Η Lancia γίνεται ηλεκτρική
i

©STELLANTIS

Η Lancia γίνεται ηλεκτρική

Δημήτρης Μπαλής 14:00 - 01.12.2022 / Ανανεώθηκε: 14:05 - 01.12.2022

Νέο λογότυπο με τρισδιάστατο σχεδιαστικό μανιφέστο και τρία μοντέλα την περίοδο 2024 – 2028.

Μπορεί να κοντεύαμε να ξεχάσουμε τη Lancia, καθώς έχει χρόνια να λανσάρει κάτι καινούργιο και να έχουν σταματήσει προ πολλού οι πωλήσεις, όμως αυτή δεν έχει σκοπό να μας αφήσει να την ξεχάσουμε.

Κι αυτό επειδή μετά από 116 λαμπρής ιστορίας και με θρυλικά μοντέλα που έφεραν ελληνικά ονόματα, η Lancia εξηλεκτρίζεται.

«Η νέας εποχή της Lancia ξεκινά σήμερα, με το νέο λογότυπο και ένα ξεκάθαρο σχεδιαστικό όραμα». Με αυτά τα λόγια ο Λούκα Ναπολιτάνο, CEO της Lancia εγκαινίασε το νέο ξεκίνημα της ιστορικής ιταλικής μάρκας, δίνοντας παράλληλα το στίγμα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που θα ακολουθηθεί. 

«Εν αναμονή του νέου Ypsilon, του πρώτου μοντέλου της νέας Lancia, παρουσιάζουμε το Lancia Pu+Ra Zero, ένα τρισδιάστατο μανιφέστο που θα εμπνεύσει τα μοντέλα που θα λανσάρουμε την περίοδο 2024-2028. Σήμερα, ξεκινά η Αναγέννηση που θα εκπλήξει όλους τους φίλους της Lancia. Η Lancia θα είναι και πάλι μια ελκυστική, αξιοσέβαστη και αξιόπιστη μάρκα στην ευρωπαϊκή αγορά των premium αυτοκινήτων», είπε.

Το νέο λογότυπο σηματοδοτεί την εξηλεκτρισμένη εποχή της Lancia

Μέσα σε 116 χρόνια ιστορίας, υπήρξαν συνολικά επτά λογότυπα της Lancia, όλα με τη δική τους ξεχωριστή ιστορία και κομψότητα. Τώρα, το νέο λογότυπο, σηματοδοτεί την είσοδο της μάρκας στη νέα εποχή της κινητικότητας. Το νέο λογότυπο θα κοσμεί το νέο Ypsilon, τη νέα ναυαρχίδα της μάρκας και τη νέα Delta και θα είναι κυρίαρχο μέρος της νέας εταιρικής ταυτότητας που θα εφαρμοστεί στις αρχές του 2024.

Εμπνευσμένο από το λογότυπο του 1957, το οποίο παρουσιάστηκε με τη Lancia Flaminia, το νέο λογότυπο κατασκευασμένο από αλουμίνιο εκφράζει του νέους γραφιστικούς κώδικες της μάρκας και αποτελεί το αποτέλεσμα προηγμένων τεχνολογιών που εφαρμόζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και σε άλλους τομείς, όπως την ωρολογοποιεία.

Για τη δημιουργία του νέου λογοτύπου η σχεδιαστική ομάδα της Lancia μελέτησε και τις επτά παλαιότερες εκδόσεις, ξεκινώντας από το μινιμαλιστικό του 1907, όπου το όνομα «Lancia» αναγράφεται με χρυσά γράμματα. Το 1911 ο Κόντε Carlo Biscaretti di Ruffia δημιούργησε το λογότυπο, στοιχεία του οποίου δίνουν το παρόν μέχρι και σήμερα, όπως το τετράκτινο τιμόνι, η τετράγωνη σημαία και το δόρυ. 

Στη συνέχεια, το 1929, με την τριγωνική ασπίδα που πλαισιώνει τον κύκλο του τιμονιού, ακολουθήθηκε μια πιο αφαιρετική προσέγγιση, ενώ το 1957 και στη συνέχεια το 1974, διαμορφώθηκε η σύγχρονη μορφή του σήματος που έφτασε εξελισσόμενη στο μέχρι πρότινος λογότυπο της μάρκας που παρουσιάστηκε το 2007.

Lancia Pu+Ra Design, η νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας

Γεννημένο από τη σύνθεση των λέξεων “Pure” («Καθαρή») και “Radical” («Καινοτόμα»), το Lancia Pu+Ra Design είναι το όνομα της νέας και βιώσιμης σχεδιαστικής γλώσσας της Lancia, η οποία θα εμπνεύσει τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.

Οι απαλές και καθαρές γραμμές των Aurelia και Flaminia θα είναι εμφανείς στα μελλοντικά μοντέλα της Lancia, μαζί με μοντέρνες εκφράσεις της καινοτομίας και της απλότητας, οι οποίες αντλούν έμπνευση από τη μόδα και την αρχιτεκτονική, αλλά και τη σπουδαία ιστορία της μάρκας στους αγώνες, όπως αυτή εκφράστηκε από μοντέλα όπως η Stratos και η Delta.

Όσο για το εσωτερικό, το Lancia Pu+RA Design δημιουργεί μια σύνδεση με το design των ιταλικών επίπλων, με απόλυτη προσοχή στην λεπτομέρεια, τα υλικά και την καινοτομία. Αυτή η διαφορετική προσέγγιση οδήγησε τη Lancia στην απόφαση να συνεργαστεί με την Cassina, μια από τις πλέον διάσημες Ιταλικές εταιρείες στο χώρο της σχεδίασης επίπλου και εσωτερικών χώρων με ιστορία άνω των 100 χρόνων.

Lancia Pu+Ra Zero: το τρισδιάστατο μανιφέστο

Το Lancia Pu+Ra Zero αποτελεί ένα τρισδιάστατο μανιφέστο που εκφράζει την ουσία του σχεδιαστικού οράματος της Lancia, το οποίο θα χαρακτηρίζει το νέο Ypsilon, αλλά και τη νέα Delta. Συνδυάζοντας τη σχεδίαση, την τέχνη, την καινοτομία και την γλυπτική, αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα της «Προοδευτικά Κλασσικής» προσέγγισης.

Το εμπρός μέρος του Lancia Pu+Ra Zero εφαρμόζει μια νέα προσέγγιση στην ιστορική μάσκα “calice” («Δισκοπότηρο») της Lancia, η οποία τώρα περνά στο μέλλον με τρεις αχτίδες φωτός να καθορίζουν το σχήμα της. Η νέα μορφή του “calice” θα βρίσκεται σε όλα τα νέα μοντέλα, καθιστώντας τα άμεσα αναγνωρίσιμα κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας.

Πάνω από το “calice” βρίσκεται η επίσης νέα γραμματοσειρά της Lancia. Αυτή η διπλή υπογραφή του ονόματος και του “calice” ορίζει τη γραφιστική ταυτότητα της Αναγέννησης της Lancia στη νέα εποχή της εξηλεκτρισμένης κινητικότητας.

Το Lancia Pu+Ra Zero αποτελείται από απαλές, χυτές γραμμές που θυμίζουν τη σχεδίαση των Aurelia B20 και Flaminia, με την κυκλική οροφή να γεμίζει με φως το εσωτερικό.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα. Θυμίζουν τη Stratos και θα χρησιμοποιηθούν στο νέο Ypsilon, με τα γράμματα της Lancia να βρίσκονται μεταξύ τους. Τέλος στην πλαϊνή όψη ξεχωρίζει το νέο λογότυπο, ενώ το απαλό χρώμα Micalized Blue του Lancia Pu+Ra Zero κάτω από το φως παίζει με την ιταλική κομψότητα.

Η Αναγέννηση της Lancia

Το δεκαετές στρατηγικό πλάνο Αναγέννησης της Lancia περιλαμβάνει τρία νέα μοντέλα, τα οποία θα παρουσιάζονται ανά δύο χρόνια με αρχή το 2024, ώστε να καλυφθεί το 50% της αγοράς και αποτελεί μέρος του στρατηγικού πλάνου της Stellantis, “Dare Forward 2030”. Από το 2028, η μάρκα θα διαθέτει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Επόμενος πυλώνας είναι η βιωσιμότητα. Το 50% των επιφανειών στην καμπίνα του νέου Ypsilon είναι κατασκευασμένες από οικολογικά υλικά, ενώ το νέο μοντέλο πωλήσεων της μάρκας θα εστιάζει στο διαδίκτυο.