Όσκαρ Πιάστρι τι σου συμβαίνει;

Όσκαρ Πιάστρι

i

©Imago

Όσκαρ Πιάστρι τι σου συμβαίνει;

Άγγελος Φραγκισκάτος 13:01 - 31.10.2025 / Ανανεώθηκε: 16:54 - 31.10.2025

Τι κρύβεται πίσω από την αγωνιστική κάμψη του Όσκαρ Πιάστρι; Ο Αυστραλός οδηγός καλείται να δώσει απαντήσεις στην πίστα, καθώς ο κίνδυνος να χάσει το προβάδισμα στο πρωτάθλημα είναι πλέον ορατός. Γράφει ο Άγγελος Φραγκισκάτος.

Από το προβάδισμα 34 βαθμών έναντι του Λάντο Νόρις μετά το GP της Ολλανδίας, ο Όσκαρ Πιάστρι βρίσκεται πλέον έναν βαθμό πίσω μετά τον αγώνα του Μεξικό. Τι έχει συμβεί;

Μήπως ο Πιάστρι «λύγισε» υπό την πίεση της μάχης για την κορυφή; Ή μήπως συμβαίνει κάτι πιο περίπλοκο; Η McLaren πιστεύει ότι γνωρίζει τόσο την απάντηση, όσο και τη λύση.

Όταν ένας αθλητής αντιμετωπίζει τόσο μεγάλες δυσκολίες όσο ο Πιάστρι τις τελευταίες εβδομάδες, και μάλιστα σε ένα τόσο κρίσιμο σημείο της σεζόν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, το πιο πιθανό είναι να αποδοθούν όλα στην ψυχολογία.

Και υπάρχει καλός λόγος γι' αυτό. Το συνολικό επίπεδο ταλέντου στον αθλητισμό είναι τόσο υψηλό στις μέρες μας, που πολύ συχνά οι ψυχικοί και συναισθηματικοί παράγοντες είναι αυτοί που καθορίζουν τα αποτελέσματα. Όλοι είναι τόσο ενοχλητικά καλοί και επαγγελματίες πλέον, που αυτά που κάποτε θεωρούνταν μικρές λεπτομέρειες, έχουν καταλήξει να γίνονται καθοριστικά. Το ζήτημα δεν είναι απαραίτητα να είσαι ο καλύτερος ή ο πιο προικισμένος, αλλά να μπορείς να αξιοποιείς όλες τις ικανότητες και το ταλέντο σου - ή τουλάχιστον σε ένα μεγαλύτερο ποσοστό από τον αντίπαλό σου - ακόμα και κάτω από την πιο τεράστια πίεση και τον πιο εξονυχιστικό έλεγχο.

Έτσι, περισσότερο από ποτέ, κερδίζονται οι αγώνες, τα πρωταθλήματα και τα τουρνουά στον αθλητισμό. Συμβαίνει σε κάθε τομέα και σε κάθε άθλημα. Επομένως, είναι εύκολο να κοιτάξει κανείς τα αποτελέσματα του Πιάστρι τους τελευταίους δύο μήνες και να συμπεράνει ότι πρόκειται για μια κλασική περίπτωση οδηγού που καταρρέει υπό πίεση. Και αναμφίβολα, ορισμένες στιγμές - ο πανικός στους δρόμους του Μπακού, ο τρόπος που εξαφανίστηκε μετά τον πρώτο γύρο στη Σιγκαπούρη, η απρόσεκτη κίνησή του στην αρχή του Σπριντ στο Όστιν - εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία. Όχι όμως όλες.

Η σημαντική υστέρησή του σε ρυθμό έναντι του Νόρις τα δύο τελευταία αγωνιστικά τριήμερα, που κορυφώθηκε με μια διαφορά 0,588 δευτερολέπτων στις κατατακτήριες του Μεξικό και δύο πενιχρές πέμπτες θέσεις; Αυτό υποδεικνύει ότι κάτι πιο σύνθετο συμβαίνει κάτω από την επιφάνεια. Κάτι που η McLaren, τουλάχιστον, αισθάνεται ότι κατανοεί.

Ο Πιάστρι έφτασε στο Μεξικό πεπεισμένος ότι οι δυσκολίες του στο Όστιν σχετίζονταν αποκλειστικά με τις ασυνήθιστες απαιτήσεις του Circuit of the Americas, ειδικά με τον τρόπο που τα ελαστικά είναι σίγουρο ότι υπερθερμαίνονται, ανεξάρτητα από το πώς τα διαχειρίζεται ο οδηγός. Μόνο που συνάντησε και εδώ το ίδιο βασικό πρόβλημα: μια θεμελιώδη έλλειψη πρόσφυσης, με όλους να δυσκολεύονται σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό.

Η σκληρή αλήθεια για τον Όσκαρ; Ο Νόρις είναι απλώς καλύτερα εξοπλισμένος για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που θέτουν οι συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.

Η McLaren το έχει υπαινιχθεί μερικές φορές στους δύο τελευταίους αγώνες. Ο επικεφαλής της ομάδας, Αντρέα Στέλλα, δήλωσε στα μέσα ενημέρωσης στο Τέξας ότι ο Πιάστρι πρέπει να «προκαλέσει το μονοθέσιο και να στηριχθεί στην υπερστροφή, την υποστροφή, το μπλοκάρισμα» όταν η πρόσφυση είναι χαμηλή, προσθέτοντας ότι «αυτός είναι ένας τομέας της οδήγησής του, όπου έχει την ευκαιρία να βελτιωθεί».

©Imago/Όσκαρ Πιάστρι

Τα σχόλιά του μετά τις κατατακτήριες του περασμένου Σαββάτου (25/10) στο Μεξικό κινήθηκαν σε παρόμοιο μήκος κύματος. «Το ταχύτερο μονοθέσιο είναι επίσης ένα μονοθέσιο που πρέπει να οδηγείται με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Ειδικά όταν έχεις συνθήκες όπως εδώ και, ως έναν βαθμό, στο Όστιν με καυτή άσφαλτο και ελαστικά που γλιστρούν. Ο τρόπος με τον οποίο παράγεις χρόνο στον γύρο είναι ένας τρόπος που, θα έλεγα, έρχεται σχετικά φυσικά για τον Λάντο και λιγότερο φυσικά για τον Όσκαρ. Ο Λάντο είναι ο οδηγός που διαπρέπει σε χαμηλή πρόσφυση, στο τέλος ενός stint όταν τα ελαστικά είναι αρκετά φθαρμένα, χρησιμοποιημένα, και η πρόσφυση είναι χαμηλή. Εκεί βλέπουμε τον Λάντο να σημειώνει πρόοδο. Ο Όσκαρ, αντίθετα, είναι περισσότερο οδηγός υψηλής πρόσφυσης και εκεί μπορεί να εκμεταλλευτεί αυτό το απίστευτο ταλέντο του», είπε ο Στέλλα.

Το χειρότερο που μπορεί να κάνει τώρα ο Πιάστρι είναι να πέσει στην παγίδα να κατηγορεί το μονοθέσιο και την ομάδα, να επινοεί κάποιο απροσδιόριστο πρόβλημα με το σασί και να πιστεύει τις ανοησίες στο διαδίκτυο ότι τα μονοθέσια στο γκαράζ της McLaren δεν είναι κατά κάποιο τρόπο ισότιμα. Τόσοι πολλοί άλλοι - συμπεριλαμβανομένων ορισμένων διάσημων παγκόσμιων πρωταθλητών - ακολούθησαν αυτόν τον δρόμο όλα αυτά τα χρόνια και ποτέ δεν τελειώνει καλά.

Αντίθετα, αυτό που πρέπει να κάνει, είναι να κοιτάξει εσωτερικά και να κάνει την αυτοκριτική του - τι μπορώ να κάνω γι' αυτό; - να αποδεχτεί ότι υπάρχουν κάποια πράγματα που ο Νόρις κάνει προς το παρόν λίγο καλύτερα και να δουλέψει πάνω σε αυτές τις εναπομένουσες αδυναμίες στην τεχνική του.

Ο Πιάστρι, αρκετά ταπεινός και έξυπνος για να αναγνωρίσει την πραγματικότητα της κατάστασης, αναφέρθηκε σε κάποια πρόοδο σε αυτόν τον τομέα την Κυριακή (26/10) στο Μεξικό, αφού πειραματίστηκε με το στυλ οδήγησής του κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτό, θα διαπιστώσετε συχνά, είναι το σήμα κατατεθέν των πραγματικά σπουδαίων οδηγών. Έτσι ξέρεις ότι ο Όσκαρ θα τα πάει μια χαρά, ανεξάρτητα από το πώς θα τελειώσει αυτή η σεζόν.