Το Sportal σας παρουσιάζει όλους τους αναβάτες, τις ομάδες και τους κατασκευαστές που θα αγωνιστούν στο MotoGP το 2026.
Το grid του MotoGP για το 2026 οριστικοποιήθηκε την Τρίτη (14/10), μετά την επίσημη επιβεβαίωση του ντεμπούτου του Ντιόγκο Μορέιρα με την LCR Honda.
Το άλλο μυστήριο, που αφορούσε την Pramac Yamaha, λύθηκε πριν από μερικές εβδομάδες, όταν επιβεβαιώθηκε η ανανέωση του συμβολαίου του Τζακ Μίλερ, αφήνοντας ουσιαστικά τον Μιγκέλ Ολιβέιρα εκτός MotoGP.
06:48 - 24.10.2025
Ο Αλντεγκέρ στην κορυφή του FP1 της Μαλαισίας πριν την καταιγίδα
Ο Φερμίν Αλντεγκέρ ήταν ταχύτερος από τον Πέκο Μπανάια στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP της Μαλαισίας, η οποία ολοκληρώθηκε κάτω από ισχυρή βροχόπτωση.
Όσον αφορά τις εργοστασιακές ομάδες, καμία δεν θα υποστεί αλλαγές την επόμενη σεζόν. Δεν υπάρχουν εκπλήξεις στη Ducati, η οποία θα διατηρήσει τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Μαρκ Μάρκεθ δίπλα στον Πέκο Μπανάια.
Η σύνθεση της εργοστασιακής ομάδας της KTM παραμένει επίσης αμετάβλητη, με τους Πέδρο Ακόστα και Μπραντ Μπίντερ να συνεχίζουν και την επόμενη χρονιά. Ο Μπίντερ, του οποίου το συμβόλαιο λήγει στο τέλος του 2026, κινδύνευσε να χάσει την εργοστασιακή του θέση, καθώς η KTM εξέταζε την αντικατάστασή του από τον ταχύτατο Μάβερικ Βινιάλες. Μόνο ο άκαιρος τραυματισμός του Ισπανού στον ώμο κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών στο Γερμανικό GP απέτρεψε μια απευθείας ανταλλαγή μεταξύ των δύο για το 2026.
Από τους εργοστασιακούς οδηγούς, ο μόνος που έλαβε ανανέωση συμβολαίου είναι ο Λούκα Μαρίνι, του οποίου η συμφωνία με τη Honda έληγε στο τέλος της φετινής χρονιάς.
Η Honda προετοιμάζει μια μεγάλη ανανέωση στη σύνθεση των οδηγών της για το 2027, με την υπογραφή του Μορέιρα να αποτελεί το πρώτο βήμα, μετά την αποτυχία της προσπάθειάς της να αποκτήσει τον Χόρχε Μάρτιν για την επόμενη χρονιά. Με μια μοτοσυκλέτα που βελτιώνεται σταθερά και με σχεδόν όλους τους αναβάτες του grid να μένουν ελεύθεροι στο τέλος της επόμενης σεζόν, η Honda θα έχει την ελευθερία να βγει στην αγορά το 2027.
Δεν υπάρχουν αλλαγές ούτε στην Aprilia, αν και μια ανατροπή παραλίγο να συμβεί, καθώς ο Μάρτιν προσπάθησε να «σπάσει» το συμβόλαιό του. Ωστόσο, μετά από συζητήσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ο Ισπανός αναβάτης θα συνεχίσει με την ιταλική ομάδα, έχοντας ως ομόσταυλο έναν από τους πρωταγωνιστές του 2025, τον Μάρκο Μπετζέκι.
Οι Φάμπιο Κουαρταραρό και Άλεξ Ρινς θα παραμείνουν επίσης στη Yamaha την επόμενη χρονιά, με την ιαπωνική ομάδα να βάζει τέλος σε κάθε αμφιβολία που υπήρχε για το μέλλον του δεύτερου. Από τους δορυφορικούς οδηγούς, οι Φράνκο Μορμπιντέλι και Ζοάν Ζαρκό εξασφάλισαν νέα συμβόλαια με τις αντίστοιχες ομάδες τους, VR46 και LCR. Ο Ζαρκό έχει συμβόλαιο μέχρι και τη σεζόν του 2027, ο οποίος φέτος πανηγύρισε τη νίκη στο Λε Μαν.
Οι rookies του 2026
Θα υπάρξουν μόνο δύο νέες είσοδοι στο MotoGP την επόμενη χρονιά. Αυτό δεν ήταν απροσδόκητο, καθώς με τους περισσότερους αναβάτες να βρίσκονται στη μέση των διετών συμβολαίων τους, απλά δεν υπήρχαν αρκετές κενές θέσεις για νεοφερμένους.
Ωστόσο, το MotoGP κατάφερε να προσελκύσει τον αστέρα του World Superbike, Τόπρακ Ραζγκατλίογλου, ο οποίος έφτασε στην κατάκτηση του τρίτου του τίτλου στην κατηγορία. Ο Τούρκος αναβάτης θα κάνει το ντεμπούτο του στο MotoGP σε ηλικία 29 ετών, αφού υπέγραψε με τη Yamaha για να αγωνιστεί με τη δορυφορική της ομάδα, την Pramac.
Ο άλλος πρωτοεμφανιζόμενος θα είναι ο Βραζιλιάνος Ντιόγκο Μορέιρα, ο οποίος στοχεύει να κερδίσει τον πρώτο του τίτλο στη Moto2 αυτή τη σεζόν. Ενώ αρκετοί άλλοι αναβάτες που αρχικά προορίζονταν για μια μετακίνηση από τη Moto2 έχασαν τον δρόμο τους, ο Μορέιρα συνέχισε να βελτιώνεται με τον καιρό και θεωρείται μια εξαιρετική προσθήκη για τη Honda. Αξίζει να σημειωθεί πως η ιαπωνική ομάδα χρειάστηκε να «αποκρούσει» τον ανταγωνισμό από τη Yamaha, η οποία ενδιαφερόταν να τον κάνει δίδυμο με τον Ραζγκατλίογλου στην Pramac.
Αυτοί που χάνουν τη θέση τους
Ο Σόμκιατ Τσάντρα και, κυρίως, ο Μιγκέλ Ολιβέιρα δεν θα βρίσκονται στο grid του MotoGP το 2026. Ο Ολιβέιρα μετακόμισε στην Pramac το 2025 μετά από μια δύσκολη διετία στην Trackhouse Aprilia, αλλά το μέλλον του στην ομάδα ήταν αμφίβολο από τη στιγμή που υπέγραψε τον Ραζγκατλίογλου τον Ιούνιο. Η Pramac έπρεπε να αποδεσμεύσει είτε τον Μίλερ είτε τον Πορτογάλο για να κάνει χώρο για τον αστέρα του WSBK, και τελικά ο δεύτερος ήταν αυτός που απολύθηκε από την ομάδα.
Ο Ολιβέιρα είχε υπογράψει συμβόλαιο 1+1 με την Pramac πέρυσι, με την ομάδα να έχει την επιλογή να τερματίσει το συμβόλαιό του εάν δεν πληρούνταν ορισμένα κριτήρια απόδοσης. Εν μέρει λόγω τραυματισμών, ο Πορτογάλος δεν κατάφερε να πετύχει τα απαιτούμενα αποτελέσματα, αφήνοντας την ομάδα ελεύθερη να τον αφαιρέσει από τη σύνθεσή της. Ο Ολιβέιρα θα ακολουθήσει τώρα την αντίθετη διαδρομή από τον Ραζγκατλίογλου, παίρνοντας την κενή του θέση στη BMW στο WSBK. Βρίσκεται επίσης σε συζητήσεις με την Aprilia για να συνδυάσει τις κύριες υποχρεώσεις του στο WSBK με έναν ρόλο δοκιμαστή στο MotoGP.
Όσο για τον Τσάντρα, η έλλειψη απόδοσης από τον Ταϊλανδό rookie ανάγκασε τη Honda να αναζητήσει αλλού λύσεις, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει την απώλεια της χορηγίας από τον πετρελαϊκό γίγαντα Idemitsu. Όπως και ο Ολιβέιρα, ο Τσάντρα βρήκε νέο «σπίτι» στο WSBK, όπου θα αγωνίζεται για την εργοστασιακή ομάδα της Honda.
Αναλυτικά το grid του MotoGP για το 2026:
Μαρκ Μάρκεθ Ducati Lenovo
Πέκο Μπανάια Ducati Lenovo
Πέδρο Ακόστα Red Bull KTM
Μπραντ Μπίντερ Red Bull KTM
Χόρχε Μάρτιν Aprilia
Μάρκο Μπετζέκι Aprilia
Φάμπιο Κουαρταραρό Yamaha
Άλεξ Ρινς Yamaha
Λούκα Μαρίνι Honda
Ζοάν Μιρ Honda
Φάμπιο Ντι Τζιαναντόνιο VR46 Ducati
Φράνκο Μορμπιντέλι VR46 Ducati
Άλεξ Μάρκεθ Gresini Ducati
Φερμίν Αλντεγκέρ Gresini Ducati
Τζακ Μίλερ Prima Pramac Yamaha
Τόπρακ Ραζγκατλίογλου Prima Pramac Yamaha
Ζοάν Ζαρκό LCR Honda
Ντιόγκο Μορέιρα LCR Honda
Ραούλ Φερνάντεθ Trackhouse Aprilia
Άι Ογκούρα Trackhouse Aprilia
Μάβερικ Βινιάλες Red Bull KTM Tech3
Ενέα Μπαστιανίνι Red Bull KTM Tech3