Ο Λάντο Νόρις της McLaren σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη και μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Σάο Πάολο, με τον teammate του, Όσκαρ Πιάστρι, να ακολουθεί στη δεύτερη θέση.
Με έναν πολύ δυνατό τρίτο γύρο με τα μεσαία ελαστικά, στο τέλος του FP1, ο Λάντο Νόρις ξεπέρασε τον teammate του, Όσκαρ Πιάστρι, για να βρεθεί στην κορυφή της κατάταξης στη μοναδική ελεύθερη δοκιμή για το GP του Σάο Πάολο.
Στον καλύτερο του γύρο, ο Βρετανός πιλότος της McLaren σημείωσε 1:09.975, αφήνοντας τον Πιάστρι μόλις 0.023 δευτερόλεπτα πίσω, με την καλύτερη επίδοση του Αυστραλού να καταγράφεται στον δεύτερο γρήγορο γύρο με τα μεσαία ελαστικά της Pirelli. Την τριάδα πίσω από το δίδυμο της McLaren συμπλήρωσε ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με Sauber, ο οποίος ήταν 0.619 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Νόρις.
Τέταρτος και πέμπτος τερμάτισαν ο Φερνάντο Αλόνσο και ο «τοπικός ήρωας», Γκάμπριελ Μπορτολέτο, οι οποίοι βρέθηκαν 0.631 και 0.641 δευτερόλεπτα πίσω από την πρώτη θέση αντίστοιχα. Την πρώτη δεκάδα στο τέλος των μοναδικών 60 λεπτών προετοιμασίας στο Ιντερλάγκος συμπλήρωσαν οι Τζορτζ Ράσελ, Πιερ Γκασλί, Κάρλος Σάινθ, Ίσακ Χατζάρ και Κίμι Αντονέλι. Όλοι τους σημείωσαν τους καλύτερους γύρους τους με τα μεσαία ελαστικά της Pirelli.
Ο Μαξ Φερστάπεν και οι δύο πιλότοι της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον, ουσιαστικά δεν πραγματοποίησαν προσομοιώσεις κατατακτηρίων, γεγονός που εξηγεί την υστέρησή τους. Ο Φερστάπεν βγήκε στην πίστα με μαλακά ελαστικά, αλλά δεν ολοκλήρωσε έναν πλήρη γρήγορο γύρο, ενώ οι Λεκλέρ και Χάμιλτον πέρασαν όλη τη διαδικασία χρησιμοποιώντας μόνο ένα σετ σκληρών ελαστικών.
Για τον Χάμιλτον, η διαδικασία ολοκληρώθηκε με ένα τετ-α-κε σε αρκετά υψηλή ταχύτητα στην 11η στροφή, αλλά ευτυχώς για όλους στη Ferrari, ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής απέφυγε την επαφή με τον τοίχο.
Το ίδιο δεν μπορεί να ειπωθεί για τον Γιούκι Τσουνόντα, ο οποίος έχασε τον έλεγχο στην προσέγγιση της πέμπτης στροφής στα αρχικά λεπτά της διαδικασίας.
Ο Ιάπωνας έχασε τον έλεγχο του Red Bull του, αφού πέρασε πιο επιθετικά πάνω από το κερμπ στην έξοδο της τέταρτης στροφής και μετά από ένα τετ-α-κε, ακούμπησε τον τοίχο. Αρχικά φάνηκε ότι ο Τσουνόντα είχε γλιτώσει μόνο με μια σπασμένη μπροστινή πτέρυγα, αλλά μετά την επιστροφή του στα pits, παρέμεινε εκεί για πάνω από 30 λεπτά πριν επιστρέψει στην πίστα.
Αυτός ήταν και ο λόγος που ο Τσουνόντα πραγματοποίησε μόλις 19 γύρους κατά τη διάρκεια του FP1, σχεδόν τους μισούς από τον Αντονέλι, ο οποίος ήταν ο πιο δραστήριος οδηγός στην πίστα. Ο Ιταλός rookie της Mercedes συμπλήρωσε συνολικά 36 γύρους στην προετοιμασία του για τον πρώτο του αγώνα στο Ιντερλάγκος
Η δράση στην πίστα του Ιντερλάγκος συνεχίζεται στις 20:30 ώρα Ελλάδος με τις κατατακτήριες δοκιμές για το Σπριντ.