Τα 5+1 πράγματα που μας έμειναν από το πρώτο γκραν πρι της χρονιάς στο Μπαχρέιν

Red Bull

i

© Getty Images

Τα 5+1 πράγματα που μας έμειναν από το πρώτο γκραν πρι της χρονιάς στο Μπαχρέιν

Άγγελος Φραγκισκάτος 20:07 - 06.03.2023 / Ανανεώθηκε: 21:46 - 02.05.2023

Το γκραν πρι του Μπαχρέιν του 2023 ξεκίνησε τη σεζόν με μία εμφατική νίκη του Μαξ Φερστάπεν. Ποιες είναι οι πρώτες διαπιστώσεις από την έναρξη της σεζόν.

Σε ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, με άκρως ανταγωνιστικούς προκριματικούς, τα πάντα διαψεύστηκαν στον αγώνα. Ο Φερστάπεν πέρασε αλώβητος από την πρώτη στροφή και κανείς στην συνέχεια δεν μπόρεσε να τον απειλήσει μέχρι τον τερματισμό. Ο αγώνας ολοκληρώθηκε με τις δύο Red Bull στο βάθρο και τον Φερνάντο Αλόνσο να παίρνει την 3η θέση. Έτσι, όταν όλα τελείωσαν το Σαββατοκύριακο, στον αγώνα του Μπαχρέιν, σε ποια πράγματα γίναμε σοφότεροι;

Η Red Bull και ο Μαξ Φερστάπεν φαίνονται κυρίαρχοι μετά το Grand Prix Μπαχρέιν της Formula 1

Οι νέοι κανονισμοί δεν προέβλεπαν αυτού του είδους την κυριαρχία, όπου ένα μονοθέσιο θα άφηνε απλώς τα υπόλοιπα αρκετά μακριά του. Δυστυχώς, αυτό ακριβώς συνέβη. Θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον μερικούς ακόμη αγώνες πριν κάνουμε οποιεσδήποτε άλλες διαπιστώσεις, αλλά είναι σίγουρο να πούμε ότι ο Φερστάπεν έχει γίνει ακόμη μεγαλύτερο φαβορί για τον τίτλο.

Η Red Bull έδειχνε η καλύτερη στην πίστα και ήταν περισσότερο από μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορη από οποιονδήποτε άλλο. Θα παραμείνει η διαφορά η ίδια και στους επόμενους αγώνες; Είναι δύσκολο να πούμε, αλλά οι πιθανότητες μιας κυριαρχίας Red BullΜαξ Φερστάπεν είναι πολύ υψηλότερες μετά το Grand Prix του Μπαχρέιν.

Mercedes και Ferrari μια από τα ίδια

Είναι ωραίο να βλέπεις τον Λιούις Χάμιλτον να παλεύει με τον Φερνάντο Αλόνσο για μια θέση στο βάθρο.

Είναι επίσης ωραίο να βλέπεις τον Σαρλ Λεκλέρ να «διαλύει» το αυτοκίνητό του καθώς προσπαθούσε να κρατήσει τον Σέρχιο Πέρες μακριά του. Αυτό που δεν είναι διασκεδαστικό είναι να μην βλέπεις κανένα από αυτούς τους ταλαντούχους οδηγούς να αγωνίζεται στο μπροστινό μέρος του grid εναντίον του Φερστάπεν. Αυτό, όμως, που είναι ακόμα πιο απογοητευτικό είναι η εγκατάλειψη του αγώνα από τον Λεκλέρ.

Αυτή τη στιγμή, στην τρέχουσα εποχή της Formula 1, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα όπως το να χάνεις επειδή δεν έχεις πόρους. Υπάρχει ένα ανώτατο όριο προϋπολογισμού και η Red Bull συμβιβάστηκε σε μεγάλο βαθμό. Έτσι, ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες, το ότι η Mercedes ή η Ferrari δεν μπορούν να δώσουν στους οδηγούς τους ένα μονοθέσιο για να παλέψουν για τον τίτλο, αυτό πρέπει να θεωρηθεί μεγάλη απογοήτευση.

Ο τερματισμός του Φερνάντο Αλόνσο στο βάθρο είναι μάθημα ζωής

Υπάρχουν πολλοί οδηγοί και καταξιωμένοι αθλητές που χρησιμοποιούν συχνά τον όρο "Never Give Up".

Ο Φερνάντο Αλόνσο έδειξε στο Grand Prix του Μπαχρέιν ότι είναι η ενσάρκωσή του. Ο Ισπανός δεν βρίσκεται σε ανταγωνιστικό μονοθέσιο από το 2013. Είναι ένας 41χρονος βετεράνος, που οδηγεί στη Formula 1 ακόμη και πριν γεννηθεί ο Όσκαρ Πιάστρι. Για ένα ταλέντο σαν αυτόν, δεν ήταν παρά αποτυχία, καθώς δεν μπορούσε καν να ανταγωνιστεί για μια θέση στην πρώτη τριάδα. Ο Αλόνσο, όμως, δεν το έβαλε κάτω.

Συνέχισε να αγωνίζεται και τώρα βρίσκεται σε ένα αυτοκίνητο με το οποίο μπορεί να είναι ανταγωνιστικός. Υπάρχουν περισσότερα που θα μπορεί να πετύχει ο Αλόνσο τη φετινή σεζόν, πέρα από το βάθρο του Μπαχρέιν.

Η McLaren θα πρέπει να διορθώσει πολλά πράγματα

Η McLaren είναι το χειρότερο μονοθέσιο στο grid της Formula 1 αυτή τη στιγμή και το Grand Prix του Μπαχρέιν ήταν η απόδειξη αυτού. Ο Λάντο Νόρις πήγε τη McLaren του στην 11η θέση στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά είναι δεδομένο ότι ήξερε τι του επιφύλασσε το μέλλον.

Η ομάδα μετέτρεψε τον αγώνα του Μπαχρέιν σε μία δοκιμή. Ακόμη και ο Νόρις έχασε το μέτρημα για το πόσες φορές το μονοθέσιο χρειάστηκε να κάνει pit για να κάνει αλλαγές. Η ομάδα χρειάζεται βελτιώσεις στο μονοθέσιο και τις χρειάζεται γρήγορα.

Το πακέτο αναβάθμισης σε Ίμολα/Μπακού (όποτε το φέρουν) θα είναι κομβικό για τις πιθανότητες της ομάδας. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα κάνει η ομάδα στη συνέχεια γιατί προς το παρόν, η ομάδα βρίσκεται στη χειρότερη δυνατή θέση.

Η μάχη του midfield

Αν ρίξουμε μια ματιά στο τι συνέβη πίσω από τις τέσσερις πρώτες ομάδες, μπορούμε να πούμε ότι όλοι πέτυχαν κάτι, είτε θετικό είτε αρνητικό. Το να πάρουν πόντους η Williams και η Alfa Romeo ήταν μια έκπληξη.

Ήταν επίσης έκπληξη να δούμε τη Haas να χάνει θέσεις στην τελική κατάταξη. Αυτό που φαίνεται να συμβαίνει στις ομάδες του midfield, τουλάχιστον στα πρώτα στάδια της σεζόν, είναι ότι κάποιος πρέπει να είναι ο καλύτερος στον τρόπο με τον οποίο πηγαίνει για το στήσιμό του για τον αγώνα.

Τα περιθώρια είναι μικρά και το περιθώριο σφάλματος είναι ακόμη μικρότερο. Μετά τις τέσσερις πρώτες ομάδες, είναι ασφαλές να πούμε ότι η ικανότητα του οδηγού, η βελτιστοποίηση του στησίματος του μονοθέσιου και ίσως ακόμη και λίγη τύχη θα καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο θα πάει ο αγώνας για αυτές τις ομάδες.

Ντεμπούτο για τη νέα γόμα ελαστικών

Η νέα γόμα C1 έκανε ντεμπούτο στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην πίστα του Σακχίρ. Φέτος η Pirelli αύξησε τον αριθμό των διαθέσιμων γομών σε 6, απ’ αυτές θα επιλέγονται οι τρεις σε κάθε αγώνα. Η καινούργια γόμα C1 έρχεται να καλύψει το κενό ανάμεσα στην πιο σκληρή C0 (πέρυσι είχε τον κωδικό C1) και στη C2 που παραμένει ίδια με πέρυσι.

Στο Grand Prix του Μπαχρέιν η C1 θα είναι η P Zero λευκή σκληρή γόμα, η C2 θα είναι η P Zero κίτρινη μέση γόμα και η C3 θα είναι η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα. Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους δύο σετ σκληρής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και 8 σετ μαλακής γόμας για κάθε μονοθέσιο. Επίσης θα υπάρχουν οι συνήθεις επιλογές ενδιάμεσων και βρόχινων ελαστικών Cinturato.