Το GP της Αυστρίας ανέδειξε πόσο πολύ χρειάζεται η Yamaha τον V4 κινητήρα για τη μοτοσυκλέτα της στο MotoGP.
Το γκραν πρι της Αυστρίας ανέδειξε πόσο μεγάλη ανάγκη έχει η Yamaha έναν κινητήρα διάταξης V για τη μοτοσυκλέτα της στο MotoGP.
Το Red Bull Ring συγκαταλέγεται στις πίστες όπου η υψηλή μέγιστη ισχύς είναι εξαιρετικά σημαντική για την επίτευξη καλών αποτελεσμάτων. Η αυστριακή πίστα διαθέτει πολλές ζώνες έντονης επιτάχυνσης, όπου οι μοτοσυκλέτες της Yamaha απλώς υστερούν με τον πιο αδύναμο κινητήρα τους, ο οποίος έχει εν σειρά διάταξη κυλίνδρων.
)
21:12 - 20.08.2025
Ο Άλεξ Μάρκεθ διαμαρτύρεται για το long lap penalty στην Αυστρία
Μετά την ολοκλήρωση του GP της Αυστρίας, ο Άλεξ Μάρκεθ εξέφρασε τη διαμαρτυρία του σχετικά με την ποινή του long lap penalty.
Αυτό το μειονέκτημα της Yamaha ήταν ολοφάνερο το περασμένο αγωνιστικό τριήμερο, με τις μοτοσυκλέτες του Ιάπωνα κατασκευαστή να βρίσκονται σταθερά στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης. Στον αγώνα της Κυριακής (17/08), οι Φάμπιο Κουαρταραρό, Άλεξ Ρινς, Τζακ Μίλερ και Μιγκέλ Ολιβέιρα κινούνταν στις τέσσερις τελευταίες θέσεις καθ' όλη τη διάρκεια και, αναμενόμενα, τερμάτισαν εκεί. Ο πλησιέστερος αναβάτης μπροστά τους ήταν ο Άι Ογκούρα, ο οποίος τερμάτισε 6.8 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Κουαρταραρό.
Όσον αφορά την τελική ταχύτητα, η υστέρηση της Yamaha δεν ήταν τόσο μεγάλη, αλλά εδώ παίζει μεγάλο ρόλο και το slipstream. Η υψηλότερη ταχύτητα που κατέγραψε αναβάτης της Yamaha καθ' όλη τη διάρκεια του τριήμερου στην Αυστρία ήταν 317.1 χλμ/ώρα από τον Ολιβέιρα στην πρώτη φάση των κατατακτήριων. Ο Μίλερ κατέγραψε 314.4 χλμ/ώρα στην ίδια περίοδο, ενώ οι εργοστασιακοί αναβάτες Ρινς και Κουαρταραρό έφτασαν αντίστοιχα τα 313.0 και 310.3 χλμ/ώρα κατά τη διάρκεια του Σπριντ του Σαββάτου (16/08).
Η υψηλότερη ταχύτητα του τριημέρου συνολικά καταγράφηκε από τον Πέδρο Ακόστα, ο οποίος με την ΚΤΜ του έφτασε τα 318.5 χλμ/ώρα κατά τη διάρκεια της δεύτερης φάσης των κατατακτήριων. Την ίδια τιμή πέτυχαν επίσης οι Ογκούρα, Φράνκο Μορμπιντέλι, Ενέα Μπαστιανίνι και Μπραντ Μπίντερ.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το Red Bull Ring είναι μια μοναδική πίστα στο καλεντάρι του MotoGP, όπου η υψηλή ισχύς κατά την επιτάχυνση είναι κρίσιμη για καλά αποτελέσματα. Το περασμένο τριήμερο έδειξε πόσο πίσω έχει μείνει η Yamaha σε αυτόν τον τομέα σε σχέση με τους υπόλοιπους κατασκευαστές, και αυτό το πρόβλημα μπορεί να λυθεί ευκολότερα με τη μετάβαση σε έναν κινητήρα V4, τον οποίο η Yamaha αναπτύσσει εδώ και περίπου ένα χρόνο. Ωστόσο, αυτή η νέα μοτοσυκλέτα δεν αποδίδει ακόμη αρκετά καλά στις δοκιμές ώστε η ιαπωνική ομάδα να σκέφτεται τη χρήση της σε αγώνες.