Έξι ιστορίες που πρέπει να γνωρίζουμε ενόψει του Grand Prix της Αυστραλίας

Mercedes

i

©Photo by Recep Sakar/Anadolu Agency via Getty Images

Έξι ιστορίες που πρέπει να γνωρίζουμε ενόψει του Grand Prix της Αυστραλίας

Άγγελος Φραγκισκάτος 16:33 - 28.03.2023 / Ανανεώθηκε: 16:46 - 28.03.2023

Μετά τους αγώνες της Μέσης Ανατολής για την έναρξη της σεζόν του 2023, ήρθε η ώρα να κατευθυνθούμε στην Αυστραλία για ένα από τα μεγαλύτερα γεγονότα στο καλεντάρι των αγώνων της Formula 1.

Όλοι διερωτώνται εάν και στον αγώνα αυτό, θα δούμε το ίδιο σκηνικό ή θα μπορέσει κάποιο μονοθέσιο να «σπάσει» την κυριαρχία της Red Bull. Ας δούμε όμως, μερικά από τα σημεία συζήτησης που είναι πιθανό να είναι στην ημερήσια διάταξη κατά τη διάρκεια του τρίτου γύρου της χρονιάς στη Μελβούρνη.

Φερστάπεν vs Πέρεζ 

Το άκρως εντυπωσιακό ξεκίνημα της Red Bull στη σεζόν συνεχίστηκε στην Τζέντα, αλλά για τους οπαδούς που ήθελαν μια πιο ανταγωνιστική χρονιά υπήρχε μια αχτίδα ελπίδας χάρη στην απόδοση του Σέρχιο Πέρες.

Ποτέ δεν είδαμε τι ακριβώς θα κατάφερνε να κάνει ο Μαξ Φερστάπεν κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών λόγω του προβλήματος στον κινητήρα που τον έκανε να εγκαταλείψει στο Q2, αλλά ο Πέρες το εκμεταλλεύτηκε πλήρως και πήρε την pole position.

Κατά την διάρκεια του αγώνα, είχε τον πλήρη έλεγχο μέχρι την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας που έφερε τον team mate του, πίσω από αυτόν.

Με τον μισό αγώνα να απομένει, ο Φερστάπεν ήταν στη δεύτερη θέση, πέντε δευτερόλεπτα πίσω από τον Πέρες στην ίδια κατάσταση ελαστικών (και την πιο σκληρή γόμα που αναμενόταν άνετα να φτάσει στον τερματισμό) και πολλοί παρατηρητές πίστευαν ότι ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θα ανέτρεπε αυτή τη διαφορά.

Αντίθετα, ο Μεξικάνος είχε απάντηση σε όσα δύσκολα του έβαλε ο Φερστάπεν, καθώς οι δύο τους απομακρύνθηκαν γρήγορα από τους υπόλοιπους και έτσι πήρε την πρώτη του νίκη στην φετινή σεζόν.

Ο Φερστάπεν παραμένει το φαβορί του πρωταθλήματος, αλλά αν ο Πέρες μπορεί να επαναλάβει αυτό το επίπεδο απόδοσης σε πιο μόνιμη βάση αυτή τη σεζόν, τότε θα μπορούσαμε κάλλιστα να έχουμε μια μάχη τίτλου και η Μελβούρνη είναι η πρώτη ευκαιρία για τον Μεξικάνο οδηγό, να αποδείξει αν μπορεί.

Μπορεί ο Αλόνσο να διατηρήσει τη φόρμα του; 

Ο πιο κοντινός διεκδικητής της Red Bull μέχρι στιγμής είναι η Aston Martin και συγκεκριμένα ο Φερνάντο Αλόνσο, ενώ ο Λανς Στρολ αρχίζει να ανεβάζει ταχύτητα μετά το ατύχημά του πριν την έναρξη της σεζόν. Το θέαμα του Αλόνσο να οδηγεί ξανά σε ένα Grand Prix ανταγωνιστικά στη Σαουδική Αραβία, ήταν ξεχωριστό.

Ρεαλιστικά, η πιο δύσκολη μάχη που αντιμετωπίζει ο Ισπανός είναι να παραμείνει κοντά στο κυνήγι του πρωταθλήματος, έχοντας πάρει δύο βάθρα από τους δύο πρώτους αγώνες. Στο Μπαχρέιν επωφελήθηκε από την εγκατάλειψη του Σαρλ Λεκλέρκ, ενώ στην Τζέντα ήταν η Mercedes που τον πίεσε.

Ποια ομάδα θα είναι η μεγαλύτερη απειλή για την πορεία του Αλόνσο στην Αυστραλία;

Η πίστα προβλέπεται να ταιριάζει στη Ferrari, αλλά η εμφάνιση της Mercedes στη Σαουδική Αραβία υποδηλώνει ότι έχουν βρει έναν τρόπο, που παίρνει λίγο περισσότερο από την W14 από ό, τι στον εναρκτήριο αγώνα και έτσι μπορεί να πιέσει την Scuderia και να στοχεύσει σε μία θέση στο βάθρο.

Στην Αυστραλία, δεν μπορούμε να αποκλείσουμε την Alpine για μία θέση στους πρωτοπόρους. Ενώ ήταν ελαφρώς απογοητευμένοι από τον ρυθμό του αγώνα τους στην Τζέντα, η Alpine ήταν εξαιρετικά ανταγωνιστική στο περσινό αγώνα στην Αυστραλιανή Ηπειρο, όταν ο Αλόνσο απείλησε με pole position πριν ξεκινήσει τον γύρο του στο Q3 και η απόδοση του μονοθεσίου ήταν πολύ κοντά στις Aston Martin, Mercedes και Ferrari.

Αλλαγές στη McLaren

Ίσως η μεγαλύτερη είδηση που προέκυψε μεταξύ των αγώνων ήρθε από τη McLaren, η οποία ανακοίνωσε μια σημαντική αναδιάρθρωση του τεχνικού της τμήματος και την αποχώρηση του Εκτελεστικού Τεχνικού Διευθυντή της Τζέιμς Κι. Μετά την αποχώρηση του Κι, η McLaren πρόκειται να εγκαταστήσει τρεις τεχνικούς επικεφαλής για να επιβλέπουν το τμήμα, με τον Πίτερ Προδρόμου και τον Νιλ Χόλιντεϊ να αναλαμβάνουν και οι δύο νέες θέσεις. Επίσης πήραν τον Νταβίντ Σάντσες από τη Ferrari, με τον Γάλλο να ξεκινά τη δουλειά από τη 1η Ιανουαρίου του 2024.

Δεν ήταν θετικό το ξεκίνημα της χρονιάς για τη βρετανική ομάδα, η οποία αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην τελευταία θέση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών και δεν έχει ακόμη πάρει κανένα βαθμό, αλλά οι αλλαγές είναι στα σκαριά εδώ και αρκετούς μήνες και δεν αποτελούν αντίδραση στον τρόπο με τον οποίο έχει πάει η χρονιά μέχρι τώρα.

Στην πραγματικότητα, η ομάδα είναι σίγουρη ότι έχει ένα καλύτερο αυτοκίνητο από ό, τι ήταν σε θέση να δείξει μέχρι τώρα, με την ατυχία να τους κοστίζει βαθμούς στη Σαουδική Αραβία μετά την εισαγωγή ενός μονοθεσίου στο Q3.

Ένα τεράστιο πλήθος με έναν νέο ήρωα στο «σπίτι»

Αυτό το μονοθέσιο ανήκε στον Όσκαρ Πιάστρι και η πρώτη του εμφάνιση στο Q3 ήταν ένα από τα πολλά κατορθώματα, που ο πρωτάρης στη Formula 1 οδηγός θα ελπίζει να σημειώσει αυτή τη σεζόν. Ένα άλλο θα είναι ο πρώτος του εντός έδρας αγώνας, καθώς δίνει στο κόσμο της Μελβούρνης ένα «δικό τους παιδί» για να υποστηρίξουν, μετά την αποχώρηση του Ντάνιελ Ρικιάρντο.

Και όταν λέμε «δικό τους παιδί», ο Πιάστρι έχει γεννηθεί και μεγαλώσει στη Μελβούρνη πριν συνεχίσει την αγωνιστική του καριέρα στην Ευρώπη από την ηλικία των 15 ετών. Ο 21χρονος θα ήλπιζε σε ένα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο για το πρώτο του Grand Prix στο σπίτι του, αλλά όπως αναφέρθηκε προηγουμένως η McLaren πιστεύει ότι μπορούν να πάρουν περισσότερα από τον κινητήρα του 2023 και έτσι κατά κάποιο τρόπο να μειωθεί η πίεση που έχουν για τα όχι και τόσο καλά αποτελέσματα των δύο πρώτων αγώνων της σεζόν.

Αλλά ο Πιάστρι μπορεί να είναι σίγουρος ότι θα λάβει τεράστια υποστήριξη από τους συμπατριώτες του στο Albert Park, με τα περσινά εισιτήρια να είναι σχεδόν 420.000 κατά τη διάρκεια των τεσσάρων ημερών του Grand Prix και όλοι αναμένουν φέτος, ρεκόρ προσέλευσης.

Επιστρέφει ο Ρικιάρντο, αλλά ο Πιάστρι θα είναι ο μόνος Αυστραλός οδηγός που θα αγωνιστεί αυτό το Σαββατοκύριακο στη Μελβούρνη

Ο Ρικιάρντο είναι πλέον ο τρίτος οδηγός στη Red Bull, την ομάδα με την οποία πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας του στη Formula 1 και το Αυστραλιανό Grand Prix θα είναι ο πρώτος αγώνας της σεζόν και μάλιστα στην έδρα του, που θα εμφανισθεί με το νέο του ρόλο.

Ο Ρικιάρντο απολαμβάνει κάποιο χρόνο ξεκούρασης από τότε που αποχώρησε από τους αγώνες πλήρους απασχόλησης της Formula 1 (προσωρινά προς το παρόν) και δεν παρακολουθεί κάθε αγώνα, αλλά θα βρίσκεται στο Albert Park για να υποστηρίξει τη Red Bull από άποψη μάρκετινγκ και ενεργοποίησης, καθώς και σε περίπτωση που χρειαστεί να οδηγήσει το αυτοκίνητο σε οποιοδήποτε σημείο.