Πώς λειτουργεί το σύστημα Nissan e-4ORCE (vid)
i

© NISSAN

Πώς λειτουργεί το σύστημα Nissan e-4ORCE (vid)

Δημήτρης Μπαλής 17:17 - 05.12.2022

Το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης με δύο μοτέρ της Nissan, έχει σχεδιαστεί για ηλεκτροκίνητα και πλήρως ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης.

Η Nissan φέρνει στην Ευρώπη την προηγμένη τεχνολογία e-4ORCE, ένα νέο και μοναδικό σύστημα τετρακίνησης, ειδικά σχεδιασμένο για ηλεκτρικά και ηλεκτροκίνητα οχήματα, που σχεδιάστηκε να προσφέρει περισσότερη σιγουριά και μεγαλύτερη απόδοση σε όλες τις συνθήκες.

Το "e" στο e-4ORCE σημαίνει το 100% σύστημα κίνησης με ηλεκτροκινητήρα της Nissan, ενώ το 4 στο "4ORCE" αντιπροσωπεύει τον έλεγχο όλων των τροχών.

Το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE σχεδιάστηκε για χρήση είτε στα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης της Nissan είτε με το πρωτοποριακό σύστημα e-POWER. Και στις δύο περιπτώσεις, οι κινούμενοι τροχοί τροφοδοτούνται αποκλειστικά από ηλεκτρικούς κινητήρες, οι οποίοι τροφοδοτούνται από την μπαταρία.

Στην περίπτωση του X-Trail, το σύστημα με δύο ηλεκτροκινητήρες έχει συνολική ισχύ 157 kW (213 ίππους) με έναν μπροστινό κινητήρα 150 kW και έναν πίσω κινητήρα 100 kW. Αυτό αφενός προσφέρει επιτάχυνση 7 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και, αφετέρου, έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση ροπής σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα 4WD.

Στο δε Ariya e-4ORCE, το σύστημα αποδίδει 225 kW (306 ίππους), επιταχύνοντας σε 5,7 δευτ.

Το σύστημα e-4ORCE χρησιμοποιεί τη μπαταρία για να τροφοδοτεί ένα σύστημα με δύο κινητήρες. Με το σύστημα e-4ORCE ενεργοποιημένο, οι οδηγοί ακολουθούν εύκολα την προβλεπόμενη γραμμή στροφής με ελάχιστη διόρθωση διεύθυνσης, επιτρέποντάς τους να αισθάνονται την ισχύ του ηλεκτρικού μοντέλου, ενώ το σύστημα ελέγχει την ισορροπία του πλαισίου, ανιχνεύει τη γραμμή και την ακρίβεια διεύθυνσης, προβλέποντας και τη συμπεριφορά του οδηγού και μειώνει την υποστροφή.

Με το e-4ORCE, η ροπή κατανέμεται μπροστά και πίσω, στους δύο άξονες, για να μεγιστοποιηθεί η πρόσφυση των ελαστικών ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και την κατάσταση του οχήματος, ενώ το φρενάρισμα ελέγχεται ξεχωριστά για κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς.

Χάρη σε αυτόν τον ακριβή έλεγχο του συστήματος, το όχημα διατηρεί τη σωστή πορεία είτε ο δρόμος είναι βρεγμένος και γλιστερός είτε χιονισμένος. Το κλειδί για την ισορροπία του οχήματος στο δρόμο, είναι η ισορροπημένη κατανομή ισχύος από το σύστημα που μπορεί να ρυθμιστεί σε 1/10000ό του δευτερολέπτου, πολύ πιο γρήγορα από τα παραδοσιακά μηχανικά συστήματα τετρακίνησης.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα του e-4ORCE είναι η άνετη οδήγηση, καθώς στο φρενάρισμα δεν κάνει «βουτιά» μπροστά, λόγω της έντονης ανάκτησης ενέργειας, κι αυτό επειδή υπάρχει ταυτόχρονη αναγέννηση ενέργειας και από τους δύο κινητήρες, και στους δύο άξονες.

Δείτε πώς λειτουργεί το σύστημα: