Η Pirelli άλλαξε τα σχέδιά της για τις δοκιμές ελαστικών του MotoGP

Μαρκ Μάρκεθ

i

©Imago

Oshee

Η Pirelli άλλαξε τα σχέδιά της για τις δοκιμές ελαστικών του MotoGP

Oshee

Τα σχέδια της Pirelli έχουν αλλάξει σχετικά με τις δοκιμές των ελαστικών της κορυφαίας κατηγορίας.

Νωρίτερα φέτος, ανακοινώθηκε ότι η Pirelli θα αντικαταστήσει την Michelin ως προμηθευτής ελαστικών στο MotoGP από το 2027, προμηθεύοντας έτσι ελαστικά σε όλες τις κατηγορίες του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας της για την είσοδό της στην κορυφαία κατηγορία, η Pirelli σχεδιάζει ένα εκτενές πρόγραμμα δοκιμών. Στην πραγματικότητα, το πρόγραμμα αυτό έπρεπε ήδη να έχει ξεκινήσει, καθώς η πρώτη δοκιμή είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί στην πίστα της Άραγκον, αμέσως μετά το GP της Αραγονίας.

Ωστόσο, διάφορα προβλήματα δεν επέτρεψαν την πραγματοποίηση αυτής της δοκιμής. Αυτό ανάγκασε την Pirelli να τροποποιήσει τα σχέδιά της και πλέον έγινε γνωστό ότι η πρώτη δοκιμή των ελαστικών για το MotoGP θα πραγματοποιηθεί στο Μιζάνο στα μέσα Σεπτεμβρίου.

Οι δοκιμές έχουν προγραμματιστεί για τις 16 Σεπτεμβρίου, μία ημέρα μετά τις επίσημες δοκιμές που θα διεξαχθούν στην ιταλική πίστα. Οι επίσημες δοκιμές θα ακολουθήσουν το γκραν πρι του Σαν Μαρίνο, που θα είναι ο τελευταίος αγώνας πριν ο «κόσμος» του MotoGP ταξιδέψει στην Ανατολή για την παραδοσιακή φθινοπωρινή περιοδεία του σε Ασία και Αυστραλία.

Σε αυτή τη δοκιμή της Pirelli, οι κατασκευαστές, ανεξαρτήτως της κατάστασής τους, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνο έναν δοκιμαστικό αναβάτη. Επιπλέον, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τις λεγόμενες «μηχανές εργαστηρίου», οι οποίες πρέπει να αντιγράφουν τις μοτοσικλέτες που θα χρησιμοποιηθούν στο MotoGP το 2027. Για το σκοπό αυτό, η χρήση των συστημάτων ride-height devices δεν θα επιτραπεί, τα αεροδυναμικά στοιχεία θα περιοριστούν και η ισχύς θα μειωθεί κατά 40 έως 50 ίππους.

Αρχικά, θέμα συζήτησης μεταξύ των ομάδων και της Pirelli ήταν το κόστος αυτών των δοκιμών. Η Pirelli είχε συμφωνήσει να καλύψει το κόστος όλων των δοκιμών των ελαστικών της μέχρι το τέλος του 2025, αλλά όχι και αυτών του 2026, οι οποίες θα είναι περισσότερες σε αριθμό και θα περιλαμβάνουν και τη συμμετοχή των βασικών οδηγών. Αναμενόμενα, οι ομάδες δεν έμειναν ιδιαίτερα ικανοποιημένες από αυτό, αλλά φαίνεται ότι οι δύο πλευρές κατέληξαν σε συμφωνία επί του θέματος, η οποία ωστόσο δεν έχει αποκαλυφθεί.

Tags: