Το νέο υπερ-αυτοκίνητο Bizzarrini Giotto με ατμοσφαιρικό μοτέρ V12 (vid)
i

© BIZZARINI

Το νέο υπερ-αυτοκίνητο Bizzarrini Giotto με ατμοσφαιρικό μοτέρ V12 (vid)

Δημήτρης Μπαλής 14:14 - 02.02.2023

Το σχέδιο του μοντέλου από ανθρακονήματα, υπογράφει ο οίκος Τζιουτζιάρο.

Η μάρκα Bizzarrini, μας συστήθηκε με το 5300 GT Corsa Revival στις αρχές του 2022, κι έρχεται τώρα να αποκαλύψει το πρώτο εντελώς νέο της αυτοκίνητο, το Giotto. Πήρε το όνομά του από τον ιδρυτή της εταιρείας, Τζιότο Μπιτσαρίνι (Giotto Bizzarrini), και πρόκειται για ένα σούπερ σπορ αυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής, που συνδυάζει τον ιταλικό σχεδιασμό με την πολυτέλεια και την οδηγική απόλαυση.

Το Giotto υπογράφει σχεδιαστικά ο Τζιορτζέτο Τζιουτζιάρο, μαζί με τον γιό του Φαμπρίτσιο, αναζωπυρώνοντας μια συνεργασία που ξεκίνησε προς από 60 χρόνια, όταν ο Τζιορτζέτο, ενώ βρισκόταν στη Bertone, συνέβαλε στη σχεδίαση της Bizzarrini 5300 GT.

Το κατά παραγγελία αμάξωμα από ανθρακονήματα είναι περίτεχνα σμιλεμένο, με κλασικές αναλογίες ενός χαμηλού supercar. Οι εξέχοντες αεραγωγοί ενσωματώνουν εξαιρετικά λεπτούς προβολείς LED, με το κεντρικά στημένο σήμα Bizzarrini να είναι όπως ακριβώς στο 5300 GT.

Στο προφίλ, το Giotto χαρακτηρίζεται από την επανεξέταση της τριγωνικής πίσω κολόνας του 5300GT και ενός πίσω παρμπρίζ που τυλίγεται τόσο πολύ γύρω από το πίσω μέρος, που μοιάζει σχεδόν να χώνεται στους θόλους των τροχών. Με κινητήρα πίσω προς τη μέση τοποθετημένο, αντί για μπροστά προς τη μέση, όπως στο 5300 GT, το αεροδυναμικό σχήμα του αυτοκινήτου παραπέμπει σε δάκρυ.

«Με το Giotto, τιμούμε το παρελθόν, αλλά εστιάζουμε αποκλειστικά στο μέλλον. Σχεδιασμένο για συγκεκριμένο σκοπό και ενσωματώνοντας ενεργές αεροδυναμικές τεχνολογίες, δημιουργήσαμε κάτι που είναι αναγνωρίσιμο ως Bizzarrini, στη νέα εποχή αυτής της αγαπημένης ιταλικής μάρκας», ανέφερε ο Τζιουτζιάρο.

Ο Τζιότο Μπιτσαρίνι είναι γνωστός ως ιδιοφυής μηχανικός και οδηγός δοκιμών που αρχικά έκανε το όνομά του ως υπεύθυνος ανάπτυξης Sports και GT αυτοκινήτων στη Ferrari. Έπαιξε τον βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της εμβληματικής Ferrari 250 GTO, εξελίσσοντας την προηγμένη αεροδυναμική για το θρυλικό «βανάκι ψωμιού» που βασίζεται στη Ferrari 250.

Επίσης επαινείται για το έργο του στην κατασκευή του διάσημου κινητήρα Lamborghini V12, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στη Lamborghini 350 GT.

Κι ενώ αναμένουμε περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες για το Giotto, εντός του 2023, το μόνο που αποκαλύφθηκε είναι ότι θα εφοδιάζεται με έναν αποκλειστικό ατμοσφαιρικό κινητήρα V12, που θα συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων και θα συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων. Η ανάπτυξη του συστήματος μετάδοσης κίνησης, καθώς και όλες οι μηχανολογικές πτυχές του Giotto θα επιβλέπονται από τον Κρις Πόριτ, ο οποίος έχει ηγηθεί των τμημάτων μηχανικής στις Aston Martin, Tesla και Rimac.

Παρόλο που το 5300 GT χρησιμοποίησε εκτενώς το ισχυρότερο ελαφρύ υλικό της εποχής του, το Giotto θα χρησιμοποιήσει επίσης τα ελαφρύτερα, ισχυρότερα και πιο κατάλληλα υλικά που είναι διαθέσιμα. Εκτός από το αμάξωμα από ανθρακονήματα, το Giotto θα βασίζεται σε μια σύνθετη δομή αμαξώματος, σχεδιασμένη να πληροί ή να υπερβαίνει τα παγκόσμια πρότυπα ασφαλείας, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες και διαδικασίες κατασκευής που αναπτύχθηκαν στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Οι δοκιμές του Giotto θα ξεκινήσουν το 2024, τη στιγμή που η εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία παράδοσης 24 μοντέλων 5300 GT Corsa Revival σε πελάτες σε όλο τον κόσμο.

Ιδού πώς κατασκευάζεται, χειροποίητα, το 5300 GT Corsa Revival.