Πώς οι Μπινότο και Γουίτλι «μεταμόρφωσαν» την Sauber σε λιγότερο από ένα χρόνο

Τζόναθαν Γουίτλι και Ματία Μπινότο

i

©Imago

Oshee

Πώς οι Μπινότο και Γουίτλι «μεταμόρφωσαν» την Sauber σε λιγότερο από ένα χρόνο

Oshee

Το Sportal σας παρουσιάζει πώς ο Ματία Μπινότο και ο Τζόναθαν Γουίτλι κατάφεραν να αναγεννήσουν την Sauber μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο.

Πέρυσι τέτοια εποχή, η Sauber βρισκόταν στον πάτο της βαθμολογίας της Formula 1, με τους βαθμούς να μοιάζουν με άπιαστο όνειρο για την ομάδα από το Χίνβιλ, η οποία είχε στραμμένο το βλέμμα της στο 2026 και την είσοδο της Audi στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Τότε όμως, οι Γερμανοί, οι οποίοι απέκτησαν την ομάδα στις αρχές του 2024, έκαναν μια κομβική αλλαγή. Αποδέσμευσαν τον Αντρέας Σάιντλ και στη θέση του έφεραν τον πρώην επικεφαλής της Ferrari, Ματία Μπινότο, ο οποίος ανέλαβε δύο ρόλους στο αγωνιστικό πρόγραμμα της Audi. Ο πρώτος είναι του γενικού διευθυντή και ο δεύτερος είναι του επικεφαλής του τεχνικού τμήματος στο εργοστάσιο της Ελβετίας. 

Λίγες μέρες αργότερα, η Audi προχώρησε σε μια ακόμη σημαντική μεταγραφή, αποκτώντας τον αθλητικό διευθυντή της Red Bull, Τζόναθαν Γουίτλι, για να αναλάβει τα ηνία της ομάδας. Αρχικά, ο Βρετανός επρόκειτο να αναλάβει τη νέα του θέση το καλοκαίρι, αλλά η Red Bull συμφώνησε να γίνει αυτό στις αρχές Απριλίου, αφού ολοκλήρωσε την προηγούμενη σεζόν με τους «ταύρους».

Ο συνδυασμός Γουίτλι και Μπινότο αναμφίβολα μεταμόρφωσε την Sauber, κάτι που φαίνεται ξεκάθαρα από τα αποτελέσματα της ομάδας στην πίστα. Με την άφιξή του, ο δεύτερου άλλαξε τη φιλοσοφία της ομάδας, η οποία άρχισε να εστιάζει ξανά στο παρόν, γιατί στη Formula 1 «πάντα υπάρχει κάτι να μάθεις».

Αυτή η αλλαγή νοοτροπίας στο Χίνβιλ οδήγησε στην πιο δυνατή περίοδο για την ομάδα από τις αρχές του 2022. Τότε, οι Βάλτερι Μπότας και Γκουάνγιου Ζου είχαν μια σειρά από πέντε συνεχόμενους αγώνες, στους οποίους τουλάχιστον ένας από τους δύο τερμάτιζε στη βαθμολογούμενη δεκάδα. Η κύρια αιτία για αυτή την επιτυχία ήταν το πλεονέκτημα που είχε η ομάδα, τότε γνωστή ως Alfa Romeo, στην έναρξη της νέας εποχής κανονισμών, αλλά η έλλειψη αναβαθμίσεων οδήγησε σε υστέρηση στο δεύτερο μισό της σεζόν του 2022.

Τώρα όμως, η τάση είναι αντίστροφη και η Sauber βελτιώνεται συνεχώς, χάρη στις αναβαθμίσεις που εισάγονται στην C45. Οι τελευταίες σημαντικές αλλαγές έγιναν για το γκραν πρι της Ισπανίας στις αρχές Ιουνίου, και μετά από αυτές, ο Νίκο Χούλκενμπεργκ μπήκε σε μια σειρά τεσσάρων συνεχόμενων τερματισμών στους βαθμούς. Σε αυτή την περίοδο, και ο teammate του, Γκάμπριελ Μπορτολέτο, κέρδισε τους πρώτους του βαθμούς στη Formula 1, τερματίζοντας όγδοος στην Αυστρία.

Μόλις μια εβδομάδα αργότερα, ήρθε και η πιο λαμπρή στιγμή για τη Sauber εδώ και πάνω από μια δεκαετία - το βάθρο του Χούλκενμπεργκ στο γκραν πρι της Μεγάλης Βρετανίας. Ναι, οι συνθήκες στο Σίλβερστον βοήθησαν σημαντικά τον Γερμανό, ο οποίος εκκίνησε 19ος, να φτάσει στην τριάδα, αλλά δεν μπορεί να αμφισβητηθεί και κάτι άλλο: χωρίς ένα καλό μονοθέσιο, δεν θα είχε καταφέρει να τερματίσει τόσο ψηλά.

Και σίγουρα, τεράστια συμβολή σε αυτή την πρόοδο της Sauber έχουν οι Μπινότο και Γουίτλι, οι οποίοι, χωρίς βαρύγδουπες δηλώσεις, έκαναν τις απαραίτητες αλλαγές στο Χίνβιλ για να μετατρέψουν την ομάδα από ουραγό σε σταθερό διεκδικητή βαθμών. Μόνο ο χρόνος θα δείξει αν αυτή η τάση θα διατηρηθεί μέχρι το τέλος της σεζόν και, το πιο σημαντικό, το 2026, όταν η ομάδα θα μετονομαστεί σε Audi και οι προσδοκίες θα είναι ακόμη μεγαλύτερες.