Πώς οι άλλες ομάδες ελπίζουν να κλείσουν τη διαφορά από τη Red Bull

Πλούσιο θέαμα το 2024

i

©Pirelli

Πώς οι άλλες ομάδες ελπίζουν να κλείσουν τη διαφορά από τη Red Bull

Δημήτρης Μπαλής • 13:08 - 27.06.2023 / Ανανεώθηκε: 15:17 - 14.08.2024

Και για το δεύτερο μισό του έτους η αυστριακή ομάδα θα έχει τις λιγότερες ώρες δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα, κάτι που ενδέχεται να αλλάξει κάπως τις ισορροπίες.

Προκειμένου να κάνει το σπορ ακόμα πιο ανταγωνιστικό, η FIA εγκαινίασε πριν από μερικά χρόνια τους νέους τεχνικούς κανονισμούς στα αυτοκίνητα, επέβαλε όριο στο μπάτζετ, ενώ μοίρασε αναλογικά τους χρόνους δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα. Φαίνεται πως το εγχείρημα πετυχαίνει, βλέπουμε πολλά προσπεράσματα στην πίστα, ενώ όσον αφορά στην... άπιαστη Red Bull, σχεδόν πάντα μία ήταν η ομάδα που ξεχώριζε. Άρα αυτό δεν θα πρέπει να ξενίζει.

Η FIA προσπάθησε αναλογικά από εκεί και πέρα να διαθέσει χρόνο στις ομάδες να βελτιώσουν το αεροδυναμικό πακέτο των αυτοκινήτων τους, με την πρώτη στους κατασκευαστές της προηγούμενης σεζόν να έχει τις λιγότερες ώρες, τη δεύτερη τις αμέσως περισσότερες κ.ο.κ., έως ότου φτάσουμε στην τελευταία, που θα έχει τις περισσότερες από όλες.

Αυτό αλλάζει κατά κάποιον τρόπο στο μέσον κάθε σεζόν. Έτσι, από τις 26 Ιουνίου και ανάλογα με το πού βρίσκεται η κάθε ομάδα στη βαθμολογία, διαμορφώνονται και οι ώρες που θα έχουν στη διάθεσή τους έως το τέλος της χρονιάς. Η σεζόν για παράδειγμα ξεκίνησε με τη Red Bull - ως πρωταθλήτρια του 2022 - να έχει τις λιγότερες ώρες και τη Ferrari να ακολουθεί με τις αμέσως επόμενες και περισσότερες.

Αυτό, βάση της περσινής τελικής κατάταξης. Επειδή, όμως, τώρα, η Ferrari βρίσκεται στην τέταρτη θέση των κατασκευαστών, θα έχει πολλές περισσότερες ώρες για να προλάβει τον ανταγωνισμό. Ως εκ τούτου, η Red Bull θα έχει 756 ώρες, η δεύτερη Mercedes 900, η τρίτη Aston Martin 960, η τέταρτη Ferrari 1.020 για να φτάσουμε στις τελευταίες, εκεί όπου η Williams με 1.320 και η Alpha Tauri με 1.380, έχουν τις περισσότερες για να μειώσουν τη διαφορά.

Αναλυτικά

Alpha Tauri: 1.380 ώρες

Williams: 1.320 ώρες

Haas: 1.260 ώρες

Alfa Romeo: 1.200 ώρες

McLaren: 1.140 ώρες

Alpine: 1.080 ώρες

Ferrari: 1.020 ώρες

Aston Martin: 960 ώρες

Mercedes: 900 ώρες

Red Bull: 756 ώρες

Tags: