Φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων από ρομπότ της Hyundai (vid)

Το ρομπότ στην υπηρεσία του οδηγού

i

©Hyundai Motor

Φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων από ρομπότ της Hyundai (vid)

Δημήτρης Μπαλής 19:51 - 13.06.2023 / Ανανεώθηκε: 19:56 - 13.06.2023

Επικοινωνεί με το ηλεκτρικό όχημα (EV), ανοίγει αυτόματα τη θύρα φόρτισης και συνδέεται.

Η τεχνολογά εξελίσσεται τόσο ραγδαία, που ενώ έχουμε μπει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και βρισκόμαστε στο κατώφλι της αυτόνομης οδήγησης, τα ρομπότ θα μας προσφέρουν επιπλέον δυνατότητες.

Δεν ξέρω αν κάποιος… βαριέται να βγει από το αυτοκίνητο για να φορτίσει το ηλεκτρικό του όχημα (για να βάλει βενζίνη δε βγαίνει διότι το κάνει ο υπάλληλος), αλλά ένα ρομπότ μπορεί να τον αντικαταστήσει, κάνοντας αυτό τη σύνδεση. Μάλιστα, κάτι τέτοιο είναι απόλυτα εξυπηρετικό στην περίπτωση που έχουμε άτομα οδηγούς με κινητικά προβλήματα.

Ο όμιλος Hyundai Motor, λοιπόν, κατασκεύασε ρομπότ αυτόματης φόρτισης (ACR) για ηλεκτρικά (EV) οχήματα. Το ACR μπορεί να συνδέσει ένα καλώδιο στη θύρα φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος και να το αφαιρέσει ξανά μόλις ολοκληρωθεί η φόρτιση.

Για παράδειγμα, το Hyundai IONIQ 6 παρκάρει αυτόνομα σε μια θέση φόρτισης ηλεκτρικών (EV) οχημάτων. Μόλις ακινητοποιηθεί, το ACR επικοινωνεί με το όχημα για να ανοίξει τη θύρα φόρτισης, υπολογίζοντας την ακριβή θέση και τη γωνία μέσω κάμερας που είναι τοποθετημένη στο εσωτερικό. Στη συνέχεια, το ρομπότ παίρνει τον φορτιστή και τον στερεώνει στη θύρα φόρτισης του οχήματος, ξεκινώντας έτσι τη φόρτιση. Μόλις ολοκληρωθεί η φόρτιση, το ρομπότ αφαιρεί τον φορτιστή, τον επιστρέφει στη θέση του και κλείνει το κάλυμμα της θύρας φόρτισης του οχήματος.

Το ACR, το οποίο μπορεί να φαίνεται απλό με την πρώτη ματιά, αποτελεί ένα δείγμα της προηγμένης τεχνολογίας των ρομπότ του ομίλου Hyundai. Το εργαστήριο Robotics του ομίλου έχει εξετάσει διάφορες μεταβλητές κατά την ανάπτυξη του ACR, όπως η θέση στάθμευσης του οχήματος, το σχήμα της θύρας φόρτισης, ο καιρός, τα πιθανά εμπόδια και το βάρος του καλωδίου φόρτισης.

Προκειμένου ένα ρομπότ να στερεώσει έναν φορτιστή στη θύρα φόρτισης με ασφάλεια, απαιτείται τεχνολογία λογισμικού που μπορεί να υπολογίσει ταυτόχρονα αυτές τις πολλαπλές μεταβλητές. Για το σκοπό αυτό, ο όμιλος έχει αναπτύξει έναν αλγόριθμο που εφαρμόζει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI) βασισμένη σε 3D κάμερα σε ρομπότ και η τεχνολογία ελέγχου επόμενης γενιάς που βασίζεται σε αυτήν την εφαρμογή επιτρέπει στα ρομπότ να χειρίζονται με ακρίβεια φορτιστές μεγάλου βάρους.

Δεδομένου ότι οι περισσότεροι φορτιστές ηλεκτρικών (EV) οχημάτων εγκαθίστανται σε εξωτερικούς χώρους χωρίς κάλυμμα προστασίας, οι μηχανικοί του ομίλου κατασκεύασαν έναν ειδικό υπαίθριο σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης και αξιολόγησαν την απόδοση του σε διάφορες συνθήκες. Επιπλέον, οι μηχανικοί έχουν εγκαταστήσει έναν πόλο ασφαλείας με ενσωματωμένο αισθητήρα λέιζερ γύρω από το ρομπότ για την πρόληψη πιθανών ατυχημάτων, επιτρέποντάς του να ανιχνεύει σταθερά και κινούμενα εμπόδια.

Τα ρομπότ, εάν συνδυαστούν με συστήματα ελέγχου αυτόνομης στάθμευσης στο μέλλον, μπορούν να βελτιώσουν τη χρήση τους με τη διαδοχική φόρτιση πολλών σταθμευμένων οχημάτων.

Tags: