Η Formula 1 δέχεται κριτική επειδή κινηματογραφεί τις συντρόφους των οδηγών και όχι... την πίστα

Κάρμεν Μοντέρο Μουντ και Τζορτζ Ράσελ

i

©Imagο

Η Formula 1 δέχεται κριτική επειδή κινηματογραφεί τις συντρόφους των οδηγών και όχι... την πίστα

Οι προσπεράσεις των Κάρλος Σάινθ και Φερνάντο Αλόνσο δεν μεταδόθηκαν, ούτε καν σε επανάληψη, γεγονός που προκαλεί τεράστια απογοήτευση στους φιλάθλους του αθλήματος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά το πρόβλημα δεν είναι καινούργιο...

Από τη δημιουργία του ντοκιμαντέρ «Drive to Survive» στο Netflix το 2019, η Formula 1 έχει αλλάξει δραματικά, φτάνοντας σε ένα ανώτερο επίπεδο σε όλους τους τομείς: οικονομικά, σε όρους τηλεθέασης και γενικότερα, παρατηρείται μια αύξηση της δημοτικότητας του αθλήματος.

Ωστόσο, μία από τις πιο αρνητικές πτυχές είναι η απομάκρυνση της προσοχής από τον ίδιο τον αγώνα, και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό που συνέβη στο τελευταίο γκραν πρι στη Σιγκαπούρη. Σε έναν αγώνα όπου ελάχιστα συνέβησαν, εκτός από τους πρώτους και τους τελευταίους γύρους, η τηλεοπτική παραγωγή της Formula 1 κατάφερε να μην μεταδώσει σημαντικές στιγμές, όπως τις προσπεράσεις του Κάρλος Σάινθ και τη μάχη μεταξύ του Φερνάντο Αλόνσο και του Λιούις Χάμιλτον προς το τέλος, ούτε καν σε επανάληψη.

Τον τελευταίο καιρό, όλο και συχνότερα η σκηνοθεσία επικεντρώνεται στην προβολή των συντρόφων ή των οικογενειών των οδηγών που παρακολουθούν τον αγώνα στα γκαράζ των ομάδων ή ακόμα και διασημοτήτων στα paddock. Αυτή είναι μια τάση που αντικατοπτρίζει και τη σημερινή εποχή, αλλά δεν θα αποτελούσε πρόβλημα αν δεν αφαιρούσε χρόνο από τον αγώνα. Η αλήθεια είναι ότι αυτό προκαλεί μεγάλη απογοήτευση στους φιλάθλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ένα από τα παραδείγματα είναι αυτό του Αλόνσο, ο οποίος τερμάτισε έβδομος μετά την ποινή στον Χάμιλτον στο τέλος του αγώνα επειδή ολοκλήρωσε τον αγώνα με πρόβλημα στα φρένα. Ωστόσο, η μονομαχία μεταξύ των δύο στον τελευταίο γύρο, όταν ο Τζορτζ Ράσελ είχε ήδη τερματίσει πρώτος και η μάχη μεταξύ Μαξ Φερστάπεν και Λάντο Νόρις είχε κριθεί, δεν προβλήθηκε, παρά μόνο αποκαλύφθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Formula 1. Παρόλα αυτά, υπήρχε χρόνος για να προβληθούν οι αμφιλεγόμενες συνομιλίες του Αλόνσο με τον μηχανικό του στην Aston Martin.

Το ίδιο συνέβη και με τον Σάινθ, ο οποίος πραγματοποίησε μια εξαιρετική ανάκαμψη, αλλά με πολύ μικρό χρόνο μετάδοσης: κατάφερε να κάνει 52 γύρους με μεσαία ελαστικά και να τερματίσει το GP με μαλακά, ανεβαίνοντας από την 18η στην 10η θέση, κερδίζοντας έναν ακόμη βαθμό. Ωστόσο, καμία από τις πέντε προσπεράσεις του στους τελευταίους γύρους δεν μεταδόθηκε, και μάλιστα σε έναν αγώνα που ήταν ακριβώς φτωχός σε τέτοιες στιγμές.

Tags: