Γιατί οι αναβάτες της Yamaha δεν θα μπορούν να αγωνιστούν με τον κινητήρα V4 το 2025

Άλεξ Ρινς και Φάμπιο Κουαρταραρό

i

©Imago

Γιατί οι αναβάτες της Yamaha δεν θα μπορούν να αγωνιστούν με τον κινητήρα V4 το 2025

Ο Τζακ Μίλερ «θα λάτρευε» να συλλέξει δεδομένα για τη νέα μοτοσικλέτα V4 της Yamaha στο MotoGP κατά τη διάρκεια των υπόλοιπων αγώνων του 2025, αλλά δεν είναι εφικτό.

Ο αναβάτης της Pramac Yamaha, Τζακ Μίλερ, εξήγησε γιατί ο ίδιος και οι άλλοι τρεις αναβάτες της Yamaha στο MotoGP δεν θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν τον νέο κινητήρα V4 της ιαπωνικής ομάδας σε συνθήκες αγώνα μέχρι το τέλος της σεζόν του 2025.

Η νέα μοτοσικλέτα θα κάνει το πολυαναμενόμενο αγωνιστικό της ντεμπούτο στο GP του Σαν Μαρίνο το προσεχές τριήμερο, με τον δοκιμαστή της Yamaha, Αουγκούστο Φερνάντεθ, να συμμετέχει με wild card στο Μιζάνο. Ωστόσο, για τους βασικούς αναβάτες της Yamaha, δεν θα είναι εφικτό να χρησιμοποιήσουν αυτή τη μοτοσικλέτα στους αγώνες μέχρι το τέλος της σεζόν, καθώς έχουν ήδη ομολογκάρει το μέγιστο επιτρεπόμενο φέρινγκ, ενώ οι απαιτήσεις της νέας μηχανής είναι διαφορετικές.

Λόγω του γεγονότος ότι ο κινητήρας V4 είναι στενότερος αλλά μακρύτερος από τον εν σειρά κινητήρα, η Yamaha έχει αναπτύξει και ένα νέο φέρινγκ που τον συνοδεύει. Αυτός είναι όμως και ο λόγος που οι Μίλερ, Φάμπιο Κουαρταραρό, Άλεξ Ρινς και Μιγκέλ Ολιβέιρα δεν θα μπορέσουν να δοκιμάσουν αυτή τη μοτοσικλέτα εκτός των δοκιμαστικών περιόδων πριν από την έναρξη της σεζόν του 2026.

«Είναι πραγματικά πολύ, πολύ συναρπαστικό, κυρίως για το μέλλον του πρότζεκτ. Για εμάς, αυτό το τριήμερο είναι πολύ σημαντικό. Ελπίζω ο Αουγκούστο να μην έχει κανένα πρόβλημα. Όπως πάντα, σε ένα εντελώς νέο πρότζεκτ, τα πράγματα κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου θα είναι πολύ διαφορετικά από αυτά των δοκιμών. Όλα θα εξεταστούν με μικροσκόπιο, δεν πρέπει να χάνεις χρόνο, πρέπει να αντιδράς γρήγορα κατά τη διάρκεια των περιόδων.

Οπότε ανυπομονώ να δω πώς θα εξελιχθεί αυτό το τριήμερο, κρατάω τα δάχτυλα σταυρωμένα να πάνε όλα καλά. Δυστυχώς, δεν θα είναι δυνατό να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη μοτοσικλέτα στους αγώνες. Όχι επειδή δεν θέλουμε, αλλά επειδή έχουμε ήδη ομολογκάρει δύο φέρινγκ. Είναι ασύμβατα με άλλα μέρη, οπότε, όσο κι αν το θέλω, δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω τη μοτοσικλέτα στους αγώνες φέτος», εξήγησε ο Μίλερ.