Αποκαλύφθηκαν οι κανονισμοί του 2026 - Έτσι θα είναι τα νέα μονοθέσια (vid & pics)

Μονοθέσιο Formula 1 2026

i

©Formula 1

Αποκαλύφθηκαν οι κανονισμοί του 2026 - Έτσι θα είναι τα νέα μονοθέσια (vid & pics)

Άγγελος Φραγκισκάτος 19:47 - 17.12.2025 / Ανανεώθηκε: 19:49 - 17.12.2025

Η FIA παρουσίασε τους οριστικούς τεχνικούς κανονισμούς που θα διέπουν τη Formula 1 από το 2026, δημοσιεύοντας λεπτομέρειες για την εμφάνιση και τη λειτουργία των μονοθεσίων της νέας εποχής.

Η Formula 1 και η FIA έχουν ξεκινήσει μια εκτενή προσπάθεια για την επεξήγηση και την προώθηση των νέων τεχνικών κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026. Στόχος είναι να παρουσιάσουν με σαφήνεια πώς οι αλλαγές αυτές θα επηρεάσουν τον σχεδιασμό της επόμενης γενιάς μονοθεσίων.

Οι ψηφιακές απεικονίσεις που δημοσίευσε η FIA δείχνουν την αναμενόμενη εμφάνιση των νέων μονοθεσίων, τα οποία θα διαθέτουν ενεργή αεροδυναμική. Παράλληλα, θα είναι πιο συμπαγή σε διαστάσεις, με το μεταξόνιο να μειώνεται κατά 200 χιλιοστά και το πλάτος κατά 100 χιλιοστά. Το ελάχιστο βάρος έχει οριστεί στα 770 κιλά, αν και ήδη εκφράζονται σοβαρές αμφιβολίες για το κατά πόσο οι ομάδες θα καταφέρουν να πλησιάσουν αυτό το όριο κατά την πρώτη σεζόν εφαρμογής των νέων κανόνων.

Οι νέες σχεδιαστικές γραμμές αποσκοπούν στη μείωση του «βρώμικου αέρα» που αφήνει πίσω του ένα μονοθέσιο, διευκολύνοντας τις μάχες «σώμα με σώμα». Η αεροδυναμική αντίσταση αναμένεται να μειωθεί κατά 40%, ενώ τα νέα μονοθέσια θα παράγουν από 10% έως 30% λιγότερη κάθετη δύναμη σε σύγκριση με αυτά που θα χρησιμοποιούνται μέχρι το τέλος της σεζόν του 2025.

Μαζί με τις τεχνικές αλλαγές, εισάγεται και νέα ορολογία. Το σύστημα προσπέρασης, γνωστό αρχικά ως «Manual Override Mode», το οποίο αντικαθιστά το DRS, θα ονομάζεται πλέον απλά «Override». Η προϋπόθεση της διαφοράς μικρότερης του ενός δευτερολέπτου από το προπορευόμενο μονοθέσιο παραμένει, αλλά η προσπέραση δεν θα επιτυγχάνεται πλέον με το άνοιγμα της πίσω αεροτομής. Αντ' αυτού, ο οδηγός θα λαμβάνει επιπλέον ισχύ από το υβριδικό σύστημα.

Η FIA εισάγει επίσης δύο νέους όρους για τις λειτουργίες της ηλεκτρικής ενέργειας. Το «Boost Mode» αφορά τη χρήση της ενέργειας από το σύστημα ERS, με τον πιλότο να αποφασίζει σε ποιο σημείο της πίστας θα αξιοποιήσει αυτή την πρόσθετη ισχύ. Η λειτουργία «Recharge» θα αφορά, όπως και σήμερα, την επαναφόρτιση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος.

Απλοποίηση υπάρχει και στην ορολογία της ενεργής αεροδυναμικής. Οι όροι «X-mode» και «Z-mode» καταργούνται. Πλέον, οι πιλότοι θα επιλέγουν μεταξύ δύο βασικών ρυθμίσεων: μία για μέγιστη κάθετη δύναμη στις στροφές και μία για ελάχιστη αεροδυναμική αντίσταση στις ευθείες.

Η πρώτη θα ονομάζεται «Corner Mode» και η δεύτερη «Straight Mode». Η FIA επιβεβαίωσε ότι στη λειτουργία «Straight Mode» θα ανοίγουν τα κινητά στοιχεία τόσο της πίσω όσο και της μπροστινής αεροτομής, ενώ στο «Corner Mode» τα στοιχεία αυτά θα επιστρέφουν στην αρχική, κλειστή τους θέση για μέγιστη απόδοση στις στροφές.

Tags: