλωση.
Η δήλωση του Στέλλα για τον αποκλεισμό της McLaren
«Μετά το GP του Λας Βέγκας, διαπιστώθηκε ότι παραβιάσαμε το αρθρο 3.5.9 των τεχνικών κανονισμών, το οποίο απαιτεί ελάχιστο πάχος 9 χιλιοστών στην προστατευτική σανίδα.
Το μονοθέσιο 4 βρέθηκε να παραβιάζει τον κανονισμό κατά 0,12 χιλιοστά στο πίσω μέρος της σανίδας και το μονοθέσιο 81 κατά 0,26 χιλιοστά στο ίδιο σημείο.
Κατά τη διάρκεια του αγώνα, και τα δύο μονοθέσια παρουσίασαν απροσδόκητα, υψηλά επίπεδα αναπηδήσεων που δεν είχαν παρατηρηθεί στις δοκιμές, γεγονός που οδήγησε σε υπερβολική επαφή με το έδαφος. Διερευνούμε τους λόγους αυτής της συμπεριφοράς του μονοθεσίου, συμπεριλαμβανομένης της επίδρασης τυχαίων ζημιών που υπέστησαν και τα δύο μονοθέσια, τις οποίες διαπιστώσαμε μετά τον αγώνα και οι οποίες οδήγησαν σε αυξημένη κίνηση του πατώματος.
Όπως σημείωσε η FIA, η παραβίαση δεν ήταν εσκεμμένη, δεν υπήρξε καμία σκόπιμη προσπάθεια παράκαμψης των κανονισμών, ενώ υπήρχαν και ελαφρυντικά στοιχεία.
Ζητούμε συγγνώμη από τον Λάντο και τον Όσκαρ για την απώλεια των βαθμών σήμερα, σε μια κρίσιμη στιγμή για την πορεία τους στο πρωτάθλημα, μετά από δύο δυνατές εμφανίσεις τους όλο το αγωνιστικό τριήμερο. Ως ομάδα, ζητούμε επίσης συγγνώμη από τους συνεργάτες και τους οπαδούς μας, των οποίων η υποστήριξη σημαίνει τόσα πολλά.
Αν και αυτό το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά απογοητευτικό, παραμένουμε πλήρως συγκεντρωμένοι στους δύο τελευταίους αγώνες της σεζόν».