Θρίλερ στην Τζέντα και πολ ποζίσιον για τον Πέρεζ – 15ος ο Φερστάπεν με πρόβλημα (vid)

Σέρχιο Πέρες

i

© Photo by Lars Baron/Getty Images

Θρίλερ στην Τζέντα και πολ ποζίσιον για τον Πέρεζ – 15ος ο Φερστάπεν με πρόβλημα (vid)

Δημήτρης Μπαλής 20:55 - 18.03.2023 / Ανανεώθηκε: 21:24 - 18.03.2023

Red Bull, Ferrari και Aston Martin διεκδίκησαν τον καλύτερο χρόνο, όμως ο Πέρεζ πήρε τη δεύτερη συνεχόμενη πολ ποζίσιον στη Σαουδική Αραβία

«Αρχηγού παρόντος πάσα αρχή παυσάτω» λέμε όταν ο αρχηγός είναι εδώ, οι υπόλοιποι συμμορφώνονται.

Αυτό συνέβη μέχρι σήμερα το απόγευμα στη Σαουδική Αραβία, όσο ο Φερστάπεν δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα. Είχε κάνει τον καλύτερο χρόνο και στα τρία σκέλη των ελεύθερων δοκιμαστικών και πήγαινε φουλ για την πολ ποζίσιον, διότι έδειχνε ότι δεν ήταν εύκολο να του πάρουν την πρωτιά.

Όμως, ο Φερστάπεν αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης, με αποτέλεσμα να καταταγεί 15ος.

Ετσι, από τη στιγμή που έλειπε ο «γάτος» από τη διεκδίκηση της πολ ποζίσιον, χόρευαν τα «ποντίκια», με αποτέλεσμα να γίνει μεγάλη μάχη στο τέλος, για το πώς θα ξεκινήσουν τα μονοθέσια στον αυριανό αγώνα της Σαουδικής Αραβίας.

Η δυσλειτουργία στον άξονα μετάδοσης, που αντιμετώπισε ο Μαξ Φερστάπεν πριν καν σημειώσει χρόνο στο Q2, τον ανάγκασε να αποσυρθεί, κάτι που συνεπάγεται ότι την Κυριακή ξεκινά τον αγώνα από τη 15η θέση.

Την πολ ποζίσιον κατέκτησε ο Σέρχιο Πέρεζ με την άλλη Red Bull, αφήνοντας πίσω του, τους Σαρλ Λεκλέρ και Φερνάντο Αλόνσο, που έδωσαν ό,τι είχαν και δεν είχαν, μόνο που η RB19 δεν είναι απλά το καλύτερο αυτοκίνητο, αλλά το γρηγορότερο και με διαφορά. Ο δεύτερος σε χρόνο Λεκλέρ, θα ξεκινήσει 12ος, επειδή άλλαξε EU και τιμωρήθηκε με 10 θέσεις, ενώ Χάμιλτον και Σάινθ βρέθηκαν μακριά από τον καλό τους εαυτό.

Η εκκίνηση θα έχει τρομερό ενδιαφέρον, καθώς ο Πέρεζ θα έχει δίπλα του τον πολύπειρο Αλόνσο, που ανέβηκε θέση λόγω Λεκλέρ.

Φερνάντο Αλόνσο ©Pirelli

Στο Q1 βγήκαν μαζί πολλοί οδηγοί, περίπου 10 τον αριθμό, αλλά λίγα λεπτά μετά, είχαμε κίτρινη σημαία επειδή ο Νικ ντε Βρίες είχε τε-τα-κε στην πρώτη στροφή. Με το που συνεχίστηκε η διαδικασία, βγήκαν στην πίστα Red Bull και Mercedes και όπως επιβεβαιώθηκε ξανά, οι πρώτες δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα να κάνουν το 1-2. Ο Φερστάπεν σημείωσε χρόνο 1.28.761 και ο Πέρες 1.29.244, επιδόσεις που δεν αμφισβητήθηκαν ούτε στιγμή από τους υπόλοιπους. 

Πολύ καλές οι Haas των Νίκο Χούλκενμπεργκ και Κέβιν Μάγκνουσεν που ήταν σε κάποια στιγμή στο 3-4, αλλά αυτό δεν θα διαρκούσε πολύ, καθώς ο Αλόνσο με Aston Martin, πήρε την κατάσταση στα χέρια του και σημείωσε την τρίτη καλύτερη επίδοση με 1.29.298. Ο χρόνος του Λόγκαν Σάρτζεντ ακυρώθηκε, καθώς πάτησε εκτός πίστας, ο Λάντο Νόρις είχε μια επαφή, τραυματίζοντας την αριστερή μπροστινή του ανάρτηση και ως εκ τούτου, αυτοί οι δύο, μαζί με τους Γιούκι Τσουνόντα, Άλεξ Άλμπον και Νικ ντε Βρίες, δεν μπόρεσαν να συνεχίσουν στο Q2.

Εκεί σημειώθηκαν πολλά δράματα, καθώς είχαμε την απόσυρση του πρωταθλητή Φερστάπεν, λόγω προβλήματος. Αρχικά, την άσφαλτο πάτησαν και τα έξι μονοθέσια των Red Bull, Ferrari και Mercedes, αλλά ο Αλόνσο ήταν ο γρηγορότερος, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1.28.757, έχοντας απόσταση από τον Στρολ, της τάξεως του περίπου μισού δευτερολέπτου. Οι Mercedes βρίσκονταν στην 5η-6η θέση με Ράσελ και Χάμιλτον και ενώ όλοι περίμεναν την προσπάθεια του Φερστάπεν, κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ, καθώς αντιμετώπισε πρόβλημα στον άξονα μετάδοσης, επέστρεψε στα πιτ και αναγκάστηκε να βγει από την RB19. 

Ο Πέρεζ, ο έτερος οδηγός της Red Bull, πάντως, κατάφερε να κερδίσει την πρώτη θέση στο Q2, αφήνοντας κατά σειρά πίσω του τους Αλόνσο, Λεκλέρ, Σάινθ, Στρολ, Ράσελ, Οκόν, Χάμιλτον, Πιάστρι και Γκασλί, που κατάφεραν να προκριθούν στο Q1. Αυτοί που δεν συμμετείχαν στη συνέχεια, ήταν ο Φερστάπεν, οι δύο Haas και οι δύο Alfa Romeo.

Στο Q3 είχαμε φυσικά τη μεγάλη μάχη, εκεί όπου ο μοναδικός... επιζών της Red Bull, Πέρες έπρεπε να τα βάλει στα ίσα με τις Ferrari, τις Aston Martin και τις Mercedes. Ο Αλόνσο έθεσε από νωρίς τον πήχη στο 1.28.925, αλλά ο Λεκλέρ απάντησε γρήγορα, σημειώνοντας 1.28.757, έχοντας από πίσω του, τους Ράσελ, Αλόνσο και Χάμιλτον

Ο Πέρεζ από τη δική του μεριά, γνωρίζοντας πως όλοι στη Red Bull «κρέμονταν» από πάνω του, δεν αγχώθηκε, οδήγησε καλά και μπόρεσε να περάσει πρώτος με 1.28.265. Λίγο πριν το τέλος, ο Αλόνσο έκανε την υπέρτατη προσπάθεια, πέρασε δεύτερος με διαφορά 0.5 δευτερολέπτων από τον Μεξικανό, αλλά ο Λεκλέρ ήταν γρηγορότερος και τον έριξε στην τρίτη θέση, αλλά θα ξεκινήσει δεύτερος, όπως προανέφερα. Ο Χάμιλτον, 16 χρόνια μετά το ντεμπούτο του στη Formula 1, κατετάγη όγδοος και ήταν σαφώς απογοητευμένος, με τoν Σάινθ να τερματίζει την προσπάθειά του πέμπτος.

Από πάνω του βρέθηκε ο Ράσελ, ενώ οι υπόλοιπες θέσεις καλύφθηκαν από τους Στρολ (6ος), Οκόν (7ος), Πιάστρι (9ος) και Γκασλί (10ος).