Ο Μαξ Φερστάπεν μείωσε τη διαφορά από το δίδυμο της McLaren με δύο διαδοχικές νίκες και τώρα γεννιέται το ερώτημα. Μπορεί ο Ολλανδός να διεκδικήσει τον φετινό τίτλο της Formula 1;
Ακόμη και πριν από τη θερινή διακοπή της Formula 1, ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull είχαν αποκλείσει εντελώς το ενδεχόμενο ο Ολλανδός να διεκδικήσει τον πέμπτο συνεχόμενο παγκόσμιο τίτλο του το 2025.
Μετά το GP της Ουγγαρίας, ο Ολλανδός βρισκόταν 97 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο της γενικής κατάταξης Όσκαρ Πιάστρι, ενώ η διαφορά του Φερστάπεν αυξήθηκε στους 104 βαθμούς μετά το εντός έδρας GP της Ολλανδίας. Στη συνέχεια, όμως, κατέγραψε δύο συνεχόμενες νίκες στη Μόντσα και στο Μπακού, όπου ο Πιάστρι εγκατέλειψε στον πρώτο γύρο, μειώνοντας τη διαφορά του κατά 35 βαθμούς.
)
09:30 - 24.09.2025
Ο Σάινθ ισοφάρισε τον Προστ με το βάθρο του στο Μπακού
Ο Κάρλος Σάινθ ισοφάρισε έναν από τους αληθινούς θρύλους της Formula 1, τον Αλέν Προστ, σε ένα μοναδικό ορόσημο.
Έτσι, πριν από τους επτά τελευταίους αγώνες, στους οποίους οι οδηγοί θα μοιραστούν συνολικά 199 βαθμούς (175 από τους αγώνες και 24 από τα τρία Σπριντ που απομένουν), ο Φερστάπεν έχει διαφορά 69 βαθμών, γεγονός που εγείρει το ερώτημα αν ο Ολλανδός μπορεί να διεκδικήσει τον παγκόσμιο τίτλο. Δεδομένης της απόδοσής του στους δύο τελευταίους αγώνες και των δυσκολιών που αντιμετώπισε η McLaren σε αυτούς, αυτό φαίνεται πιθανό, αλλά όχι απόλυτα.
Στους δύο τελευταίους αγώνες χρησιμοποιήθηκαν διαμορφώσεις μονοθεσίων με χαμηλά επίπεδα κάθετης δύναμης και αεροδυναμικής αντίστασης λόγω των μεγάλων ευθειών στη Μόντσα και στο Μπακού. Ωστόσο, μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος απομένει μόνο μία ακόμη πίστα, στην οποία η χρήση παρόμοιων ρυθμίσεων θα είναι όχι μόνο δυνατή, αλλά και ενδεδειγμένη. Πρόκειται για την πίστα του Λας Βέγκας, η οποία θα φιλοξενήσει τον 22ο αγώνα στα μέσα Νοεμβρίου.
Στις υπόλοιπες πίστες που απομένουν μέχρι το τέλος της σεζόν, οι ομάδες θα επιδιώξουν μάλλον υψηλότερα επίπεδα κάθετης δύναμης, και στους τελευταίους τέτοιους αγώνες στην Ουγγαρία και την Ολλανδία φάνηκε ξεκάθαρα ότι η McLaren βρίσκεται σε δική της κατηγορία. Ήδη στη Σιγκαπούρη, στα τέλη της επόμενης εβδομάδας, θα πρέπει να περιμένουμε την αποκατάσταση του status quo που παρατηρούμε από την αρχή της σεζόν, δηλαδή οι Πιάστρι και Λάντο Νόρις να βρίσκονται στην κορυφή, πολύ μπροστά από όλους τους άλλους, και να δίνουν μάχη μεταξύ τους για τον τίτλο.
Υπό το πρίσμα αυτών των προβλέψεων, θα είναι σχεδόν αδύνατο για τον Φερστάπεν να εμπλακεί ουσιαστικά στη μάχη για τον τίτλο, παρά τις δύο συνεχόμενες νίκες του. Η μόνη ελπίδα του Ολλανδού είναι να ξεσπάσει «εμφύλιος πόλεμος» στη McLaren, παρόμοιος με αυτόν της σεζόν 2007, όταν οι εσωτερικές διαμάχες μεταξύ του Λιούις Χάμιλτον και του Φερνάντο Αλόνσο επέτρεψαν στον Κίμι Ράικονεν να τους «κλέψει» τον τίτλο, παρόλο που ο Φινλανδός βρισκόταν 17 βαθμούς πίσω δύο αγώνες πριν από το τέλος της σεζόν, σε χρόνια που για τη νίκη δίνονταν 10 βαθμοί.