Η Ferrari προπονείται στα πιτ στοπ

Ferrari

i

Ferrari / © Photo by Mark Thompson/Getty Images/Ideal Images

Η Ferrari προπονείται στα πιτ στοπ

Δημήτρης Μπαλής 14:40 - 08.02.2023 / Ανανεώθηκε: 14:40 - 08.02.2023

Η ταχύτητα δεν περιορίζεται μόνο στο μονοθέσιο, αλλά και στους μηχανικούς που αλλάζουν τα ελαστικά.

Οι λεπτομέρειες είναι εκείνες, που πολλές φορές κρίνουν ένα αποτέλεσμα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Στη Formula 1 έχει αποδειχθεί πάμπολες φορές, ότι ένα πιτ στοπ μπορεί να σε κάνει νικητή, αλλά μπορεί και να σου καταστρέψει τον αγώνα. Κάποτε, όταν υπήρχε και ανεφοδιασμός, η κατάσταση ήταν πιο δύσκολη, καθώς είχαν συμβεί ατυχήματα, με μονοθέσια να φεύγουν πριν τραβηχτεί η μάνικα από την τάπα του ντεπόζιτου. 

Τώρα, στα πιτ στοπ γίνεται μόνο αλλαγή ελαστικών, αλλά και σε αυτή τη περίπτωση έχουμε δει αυτοκίνητα να παρασύρουν τον μηχανικό που κρατάει το «γλιφιτζούρι» ή αυτόν που το κρατάει να δίνει το ΟΚ να φύγει το μονοθέσιο πριν κλειδώσει το μπουλόνι του τροχού ή ακόμα και να παρασέρνει το μονοθέσιο κάποιο μηχανικό.

Τα πάντα έχουν συμβεί σε ένα πιτ στοπ, ακόμα και προσπεράσεις στην ευθεία των box, εκεί που γίνονται οι αλλαγές ελαστικών, επειδή κάποιοι πρόλαβαν και έκαναν πιο γρήγορο χρόνο κατά την αλλαγή.

Κατά συνέπεια, η ταχύτητα δεν περιορίζεται μόνο στην απόδοση του μοτέρ και συνολικά του μονοθεσίου, αλλά και στην οργάνωση και στην ταχύτητα με την οποία γίνονται τα πιτ στοπ.

Στη Ferrari, πέρυσι, εκτός των όσων της συνέβησαν σε διάφορους τομείς, μερικά από τα πιτ-στοπ της δεν ήταν και τα καλύτερα. Ο μέσος όρος των πιτ-στοπ το 2022 για τη Scuderia, ανήλθε στα 3,441 δευτερόλεπτα, αριθμός αρκετά υψηλός για τις απαιτήσεις της Formula 1. 

Βέβαια, αυτό δεν έφταιξε για την απόδοση της ομάδας πέρυσι, αλλά έπαιξε τον ρόλο του. Με αυτόν τον μέσο όρο στα πιτ στοπ, εύκολα συμπεραίνουμε ότι κάποιες αλλαγές έγιναν γρήγορα και κάποιες αργά. Άρα, ούτε εκεί η Ferrari φάνηκε να είναι ανταγωνιστική. Ωστόσο, ήδη προετοιμάζεται για τη μεγάλη επιστροφή στην ακρίβεια.

Το φετινό πρωτάθλημα αρχίζει στις 5 Μαρτίου στο Μπαχρέιν και για να δουλεύουν όλα ρολόι, ο Φρεντερίκ Βασό έχει πέσει με τα «μούτρα» στη δουλειά, προκειμένου να τελειοποιηθούν οι αλλαγές ελαστικών. 

Κάθε εβδομάδα, τρεις φορές την ημέρα, ολοκληρώνονται περίπου 20 προγράμματα αλλαγών, κάτι που σημαίνει ότι η Ferrari θα έχει κάνει περίπου 1.000 πιτ στοπ έως την έναρξη της σεζόν. Η προπόνηση και η επανάληψη αποτελεί την καλύτερη λύση τούτη τη στιγμή στη Scuderia, και όπως όλα δείχνουν, βελτιώνεται σε όλους τους τομείς.

Tags: