Ο Άγγελος Φραγκισκάτος γράφει για την ενδοοικογενειακή μάχη στη McLaren μεταξύ του Όσκαρ Πιάστρι και του Λάντο Νόρις, με φόντο τον φετινό τίτλο στη Formula 1.
Από την έναρξη της σεζόν 2025 στη Formula 1, δύο είναι οι βασικοί διεκδικητές του παγκόσμιου τίτλου: οι teammates της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις.
Αυτή τη στιγμή, το πλεονέκτημα βρίσκεται στην πλευρά του Αυστραλού, ο οποίος, έξι αγώνες πριν το τέλος του πρωταθλήματος, έχει προβάδισμα 22 βαθμών στη γενική κατάταξη. Στους πρώτους 18 αγώνες, ο Πιάστρι κατέγραψε επτά νίκες, άλλες επτά παρουσίες στο βάθρο και μία εγκατάλειψη μετά το ατύχημα στο Αζερμπαϊτζάν. Ταυτόχρονα, ο Νόρις σημείωσε πέντε νίκες και άλλες εννέα θέσεις στο βάθρο, αλλά και δύο εγκαταλείψεις μετά τη σύγκρουση με τον Πιάστρι στον Καναδά και τη βλάβη στην Ολλανδία.
)
12:10 - 07.10.2025
Ο Μπράουν σχολιάζει το περιστατικό μεταξύ Νόρις και Πιάστρι
Ο επικεφαλής της McLaren, Ζακ Μπράουν μίλησε για το συμβάν ανάμεσα στον Λάντο Νόρις και τον Όσκαρ Πιάστρι στην εκκίνηση του GP της Σιγκαπούρης.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα αποτελέσματα των δύο οδηγών, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης με σχετικά μικρή διαφορά μεταξύ τους. Εδώ, όμως, προκύπτει το ερώτημα αν οι δύο δίνουν μια ισότιμη μάχη, όπως ισχυρίζεται η McLaren, ή αν μάλλον δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο;
Αν κρίνουμε από τις ενέργειες της McLaren από την αρχή του πρωταθλήματος, τότε η μάχη μεταξύ Πιάστρι και Νόρις δεν είναι εντελώς ισότιμη και ο Βρετανός απολαμβάνει μια κάποια εύνοια από την ομάδα. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από τις περιπτώσεις όπου το pit wall παρενέβη άμεσα στη μάχη μεταξύ των δύο, και σε κάθε μία από αυτές, ο «νικητής» ήταν ο Νόρις.
Η πρώτη κατάσταση προέκυψε κατά τη διάρκεια του GP της Μεγάλης Βρετανίας, όταν ο Πιάστρι δέχτηκε μια εξαιρετικά αμφισβητούμενη ποινή 10 δευτερολέπτων, την οποία εξέτισε στην τελευταία του στάση στα pit. Αυτή η ποινή του Αυστραλού επέτρεψε στον Νόρις να τον προσπεράσει, και στη συνέχεια ο Πιάστρι ζήτησε την αποκατάσταση των θέσεων, αν η McLaren θεωρούσε ότι η ποινή του ήταν άδικη, αλλά το αίτημά του δεν ικανοποιήθηκε. Έτσι, ο Νόρις κέρδισε τον εντός έδρας αγώνα του, ενώ ο Πιάστρι παρέμεινε δεύτερος, παρόλο που ουσιαστικά έλεγχε τα γεγονότα στην πίστα σχεδόν καθ' όλη τη διάρκεια - συνολική απώλεια 14 βαθμών για τον Αυστραλό.
Περίπου δύο μήνες αργότερα, κατά τη διάρκεια του GP της Ιταλίας στη Μόντσα, ο Νόρις ήταν ο ταχύτερος οδηγός, αλλά το αργό pit-stop του Βρετανού επέτρεψε στον teammate του να τον προσπεράσει. Σε αυτή την περίπτωση, ωστόσο, η McLaren διέταξε τον Πιάστρι να επιστρέψει τη θέση στον Νόρις, κάτι που ο Αυστραλός σεβάστηκε, και στη συνέχεια υπήρξαν πολλές συζητήσεις για το αν αυτή η εντολή από το pit wall ήταν λογική ή όχι. Στη Μόντσα, ο Πιάστρι έχασε ουσιαστικά 6 βαθμούς από τον Νόρις στη μάχη για τον τίτλο, καθώς οι δύο τερμάτισαν δεύτερος και τρίτος πίσω από τον νικητή Μαξ Φερστάπεν.
Έτσι φτάσαμε στην τρίτη περίπτωση από το GP της Σιγκαπούρης, όπου είδαμε τη δεύτερη επαφή μεταξύ των δύο οδηγών της McLaren από την αρχή της σεζόν. Αυτή συνέβη στην τρίτη στροφή του αγώνα, όταν ο Νόρις επιτέθηκε από την εσωτερική, έχασε για μια στιγμή τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην προσπάθειά του να αποφύγει την επαφή με τον Φερστάπεν και χτύπησε τον Πιάστρι, κάτι που παραλίγο να στείλει τον Αυστραλό στον τοίχο.
Στην περίπτωση αυτή, ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος κατάφερε να κρατήσει το μονοθέσιό του και να συνεχίσει στον αγώνα, μετά τον οποίο ζήτησε ξανά ανταλλαγή θέσεων λόγω του τρόπου με τον οποίο τον προσπέρασε ο Νόρις, αλλά και αυτή τη φορά το αίτημά του δεν ικανοποιήθηκε. Αυτό, το λιγότερο, εξόργισε τον Αυστραλό, ο οποίος επέκρινε ανοιχτά την απόφαση στο team radio κατά τη διάρκεια του αγώνα και πάλι μπορούμε να μιλήσουμε για μια συνολική απώλεια 6 βαθμών στη μάχη για τον τίτλο με τον Νόρις.
Σε αυτές τις τρεις περιπτώσεις μπορούμε να προσθέσουμε και την κατάσταση από το GP της Ιαπωνίας, όταν καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα οι Νόρις και Πιάστρι κινούνταν με αυτή τη σειρά πίσω από τον πρωτοπόρο Φερστάπεν. Τότε φαινόταν ότι ο Πιάστρι είχε λίγο καλύτερο ρυθμό και ζήτησε να τον αφήσουν να περάσει, για να προσπαθήσει να επιτεθεί στον Φερστάπεν για τη νίκη, υπό την προϋπόθεση ότι θα επέστρεφε τη θέση στον teammate του αν δεν κατάφερνε να αντιμετωπίσει τον παγκόσμιο πρωταθλητή. Ωστόσο, ούτε αυτό ήταν αρκετό για να πείσει τη McLaren να δώσει μια ευκαιρία στον Πιάστρι και αυτός παρέμεινε πίσω από τον Νόρις, με αποτέλεσμα να μπορούμε να μιλήσουμε ξανά για μια θεωρητική απώλεια βαθμών από την πλευρά του Αυστραλού.

Στον πρώτο αγώνα της σεζόν στην Αυστραλία υπήρξε επίσης εντολή από το pit wall, η οποία δικαιολογήθηκε εν μέρει από τις δύσκολες καιρικές συνθήκες στη Μελβούρνη. Τότε, ο Πιάστρι ήταν πολύ γρήγορος στο μεσαίο μέρος του αγώνα, αλλά η McLaren του ανακοίνωσε ότι δεν ήθελε να δει μάχη μεταξύ των δύο οδηγών της.
Όλες αυτές οι καταστάσεις δείχνουν πώς από την αρχή της σεζόν οι αποφάσεις της McLaren είναι μεροληπτικές υπέρ του Νόρις, ενώ ο Πιάστρι αδικείται κάθε φορά. Ένας απλός υπολογισμός δείχνει ότι λόγω των αποφάσεων της McLaren, ο Αυστραλός έχει χάσει τουλάχιστον 26 βαθμούς, κάτι που είναι περισσότερο από μία νίκη, στη μάχη του με τον Νόρις.