Εννέα χρόνια απ' το ατύχημα του Σούμι
i

Μίκαελ Σουμάχερ/ Screenshot, via Twitter

Εννέα χρόνια απ' το ατύχημα του Σούμι

Πάνος Μαλακτάρης • 14:07 - 29.12.2022 / Ανανεώθηκε: 15:57 - 28.04.2023

Άγνωστες πτυχές γύρω από τη ζωή του και την 29η Δεκεμβρίου του 2013 που επέφερε τον σοβαρό τραυματισμό του Γερμανού πιλότου της F1 στις γαλλικές Άλπεις

Το 2013 ήταν μια χρονιά που έμελλε να κλείσει με μία ιδιαίτερα δυσάρεστη είδηση, η οποία σόκαρε τους φίλους της φόρμουλα 1 και όχι μόνο. Η δημοφιλία του Γερμανού πιλότου ήταν βλέπετε τεράστια, η αναγνωρισιμότητα του ονόματός του εφάμιλλη του Μάικλ Τζόρνταν και του Ντιέγκο Μαραντόνα. 

Έκτοτε ο Σουμάχερ παραμένει ουσιαστικά «φυτό», με 24ωρη ιατρική παρακολούθηση και τους δικούς του ανθρώπους στο πλευρό του. Πολύ λίγες πληροφορίες βγαίνουν από το στενό του περιβάλλον, με αρκετές από αυτές να μαθαίνονται μόλις πριν ένα χρόνο μέσω ενός ντοκιμαντέρ παραγωγής Νέτφλιξ.  Ας θυμηθούμε κάποια πράγματα που γνωρίζουμε γύρω από τη ζωή του άτυχου πιλότου. 

Διασκέδαζε να ρίχνει κόσμο στην πισίνα στα πάρτι που διοργάνωνε

Αν και πάντα ο κόσμος είχε την εικόνα του σκληρού και απόμακρου για τον Γερμανό, εντούτοις στην προσωπική του ζωή κάθε άλλο παρά βαρετός ήταν. Η Κορίνα, η σύζυγός του, έχει δηλώσει πως ήταν ο πρώτος που έφτανε και ο τελευταίος που έφευγε από κάποιο πάρτι, ενώ η «σπεσιαλιτέ» του ήταν να σπρώχνει καλεσμένους στην πισίνα σε αυτά που ο ίδιος διοργάνωνε. Ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ, επίσης οδηγός της φόρμουλα 1 της ίδιας περιόδου, έχει δηλώσει πως αγαπημένο ποτό του Σούμι ήταν το Μπακάρντι με σόδα, ενώ έδειχνε προτίμηση στα πούρα tompus. 

Όλα ξεκίνησαν φτιάχνοντας ο ίδιος το δικό του καρτ

Προερχόμενος από μια όχι εύπορη οικογένεια, ο μπαμπάς του είχε ένα μικρό εστιατόριο δίπλα από το οποίο υπήρχε μια πίστα καρτ. Εκεί πήγαινε ο μικρός Μίκαελ και μάζευε πεταμένα και φθαρμένα λάστιχα για να τα βάλει σε ένα αυτοσχέδιο καρτ που είχε φτιάξει. Όταν δε ξεκίνησε την καριέρα του στη φόρμουλα 1, ζούσε με 500 μάρκα το μήνα.

Η Φεράρι αναρωτιόταν αν τους ταίριαζε ή όχι ο Σουμάχερ

Όταν ο Ζαν Τοντ, ο θρυλικός μάνατζερ της «σκουντερία» έφτιαχνε την θρυλική ομάδα που τα σάρωσε όλα από το 2000 έως και το 2004, θεωρούσε πως ο Σουμάχερ θα ήταν ο αδύναμος κρίκος σε αυτή την προσπάθεια. Έχει δηλώσει πως αρχικά θεωρούσε πως ο Γερμανός «απλώς δεν ήταν η κατάλληλη επιλογή για εμάς». Πέντε συνεχόμενα πρωταθλήματα F1 σίγουρα θα άλλαξαν γνώμη στον πολύπειρο παράγοντα. 

Ο «άνθρωπος της βροχής»

Τόσα χρόνια μετά το τέλος της καριέρας του (2012) και απ' τα πρώτα πράγματα που θυμάται κανείς για τον Σουμάχερ είναι οι αδιανόητα καλές του επιδόσεις σε βρεγμένα «σιρκουί». Κι ενώ για την πλειοψηφία των οδηγών η βροχή δυσκόλευε το έργο τους, για τον Σούμι ήταν ουσιαστικά πλεονέκτημα. Το παρατσούκλι «rain man» δεν το κέρδισε τυχαία. Στο ντοκιμαντέρ που αναφέραμε βλέπουμε τον αδερφό του, Ραλφ, να διηγείται πώς οι δυο τους πήγαιναν στην πίστα καρτ δίπλα στο εστιατόριο του μπαμπά τους κάθε φορά που έβρεχε, όπου με κανονικά, μη «βρόχινα» ελαστικά τελειοποιούσε την οδήγησή του στη βρεγμένη πίστα. 

Είχε γίνει εμμονικός μετά την ατυχία που είχε ο αείμνηστος Άιρτον Σένα

Ο τότε διευθυντής της φόρμουλα 1 Φλάβιο Μπριατόρε, είχε δηλώσει πως ο Μίκαελ είχε αφίσα του Σένα στο δωμάτιό του. Ο ίδιος ο Γερμανός ποτέ δεν έκρυψε πως ο Βραζιλιάνος αποτελούσε το ίνδαλμά του, ξεσπώντας δημόσια σε λυγμούς όταν μετά πό μια νίκη του το 2000 είχε δεχτεί μια ερώτηση αναφορικά με τον Σένα. Σε μια συνέντευξή του δε αργότερα, είχε δηλώσει πως μετά το θάνατο του τελευταίου στο τραγικό δυστύχημα της Ίμολα το 1994, άρχισε  να πάσχει από αϋπνία. Είχε μάλιστα φτάσει σε σημείο στον αμέσως επόμενο τότε αγώνα στο Σίλβερστοουν να φοβάται πως θα έχει το ίδιο τέλος με το είδωλό του, ψάχνοντας πιθανά σημεία όπου θα μπορούσε να συμβεί το μοιραίο. 

Ήταν ντροπαλός και συνεχώς αμφισβητούσε τις ικανότητές του

Αν και θεωρείται-και ήταν-ένας από τους κορυφαίους πιλότους της ιστορίας, ο ίδιος ήταν ιδιαίτερα ταπεινός και ντροπαλός. Σύμφωνα δε με την σύζυγό του Κορίνα, συνεχώς διατηρούσε αμφιβολίες για τις ικανότητές του, σημάδι πιθανότατα της τελειομανούς φύσης του.  Χαρακτηριστικό παράδειγμα όταν το 1997 είχε έναν αποκλεισμό από το πρωτάθλημα, απομονώθηκε και πήγε να κάνει σκι στη Νορβηγία για 3 εβδομάδες, ενώ καθημερινά αναφερόταν στο κατά πόσο μπορούσε να παραμείνει στο υψηλότερο επίπεδο. Ο Ζαν Τοντ είχε επίσης δηλώσει πως «όλη αυτή η υπεροψία που φαινόταν να έχει, δεν ήταν άλλο από την ντροπαλότητα που τον έδιεπε ως άνθρωπο και ως πιλότο». 

Τι συνέβη την αποφράδα μέρα

Μια μεγάλη αποκάλυψη του ντοκιμαντέρ έχει να κάνει με μια λεπτομέρεια, μια απόφαση που ήταν γραφτό να αλλάξει όλη τη ζωή του Μίκαελ. Τη μέρα εκείνη λοιπόν ο Σούμι είχε πει στη γυναίκα του πως το χιόνι δεν ήταν σε καλή κατάσταση για σκι και πως θα ήταν καλή ιδέα να πάνε μέχρι το Ντουμπάι για ελεύθερη πτώση από αεροπλάνο. Ωστόσο δεν επέλεξαν να κάνουν το ταξίδι και έτσι πήγε τελικά για σκι, σε μια από τις στιγμές που λέμε ότι η μοίρα κυριολεκτικά έπαιξε σκληρό παιχνίδι. 

Η ζωή μετά το ατύχημα

Η κατάσταση του Μίκαελ δεν είναι καλή, χρειάζεται συνεχή υποστήριξη και η επικοινωνία του είναι από περιορισμένη έως μηδαμινή. Οι κοντινοί του άνθρωποι είναι στο πλευρό του, με τη σύζυγό του Κορίνα να δηλώνει: «Είμαστε μαζί, ζούμε μαζί, παλεύουμε για την ανάρρωσή του, κάνουμε ό,τι απαιτείται ώστε να νιώθει καλύτερα. Είναι μαζί μας, απλά με διαφορετικό τρόπο. Μου λείπει, μας λείπει, αλλά προσπαθούμε να είμαστε μια ενωμένη οικογένεια σε κάθε περίσταση».    

Ενώ και ο γιός του, Μικ, έχει αναφερθεί στην πολύ ιδιαίτερη και καλή σχέση που έχει με τον πατέρα του: «Πάντα ήμασταν κοντά, μοιραζόμαστε και το πάθος για το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Καταλαβαινόμαστε πολύ καλά με τον πατέρα μου, απλώς με έναν πολύ διαφορετικό τρόπο»