Ο τρόπος για να πλησιάσουν οι άλλες ομάδες τη Red Bull φέτος

Κυρίαρχη μέχρι στιγμής η Red Bull

i

©Getty Images Red Bull Content Pool

Ο τρόπος για να πλησιάσουν οι άλλες ομάδες τη Red Bull φέτος

Δημήτρης Μπαλής 11:40 - 27.03.2023 / Ανανεώθηκε: 11:40 - 27.03.2023

Πώς ενδέχεται να επηρεαστεί η Red Bull από τον μειωμένο χρόνο χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας.

Το απόλυτο έχει καταφέρει να κάνει έως τώρα η ομάδα της Red Bull στη Formula 1. Σημείωσε το 1-2 στους δύο αγώνες που έχουν γίνει έως τώρα, σε Μπαχρέιν και Σαουδική Αραβία, και ετοιμάζεται για τις 2 Απριλίου για το γκραν πρι της Αυστραλίας. Μέχρι στιγμής η RB19 δεν έχει αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα, τόσο εσωτερικά όσο και από τις υπόλοιπες ομάδες του γκριντ. Μαξ Φερστάπεν και Σέρχιο Πέρες κατέχουν τις δύο πρώτες θέσεις της βαθμολογίας με 44 και 43 πόντους αντίστοιχα, ενώ στους κατασκευαστές, η ομάδα τους έχει συλλέξει 87 βαθμούς έναντι 38 των Aston Martin και Mercedes.

Η διαφορά αυτή είναι πάρα πολύ μεγάλη, αλλά εδώ και μερικά χρόνια η FIA έχει προσπαθήσει να κάνει το σπορ πιο ανταγωνιστικό, ορίζοντας ανώτατο όριο στο μπάτζετ, τις περίπου 175 εκατ. λίρες ανά σεζόν. Αυτό είναι το ανώτατο ποσό που έχει τη δυνατότητα να διαθέσει κάθε ομάδα για να εξελιχθεί. Κάποιες μπορούν να διαθέσουν 175 εκατ., κάποιες άλλες 150 και κάποιες άλλες 120. Καμία, όμως, δεν επιτρέπεται να ξεπεράσει τα 175 εκατομμύρια λίρες. Η Red Bull, που παραβίασε το όριο του μπάτζετ το 2021, τιμωρήθηκε με πρόστιμο 7 εκατ. λιρών, αλλά και με μείωση του χρόνου χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας κατά 7%, έχει στη διάθεσή της έως τις πρώτες 25 εβδομάδες της σεζόν - 63% χρόνο και όχι 70%. Αυτό ίσως να την επηρεάσει στη συνέχεια, αφού οι άλλες ομάδες θα έχουν περισσότερες ώρες.

Αυτή τη στιγμή, το ποσοστό ωρών των ομάδων έως την 25η Ιουνίου έχει διαχωριστεί ως εξής, με βάση τη βαθμολογία μετά το τέλος του περσινού πρωταθλήματος:

Williams-115%

Alpha Tauri-110%

Haas-105%

Aston Martin-100% (400 ώρες)

Alfa Romeo-95%

McLaren-90%

Alpine-85%

Mercedes-80%

Ferrari-75%

Red Bull-63%

Κατά συνέπεια, κάθε ομάδα έχει στη διάθεσή της ανάλογες ώρες χρήσης στην αεροδυναμική σήραγγα, ως εξής:

Williams-460 ώρες (+60)

Alpha Tauri-440 ώρες (+40)

Haas-420 ώρες (+20)

Aston Martin-400 ώρες (-)

Alfa Romeo-380 ώρες (-20)

McLaren-360 ώρες (-40)

Alpine-340 ώρες (-60)

Mercedes-320 ώρες (-80)

Ferrari-300 ώρες (-100)

Red Bull-252 ώρες (κανονικά θα είχε 280) (-148 αντί -120)

Σχετικά με τις κάπως ακατανόητες τιμές της Red Bull, αν δεν είχε τιμωρηθεί, θα είχε στη διάθεσή της το 70% των ωρών. Επειδή δέχτηκε ποινή της τάξεως του 10% μείωσης χρήσης της σήραγγας, αυτό σημαίνει ότι το δικό της ποσοστό του 100%, μειώνεται στο 90%,. Άρα, το 70% του 90% ανέρχεται στο 63%.

Η Red Bull, όμως, ενδέχεται να επηρεαστεί και από έναν άλλον παράγοντα. Με το που μπει η 26η Ιουνίου 2023, η FIA θα δει τη βαθμολογία των κατασκευαστών και θα πράξει αναλόγως. Ο πρώτος - όποιος και να είναι αυτός - θα έχει τις λιγότερες ώρες χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας, ο δεύτερος λίγο περισσότερες κ.ο.κ., έως ότου φτάσουμε στον τελευταίο, που θα έχει τις περισσότερες, ανεξάρτητα από το ποιος θα είναι αυτός. Κάπως έτσι λοιπόν θέλει να κάνει πιο ανταγωνιστικό το πρωτάθλημα η FIA, βάζοντας ανώτατο όριο στο μπάτζετ και δίνοντας τη δυνατότητα στις τελευταίες ομάδες να πλησιάσουν τον ανταγωνισμό σε όλη τη διάρκεια της σεζόν, μειώνοντας παράλληλα την απόσταση όλων των συμμετεχόντων. Αν και η αλήθεια είναι πως με τη διαφαινόμενη διαφορά της Red Bull από τους υπόλοιπους, δεν φαίνεται πώς θα μπορέσει να απωλέσει την κορυφή.

Tags: