Περισσότεροι από 7 στους 10 που αγοράζουν καινούργιο αυτοκίνητο επιλέγουν πλέον όχημα ελευθέρου χρόνου…
Η «έκρηξη» των οχημάτων ελευθέρου χρόνου συνεχίζεται μήνα με το μήνα και είναι κάτι που αποτυπώνεται από τις ταξινομήσεις.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) τον περασμένο μήνα (Οκτώβριο 2025), τα SUV κατέλαβαν το 73,6% των νέων ταξινομήσεων επιβατικών, από 63,2% που ήταν τον αντίστοιχο Οκτώβριο του 2024, καταγράφοντας ποσοστιαία άνοδο +10,4 μονάδες.
Με δεδομένο ότι τον Οκτώβριο ταξινομήθηκαν 10.768 καινούργια επιβατικά, ο αντίστοιχος αριθμός μεταφράζεται σε περίπου… 7.900 SUV μέσα σε έναν μόνο μήνα.
Τα B-SUV σαρώνουν στην κατηγορία
Η υπεροχή της κατηγορίας επιβεβαιώνεται και στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2025 όπου τα SUV συγκεντρώνουν μερίδιο 63,9%, έναντι 58,9% την αντίστοιχη περίοδο του 2024 (+4,9 μ.μ.). Σε απόλυτους όρους, αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 78.600 SUV από την αρχή της χρονιάς, όταν το 2024 ήταν περίπου 69.300, σε μια συνολική αγορά 123.000 επιβατικών (+4,5% ετησίως).
Στην επιμέρους εικόνα, η υποκατηγορία B-SUV παραμένει αυτή με την μεγαλύτερη δυναμική του segment με 36,0% του μηνιαίου μεριδίου (και 35,6% στο δεκάμηνο), ενώ τα C-SUV ενισχύονται αισθητά (26,0% τον Οκτώβριο, 18,9% στο δεκάμηνο). Ακόμη και τα D-SUV κερδίζουν έδαφος (8,8% τον μήνα, 6,3% στο σύνολο) σε αντίθεση με τα A-SUV τα οποία συρρικνώνονται, καθώς οι αγοραστές στρέφονται σε μεγαλύτερα και πιο «οικογενειακά» αμαξώματα.
Πόσα ακόμα SUV;
Ξεκάθαρα οι Έλληνες επιλέγουν SUV γεγονός που οφείλεται στην όψη, το μέγεθος αλλά και τις ανάγκες που καλύπτει η συγκεκριμένη κατηγορία.
Αυτό που μένει είναι να δούμε πόσο ακόμα θα μπορέσουν να κερδίσουν έδαφος άρα μερίδια τα οχήματα ελευθέρου χρόνου.
Πηγή: Newsauto