«Εκανα εμετό μέσα στο μονοθέσιο, ένιωθα το κράνος μου να καίει»: Οι οδηγοί της F1 αναφέρουν την «κόλαση» που έζησαν στο Κατάρ (vids)

«Εκανα εμετό μέσα στο μονοθέσιο, ένιωθα το κράνος μου να καίει»: Οι οδηγοί της F1 αναφέρουν την «κόλαση» που έζησαν στο Κατάρ (vids)

Κώστας Τόπας 15:44 - 09.10.2023 / Ανανεώθηκε: 15:55 - 09.10.2023

Θολή όραση, έμετος και λιποθυμία. Ο χθεσινός αγώνας GP της Formula 1 του Κατάρ ώθησε τους οδηγούς στα άκρα και πολλοί δεν απέφευγαν να ασκήσουν σκληρή κριτική στις συνθήκες υπό τις οποίες αναγκάστηκαν να αγωνιστούν.

Ο Μαξ Φερστάπεν εξασφάλισε και μαθηματικά τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή στον Αγώνα Σπριντ του Κατάρ, με έξι αγώνες να απομένουν πριν από την ολοκλήρωση της φετινής σεζόν της Formula 1.

Αν και αυτός ο αγώνας έλαβε χώρα τη νύχτα, η θερμική αίσθηση στο Λουσαΐλ ήταν 40 βαθμοί, με υγρασία 60-70 τοις εκατό. Μέσα στα μονοθέσια οι οδηγοί ένιωθαν να... καίγονται και σύντομα άρχισαν να φαίνονται οι επιπτώσεις της αφυδάτωσης. Το νερό που παίρνουν στα μονοθέσια για να πιουν ποτέ δεν είναι αρκετό, αλλά χθες έβραζε.

Στην «κόλαση» έγιναν 57 γύροι και στο τέλος πολλοί αναβάτες χρειάστηκε να οδηγηθούν στο ιατρικό κέντρο, όπου έλαβαν ορό και οξυγόνο. Ο Λόγκαν Σάρτζεντ ήταν ένας από τους πρώτους που παραπονέθηκαν. Ο Αμερικανός, πρωτάρης της Williams, άντεξε 40 γύρους αλλά αργότερα είπε στην ομάδα ότι δεν αισθανόταν καλά. «Είναι δική σου απόφαση, δεν χρειάζεται να ντρέπεσαι να σταματήσεις αν δεν είσαι καλά», του είπαν. Και σταμάτησε. Κατάφερε να πάει το αυτοκίνητο στα πιτς, όπου έπρεπε να τον βοηθήσουν να βγει. Ήταν εξαιρετικά αφυδατωμένος και μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο.

Ο Εστεμπάν Οκόν  τερμάτισε 7ος, αλλά με πολλή ταλαιπωρία: «Κέρδισα έξι πόντους, τους πιο δύσκολους πόντους όλων των εποχών. Ο αέρας στο πιλοτήριο ήταν φρικτός, είναι σαν να έχεις πάρει φωτιά το κράνος σου. Ειλικρινά, ένιωσα σαν να ήμουν στην κόλαση από το εκκίνηση.. Έκανα εμετό μέσα στο μονοθέσιο δύο φορές. Μετά κατάφερα να συγκεντρωθώ σε αυτό που έπρεπε να κάνω, το κεφάλι είναι το πιο σημαντικό πράγμα σε αυτό το άθλημα. Αλλά ας επιστρέψουμε εδώ τον Δεκέμβριο, παρακαλώ, ποτέ ξανά Τον Οκτώβριο. Ήταν πολύ δύσκολα», παραδέχτηκε ο Γάλλος οδηγός.

Ο Φερνάντο Αλόνσο της Άστον Μάρτιν, ένας από τους πιο έμπειρους οδηγούς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1, δεν έχει ξαναδεί κάτι τέτοιο. «Ήταν ο πιο σκληρός αγώνας που έκανα τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Δεδομένων των συνθηκών, η υγρασία ήταν υψηλότερη από τις τελευταίες ημέρες και δεν φυσούσε αέρας. Στην περίπτωσή μας, τόσο ο Λανς Στρολ και εγώ υποφέραμε από υψηλές θερμοκρασίες στην πλαϊνή δεξιά πλευρά του καθίσματος γιατί υπήρχε ένα σωληνάκι που είχε υπερθερμανθεί και έκαιγε το δεξί μέρος της πλάτης και του χεριού μου. Ζήτησα μάλιστα μέσω του ασύρματου να μου δώσει νερό στο pit stop, κάτι που δεν επιτρέπεται. έπρεπε να υπομείνει τις ακραίες συνθήκες».

Ο Σαρλ Λεκλέρ δεν θέλει να συμβεί ξανά αυτό. «Αν μας βάλουν στην ίδια κατάσταση άλλη μια χρονιά, θα πρέπει να το συζητήσουμε μεταξύ των οδηγών», είπε ο οδηγός της Ferrari. «Δεν είναι θέμα φυσικής προετοιμασίας. Η αφυδάτωση είναι τόσο μεγάλη που η όρασή σου χειροτερεύει, ο σφυγμός σου ανεβαίνει και είναι δύσκολο να τα ελέγξεις όλα αυτά. Με τη δύναμη G είναι δύσκολο να πιεις και το ποτό είναι 60 βαθμούς! Και πώς είναι Θα σκεφτούμε τα όρια της πίστας; Ήταν πραγματικά δύσκολο».

Ο Λάντο Νόρις συμφωνεί. «Φτάσαμε στο όριο, είναι λυπηρό που πρέπει να είναι έτσι. Αυτό δεν είναι καλό, κάποιοι οδηγοί κατέληξαν στο ιατρικό κέντρο, λιποθύμησαν. Δεν είναι ότι πρέπει να προπονηθούν περισσότερο, το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά ζεστό και είναι Πολύ σωματικός αγώνας. Είναι απογοητευτικό, ίσως δεν φαίνεται έτσι στην τηλεόραση. Είναι πολύ επικίνδυνο», είπε ο οδηγός της McLaren.

Ο Λανς Στρολ μεταφέρθηκε σε ασθενοφόρο όταν βγήκε από το μονοθέσιο. «Με 20 γύρους πριν η κατάστασή μου άρχισε να χειροτερεύει, ένιωσα σαν να λιποθυμούσα στο αυτοκίνητο», εξήγησε ο Καναδός οδηγός της Aston Martin, στον οποίο επιβλήθηκαν κυρώσεις για παραβίαση των ορίων της πίστας. «Δεν μπορείς να δεις πού πας όταν λιποθυμάς. Λιποθύμησα τελείως».

Μερικοί οδηγοί άνοιξαν τις προσωπίδες τους ή άφησαν το τιμόνι για να κρυώσουν τα χέρια τους. Ο Τζορτζ Ράσελ (Mercedes) ήταν ένας από αυτούς. «Ανοίγεις το γείσο και νιώθεις σαν να έχεις ζεστό στεγνωτήρα μαλλιών στο πρόσωπό σου». Τελικά, τον αγώνα κέρδισε ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος την προηγούμενη μέρα είχε ήδη εξασφαλίσει τον τρίτο παγκόσμιο τίτλο του στον αγώνα σπριντ. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Όσκαρ Πιάστρι και Όσκαρ Πιάστρι.