Τρομερή μάχη στο Μεξικό – μπροστά ο Λάπι με Hyundai, ακολουθεί ο Οζιέ (vid)

Εσαπέκα Λάπι

i

©Hyundai Motorsport

Τρομερή μάχη στο Μεξικό – μπροστά ο Λάπι με Hyundai, ακολουθεί ο Οζιέ (vid)

Δημήτρης Μπαλής 07:54 - 18.03.2023

Η πρώτη, ουσιαστικά, μέρα του ράλι Μεξικού, έφερε μεγάλες δυσκολίες στα περισσότερα πληρώματα.

Ο Εσαπέκα Λάπι, που ερχόταν από τις πίσω θέσεις μέσα στις ειδικές διαδρομές στα 2.750 μέτρα υψόμετρο του Μεξικού, κατάφερε να ηγηθεί στη δεύτερη μέρα, που ουσιαστικά είναι η πρώτη σε χώμα, ύστερα από το βράδυ της Πέμπτης και το σόου στην πόλη Γκουαναχάουτο.

Ο Λάπι, έχει κρατήσει ελάχιστα πίσω του τον 6 φορές νικητή του Μεξικού, Σεμπαστιάν Οζιέ και αναμένεται μεγάλη μάχη σήμερα.

Παρά το γεγονός ότι πολλά από τα κορυφαία πληρώματα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA αντιμετωπίζουν προβλήματα στις εξαντλητικές χωμάτινες ειδικές διαδρομές στα βουνά γύρω από τη Λεόν, ο Λάπι έχει αποσπαστεί αρκετά, τουλάχιστον από τους υπόλοιπους οδηγούς, πλην του Οζιέ.

Ο οδηγός του Hyundai i20 N προηγήθηκε από την αρχή, αφού έκανε τον πρώτο χρόνο στο πρωινό ξεκίνημα. Όμως ο Οζιέ με το Toyota Yaris, πήρε την επόμενη ειδική διαδρομή, πλησιάζοντας σε απόσταση αναπνοής, με τον Λάπι να απαντά κερδίζοντας τις δύο επόμενες, τον Οζιέ να επανέρχεται το απόγευμα με πρώτο χρόνο στην ίδια διαδρομή (επαναλαμβανόμενη) που είχε κερδίσει πριν το μεσημέρι και τον Λάπι να κερδίζει κι αυτός τις δύο επόμενες (η μία επαναλαμβανόμενη και η άλλη υπερ-ειδική).

Τούτων δοθέντων, ο Λάπι έχει ένα αβαντάζ 5,3 δευτ. από τον Οζιέ, που για το Μεξικό είναι αμελητέα ποσότητα.

«Είμαι λίγο έκπληκτος, αλλά το παίρνω όπως είναι», είπε ο Λάπι. «Αυτή ήταν ίσως μια από τις καλύτερες μέρες της καριέρας μου. Πάντα ήλπιζα ότι θα μπορούσα να παλέψω για στην κορυφή, αλλά το να είμαι επικεφαλής και να αγωνίζομαι ενάντια στον Σεμπ (Οζιέ) δεν ήταν ποτέ στο μυαλό μου. Δεν σκεφτόμουν πραγματικά πώς θα πήγαινε αυτή η μέρα, αλλά ήμουν σίγουρος ότι ο ρυθμός μας θα ήταν καλός», τόνισε.

Ο Έλφιν Έβανς βρίσκεται τρίτος, με ένα ακόμα Toyota, όντας 24,8 δευτερόλεπτα πίσω από τον ομόσταβλό του Οζιέ. Με θερμοκρασίες κοντά στους 30 βαθμούς Κελσίου και υψόμετρο πάνω από 2750 μέτρα, ήταν μια δύσκολη μέρα για τα πληρώματα και τα αυτοκίνητα, με τον Ουαλό να αντιμετωπίζει πρόβλημα πρόσφυσης σε ορισμένες ειδικές.

Ο Τιερί Νεβίλ δυσκολεύτηκε από την αστοχία της υβριδικής μονάδας το πρωί, ακολουθούμενη από έναν αποσβεστήρα πίσω δεξιά και κατεστραμμένο τον άξονα μετάδοσης κίνησης το απόγευμα. Πίεσε, βέβαια, μένοντας 9,7 δευτερόλεπτα μακριά από τον Εβανς.

Ξεκινώντας δεύτερος στο δρόμο, ο ισχύων πρωταθλητής Κάλε Ροβάνπερα, επηρεάστηκε σοβαρά από τις δύσκολες συνθήκες. Ως αποτέλεσμα αυτού, ο οδηγός του Yaris έχανε χρόνο σχεδόν σε κάθε διαδρομή, τελειώνοντας τη μέρα με διαφορά 19,9 δευτερολέπτων από τον Νεβίλ.

Εν τω μεταξύ, ο Ντάνι Σόρντο, αντιμετώπισε πρόβλημα στο πίσω αριστερό ελαστικό στο Hyundai του, στην 7η ειδική, πέφτοντας από την τέταρτη στην έκτη θέση συνολικά.

Ο επικεφαλής του πρωταθλήματος, Οτ Τάνακ, που έμπαινε πρώτος στις διαδρομές, έχει μείνει πάνω από 14 λεπτά πίσω από τον Λάπι, καθώς είχε θέματα με τον στροβιλοσυμπιεστή. Ήταν μια καταστροφική μέρα για τον Εσθονό αλλά και την ομάδα της M-Sport Ford, καθώς τόσο ο Πιέρ-Λουί Λουμπέ όσο και ο Ιορδάνης Σερδερίδης, εγκατέλειψαν με τα Puma την πρώτη ημέρα.

Ο Τακαμότο Κατσούτα, την ημέρα των γενεθλίων του, έχασε τον έλεγχο του Yaris του σε ένα τμήμα υψηλής ταχύτητας στην 5η ειδική και βγήκε εκτός δρόμου.

Το σημερινό σκέλος, του Σαββάτου, είναι το μεγαλύτερο της διοργάνωσης και περιλαμβάνει εννέα ακόμη απαιτητικές διαδρομές συνολικού μήκους 126,52 χλμ.

Tags: