Εκκαθάριση στην Aston Martin, ο Νιούι «χτίζει» νέα ομάδα

Άντριαν Νιούι

i

©Imago

Εκκαθάριση στην Aston Martin, ο Νιούι «χτίζει» νέα ομάδα

Το τέλος της σεζόν του 2025 στη Formula 1 θα σηματοδοτήσει μια ακόμη αναδιοργάνωση στο τεχνικό τμήμα της Aston Martin.

Το τέλος της σεζόν 2025 στη Formula 1 θα σηματοδοτήσει μια ακόμη αναδιάρθρωση στο τεχνικό τμήμα της Aston Martin, με τις αποχωρήσεις αυτή τη φορά να αφορούν υψηλόβαθμα στελέχη, κάτι που μοιάζει με εκκαθάριση λόγω της αδύναμης απόδοσης της ομάδας φέτος.

Αναμένεται ότι επτά από τους σημαντικότερους μηχανικούς της Aston Martin θα αποχωρήσουν από την ομάδα, συμπεριλαμβανομένου του διευθυντή αεροδυναμικής Ερίκ Μπλαντέν, ο οποίος είχε προσελκυστεί από τη Mercedes το 2022 για να γίνει ο Νο. 2 στο τεχνικό τμήμα, και στη συνέχεια ανέλαβε το τμήμα αεροδυναμικής. Μαζί με τον διευθυντή αεροδυναμικής, αποχωρεί και ο επικεφαλής σχεδιαστής Ακίο Χάγκα.

Θεωρείται ότι αυτό δεν είναι ακριβώς αντίδραση στην πρόσφατη πτώση της απόδοσης της Aston Martin - στο Όστιν, ο Φερνάντο Αλόνσο παραπονέθηκε ότι το μονοθέσιό του ήταν στην 8η ή 9η θέση σε ταχύτητα από τις 10 πιθανές θέσεις. Ο πιο σημαντικός παράγοντας για τις αλλαγές, ωστόσο, βρίσκεται στις αναλύσεις που έγιναν από τον διαχειριστή τεχνικό συνεργάτη της Aston Martin, Άντριαν Νιούι, ο οποίος εντάχθηκε στην ομάδα νωρίτερα φέτος.

Τα τελευταία χρόνια, η Aston Martin προσέλκυσε εντατικά σημαντικές προσωπικότητες από άλλες ομάδες, μερικές από τις οποίες έχουν ήδη απολυθεί από την ομάδα. Σε αυτές περιλαμβάνονται ο Νταν Φάλοους, ο οποίος ήρθε από τη Red Bull για να γίνει τεχνικός διευθυντής, ο Μπλαντέν από τη Mercedes, καθώς και ο Ενρίκο Καρντίλε από τη Ferrari, του οποίου η θέση επικαλύπτεται εν μέρει με αυτή του τεχνικού διευθυντή.

Η Aston Martin αρνήθηκε να σχολιάσει τις ανακατατάξεις στην ομάδα, καθώς και τα συμπεράσματα από τις αναλύσεις του Νιούι μετά τους πρώτους του μήνες στην ομάδα. Ο Νιούι, ωστόσο, πάντα δήλωνε ότι το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η απόδοση του μονοθεσίου στην πίστα και για να έχει αποτελέσματα σε αυτόν τον τομέα, είναι έτοιμος να ξεριζώσει «κακές συνήθειες, την έλλειψη ευελιξίας και την εσωτερική πολιτική». Υποτίθεται ότι η προσέγγισή του στην Aston Martin δεν θα διαφέρει από αυτό που έχουμε δει στη Red Bull, τη Williams και τη McLaren.

Αυτό το καλοκαίρι, ο Νιούι προσέλκυσε έναν από τους πιο πιστούς του συνεργάτες από τη Red Bull - τον Ζιλ Γουντ, ο οποίος ήταν ο διευθυντής που ήταν υπεύθυνος για τις προσομοιώσεις και την κατασκευή μοντέλων στην ομάδα των «ταύρων». Στην αυτοβιογραφία του, ο Νιούι έχει σημειώσει ειδικά ότι ο Γουντ και ο υπεύθυνος στρατηγικής της Red Bull, Γουίλ Κόρτνεϊ, είχαν τη μεγαλύτερη συμβολή στη βελτίωση της απόδοσης της ομάδας κατά τη διάρκεια του 2010. Τότε, η Red Bull διέθετε το καλύτερο μονοθέσιο στη Formula 1, αλλά οι εσωτερικές αναταραχές και μια σειρά από επιχειρησιακά και στρατηγικά λάθη μετέτρεψαν τη μάχη για τον τίτλο σε ένα συναρπαστικό τέλος της σεζόν.

Υποτίθεται ότι αυτές οι αλλαγές στο τεχνικό τμήμα της Aston Martin είναι σύμφωνες με την εμπειρία των Νιούι και Καρντίλε, και η υλοποίησή τους αναλαμβάνεται από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ομάδας, Άντι Κάουελ, ο οποίος ήρθε πριν από ένα χρόνο από τη Mercedes και έχει τη δική του οπτική για το πώς πρέπει να είναι μια ομάδα που μπορεί να κερδίζει αγώνες και τίτλους στη Formula 1.