Η Honda θα πραγματοποιήσει τις πρώτες δοκιμές του πρωτότυπου μοντέλου της για το MotoGP του 2027 στην πίστα της Σεπάνγκ, χρησιμοποιώντας έναν κινητήρα 850cc και ελαστικά της Pirelli, σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς.
Η Honda κάνει το πρώτο της ουσιαστικό βήμα προς τις αλλαγές κανονισμών του MotoGP για το 2027 αυτή την εβδομάδα, βγάζοντας στην πίστα ένα πρώιμο πρωτότυπο 850cc κατά τη διάρκεια ιδιωτικών δοκιμών στη Σεπάνγκ. Η ιαπωνική ομάδα ακολουθεί την KTM, η οποία έγινε πρόσφατα η πρώτη εταιρεία που δοκίμασε μια μοτοσυκλέτα κατασκευασμένη με βάση τους κανονισμούς της επόμενης γενιάς.
Οι διήμερες δοκιμές, προγραμματισμένες για την Τετάρτη (17/12) και την Πέμπτη (18/12) στη Μαλαισία, θα αποτελέσουν την τελευταία δραστηριότητα της Honda στην πίστα για το 2025. Είναι επίσης η πρώτη δημόσια ένδειξη ενός μακροπρόθεσμου σχεδίου που θα οδηγήσει τελικά στη δημιουργία της RC214V, της μοτοσυκλέτας που η Honda σκοπεύει να χρησιμοποιήσει στους αγώνες υπό τους νέους κανόνες.
10:50 - 17.12.2025
Από τη Formula 1 στο MotoGP: Η πρόσκληση του Στάινερ στον Νόρις
Μια απρόσμενη και άκρως ενδιαφέρουσα πρόσκληση από τον κόσμο του MotoGP δέχθηκε ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, Λάντο Νόρις.
Ο Τάκα Νακαγκάμι θα αναλάβει τις αρχικές δοκιμές του πρωτοτύπου. Η μοτοσυκλέτα που θα οδηγήσει θεωρείται ότι είναι μια τροποποιημένη πλατφόρμα του 2026, με περιορισμένο αεροδυναμικό πακέτο και χωρίς συστήματα ρύθμισης ύψους, προσαρμοσμένη για να φιλοξενήσει τον νέο κινητήρα των 850cc.
Η σεζόν του 2027 θα φέρει μία από τις μεγαλύτερες επαναφορές που έχει δει η κορυφαία κατηγορία εδώ και χρόνια. Ο κυβισμός των κινητήρων θα μειωθεί από 1000cc σε 850cc, η ελευθερία στον τομέα της αεροδυναμικής θα περιοριστεί και οι ηλεκτρονικές συσκευές ρύθμισης ύψους θα καταργηθούν.
Εξίσου σημαντική είναι η αλλαγή στα ελαστικά, με την Pirelli να αντικαθιστά τη Michelin ως τον αποκλειστικό προμηθευτή του MotoGP. Η ιταλική εταιρεία ελαστικών έχει ενθαρρύνει ενεργά τους κατασκευαστές να ξεκινήσουν νωρίς τις δοκιμές, παρέχοντας ελαστικά και τεχνική υποστήριξη στην πίστα σε όσους είναι πρόθυμοι να δεσμευτούν.
Προς το παρόν, η KTM και η Honda είναι οι μόνες δύο εταιρείες που το έχουν πράξει, αν και αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες από τις αρχές του επόμενου έτους. Η Pirelli σχεδιάζει να αυξήσει την παρουσία της στο MotoGP κατά τη διάρκεια του 2026, με ειδικές δοκιμές που θα επιτρέψουν στους βασικούς αναβάτες (όσους πληρούν τις προϋποθέσεις του συστήματος παραχωρήσεων του MotoGP) να δοκιμάσουν τις μοτοσυκλέτες προδιαγραφών 2027.
Η πρώιμη ενασχόληση της Honda με τη μοτοσυκλέτα του 2027 έρχεται την ώρα που το εργοστάσιο παραμένει πλήρως αφοσιωμένο στο πρόγραμμα εξέλιξης για το 2026. Ο Αλέις Εσπαργκαρό, που αποτελεί πλέον βασικό πρόσωπο στη δομή δοκιμών της Honda, συνεχίζει να ηγείται των εργασιών για τη μοτοσυκλέτα της επόμενης σεζόν.
Στο μεταξύ, στον Νακαγκάμι έχει ανατεθεί το έργο να θέσει τα θεμέλια του πρότζεκτ για το 2027, εστιάζοντας στην απόδοση του κινητήρα και των ελαστικών. Αυτός ο καταμερισμός εργασίας, ωστόσο, δεν θα είναι μόνιμος. Μόλις η νέα μοτοσυκλέτα φτάσει σε πιο προχωρημένο στάδιο, ο Εσπαργκαρό αναμένεται να αναλάβει τα κύρια καθήκοντα εξέλιξης, επιτρέποντας στη Honda να προωθήσει το πρότζεκτ καθ' όλη τη διάρκεια του 2026.