Η προσθήκη της Cadillac στο grid της Formula 1 από τη σεζόν του 2026 επιφέρει σημαντικές αλλαγές στη δομή των κατατακτήριων δοκιμών, προκειμένου να προσαρμοστεί η διαδικασία στον αυξημένο αριθμό μονοθεσίων.
Το 2026 δεν θα σηματοδοτήσει μόνο την έλευση μιας νέας εποχής για τους τεχνικούς κανονισμούς και τα μονοθέσια της Formula 1, αλλά και την αύξηση των ομάδων που θα διεκδικούν την κορυφή. Στις δέκα υπάρχουσες θα προστεθεί η ενδέκατη, η Cadillac, η οποία θα έχει ως οδηγικό δίδυμο τους Βάλτερι Μπότας και Σέρχιο Πέρες.
Με 22 μονοθέσια να παρατάσσονται πλέον στο grid του παγκοσμίου πρωταθλήματος αντί για 20, η FIA κλήθηκε να αναπροσαρμόσει τη διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών. Η λύση που δόθηκε προβλέπει την αύξηση του αριθμού των οδηγών που αποκλείονται σε κάθε φάση της διαδικασίας.
)
13:55 - 08.10.2025
Στο στόχαστρο της Haas ο Ντούχαν
Σύμφωνα με δημοσιεύματα από το εξωτερικό, ο Τζακ Ντούχαν ενδέχεται να μετακινηθεί στη Haas ως τρίτος οδηγός της ομάδας για τη σεζόν του 2026 στη Formula 1.
Συγκεκριμένα, από το Q1 θα αποκλείονται πλέον έξι οδηγοί, οι οποίοι θα καταλαμβάνουν τις θέσεις 17 έως 22. Αντίστοιχα, στο Q2 θα ολοκληρώνουν την προσπάθειά τους άλλοι έξι οδηγοί, κατατάσσοντας τα μονοθέσιά τους από την 11η έως τη 16η θέση. Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται ότι η τελική μάχη για την πολ ποζίσιον στο Q3 θα συνεχίσει να δίνεται ανάμεσα σε δέκα πιλότους, διατηρώντας την παραδοσιακή δομή της κορυφαίας δεκάδας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η FIA εξέτασε αρχικά και ένα εναλλακτικό σενάριο, το οποίο προέβλεπε τον αποκλεισμό επτά οδηγών από το Q1 και πέντε από το Q2, ωστόσο η ιδέα αυτή δεν υιοθετήθηκε.
Θυμίζουμε πως αυτό το format χρησιμοποιήθηκε για τελευταία φορά στη Formula 1 το 2016. Η συγκεκριμένη χρονιά σηματοδότησε επίσης την αποχώρηση της Manor, η οποία δεν επέστρεψε στο grid το 2017. Η βρετανική ομάδα είχε ως οδηγούς τους Πασκάλ Βερλάιν και Ρίο Χαριάντο, με τον Εστεμπάν Οκόν να αντικαθιστά τον δεύτερο στο μισό της σεζόν.