Θρίλερ στις κατατακτήριες της Βαρκελώνης – πολ ποζίσιον ξανά ο Φερστάπεν

Πάλι χαρούμενος βγήκε ο Μαξ Φερστάπεν από τη Red Bull με μία ακόμα πολ ποζίσιον

Θρίλερ στις κατατακτήριες της Βαρκελώνης – πολ ποζίσιον ξανά ο Φερστάπεν

Δημήτρης Μπαλής 18:13 - 03.06.2023 / Ανανεώθηκε: 18:38 - 03.06.2023

Ο επικεφαλής της βαθμολογίας, ο Ολλανδός της Red Bull ήταν κυρίαρχος στις κατατακτήριες δοκιμές της Βαρκελώνης.

Με τα σύννεφα να είναι φορτωμένα αλλά με σχεδόν στεγνή άσφαλτο, τουλάχιστον στην αγωνιστική γραμμή, όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα της Pirelli, για στεγνό δρόμο.

Ο Μαξ Φερστάπεν κατάφερε να πάρει μια ακόμα πολ ποζίσιον φέτος, την 4η σε 7 γκραν πρι, την 1η στην Ισπανία και μάλιστα με εντυπωσιακό χρόνο 1'12''.272. Η σημερινή πολ ποζίσιον ήταν και η 24η στην καριέρα του, ισοφαρίζοντας τους Νέλσον Πικέ και Νίκι Λάουντα. Πιέστηκε αρκετά τον Σάινθ που έδωσε τα πάντα να διασώσει το όνομα της ομάδας, και θα εκκινήσει δεύτερος, αλλά και από τον Χάμιλτον, ο οποίος έδωσε ρέστα με τη Mercedes, αλλά έμεινε στις 5 θέση του γκριντ.

Την έκπληξη έκανε ο Νόρις που ξεκινά 3ος, όπως και ο Γκασλί που ξεκινά 4ος.

Ο Σαρλ Λεκλέρ δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q2, δηλαδή στους 15 οδηγούς που θα συνέχιζαν τη διαδικασία και έμεινε εκτός αυτής για πρώτη φορά μετά το Μονακό το 2019.

Οι επόμενες δύο μεγάλες εκπλήξεις έγιναν στο Q2, όταν ο Πέρες σε γρήγορο γύρο βγήκε εκτός δρόμου στα χαλίκια και μετά είχε μόνο έναν γύρο γρήγορο να κάνει, πετυχαίνοντας χρόνο μη ικανό να τον βάλει στην τελική δεκάδα. Μια ακόμα άσχημη εμφάνιση από τον Μεξικανό με τη Red Bull, μετά και το Μονακό.

Εκτός Q1 έμεινε και ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes. Ο Βρετανός ήταν 12ος σε χρόνο και για μια ακόμα φορά εμφανίστηκε πολύ κάτω του αναμενομένου. Ετσι έμεινε εκτός τελικής μάχης για μια καλή θέση στο γκριντ, μετά το Αζερμπαϊτζάν. Είχε βέβαια και μια σπασμένη αεροτομή, μπροστά και δεξιά, που του στέρησε χρόνο, όταν χτύπησε με τον ομόσταβλό του Λιούις Χάμιλτον!

Στην τελική διαδικασία, μόνο έξι αυτοκίνητα τριών ομάδων συμμετείχαν: ο Αλόνσο και ο Στρολ με τις δύο Aston Martin, ο Νόρις με τον Πιάστρι με τις δύο McLaren και ο Οκόν με τον Γκασλί με τις δύο Alpine, που τα πήγαν εξαιρετικά, όπως και οι δύο McLaren. Εξω μια Red Bull και από μια: Ferrari, Mercedes, Haas, Alfa Romeo, Alpha Tauri και Williams.

Αναλυτικά

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν είναι αλήθεια ότι με την απόδοσή του κάνει τους υπόλοιπους οδηγούς να υπερβάλλουν εαυτούς, αλλά να μην μπορούν να τον πιάσουν.

Ναι μεν είχαμε αγωνία μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο των κατατακτήριων δοκιμών, όμως δεν απειλήθηκε ουσιαστικά, ενώ έκπληξη αποτελεί φυσικά η απουσία των Σαρλ Λεκλέρ, Τζορτζ Ράσελ και Σέρχιο Πέρες από την πρώτη 10άδα. Ο Μονεγάσκος ξεκινά προτελευταίος(!), ο Βρετανός 11ος και 12ος ο Μεξικανός. Από την πρώτη γραμμή ξεκινά με τον Φερστάπεν ο Σάινθ, ο Χάμιλτον πέμπτος και ο Αλόνσο ένατος. Τις υπόλοιπες θέσεις των πρώτων οδηγών καλύπτουν οι Νόρις (3η), Γκασλί (4η), Στρολ (6η), Οκόν (7η), Χούλκενμπεργκ (8η) και Πιάστρι (10η).

Το Q1 ήταν συγκλονιστικό, καθώς υπήρξαν κάποια σημεία άξια αναφοράς, όπως για παράδειγμα η ψιλή βροχή που έπεφτε, επηρεάζοντας, πάντως, λίγο τις προσπάθειες των οδηγών. Όλοι ξεκίνησαν με τη μαλακή γόμα, αλλά λόγω των εξόδων των Τσουνόντα, Αλόνσο, Άλμπον, Μπότας και Ντε Βρίες, υψώθηκε η κόκκινη σημαία, καθώς η πίστα είχε γεμίσει με χαλίκια, όπως ενημέρωσε η FIA. Έως τότε, οι πρώτοι οδηγοί βάση χρόνων ήταν οι Γκασλί, Οκόν, Στρολ, Μάγκνουσεν, Χάμιλτον, Ράσελ και Αλόνσο. Τον καλύτερο χρόνο τον είχε ο Χούλκενμπεργκ, αλλά του αφαιρέθηκε επειδή, είχε περάσει τα όρια της πίστα στη στροφή πέντε. Όταν συνεχίστηκε η διαδικασία, ο Φερστάπεν σημείωσε χρόνο 1:13:660, που ήταν ο καλύτερος και ακολουθείτο από τους Πιάστρι, Οκόν και Ζου. Ο Ντε Βρίες βγήκε πάλι έξω στο ίδιο σημείο, αλλά επέστρεψε, με τον Γκασλί να παρατηρείται δύο φορές, επειδή εμπόδισε τους Σάινθ και Φερστάπεν. Τα ζητήματά του θα τα έλυναν οι κριτές μετά τα προκριματικά.

Χάμιλτον, Ράσελ, Λεκλέρ, Σάινθ και Πέρες ήταν τρίτος, 13ος, 18ος, έκτος και 13ος αντίστοιχα, αλλά τόσο ο Βρετανός όσο και ο Μονεγάσκος με τον Μεξικανό βελτίωσαν τους χρόνους τους. Όμως, εκτός τέθηκε ο Λεκλέρ, που λόγω μη πρόσφυσης στα πίσω του ελαστικά, έμεινε τελικά 19ος. Απίστευτο αυτό που συνέβη για τον περσινό πολ μαν, ο οποίος αποκλείστηκε στο Q1 για πρώτη φορά μετά το Μονακό το 2019. Χάμιλτον, Νόρις, Ράσελ, Σάινθ, Χούλκενμπεργκ, Οκόν, Γκασλί, Ντε Βρίες, Φερστάπεν και Ζου ήταν οι 10 πρώτοι, ενώ αποκλείστηκαν οι Μπότας, Μάγκνουσεν, Άλμπον, Λεκλέρ και Σάρτζεντ.

Στο Q2 οι Φερστάπεν-Πέρες έκαναν από νωρίς το 1-2, ακολουθούμενους από τον Σάινθ. Όμως, τον δεύτερο καλύτερο χρόνο έκαναν κατά σειρά στη συνέχεια οι Ράσελ, Στρολ, Αλόνσο, Χάμιλτον, Σάινθ και Νόρις. Το σημαντικό, όμως, ήταν πως ο Πέρες (είχε μια έξοδο κιόλας στη στροφή πέντε) δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q3, ό,τι και να έκανε, όπως επίσης και ο Ράσελ, που εμπόδισε σε μια στιγμή τον Χάμιλτον, καταστρέφοντάς του το εμπρός δεξί μέρος της πτέρυγάς του. Στον ασύρματο, πάντως, ζήτησε συγνώμη για το επεισόδιο. Η πρώτη 10άδα πλαισιώθηκε από τους Φερστάπεν, Νόρις, Σάινθ, Χάμιλτον, Οκόν, Πιαστρί, Στρολ, Αλόνσο, Γκασλί και Χούλκενμπεργκ, ενώ αποκλείστηκαν οι Ράσελ, Πέρες, Ζου, Ντε Βρίες και Τσουνόντα.

Το Q3 ξεκίνησε με τον Φερστάπεν να σημειώνει εκ νέου τον γρηγορότερο γύρο και τον Χάμιλτον να αλλάζει εμπρός πτέρυγα. Ο χρόνος του Ολλανδού ήταν 1:12:272 και του Βρετανού 1:13:196, κάτι που σήμαινε πως είχαν διαφορά περίπου ενός δευτερολέπτου και πιο συγκεκριμένα 0,924 δεκάτων. Προς το τέλος, όλοι οι οδηγοί προσπάθησαν να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούσαν, αλλά εν τέλει δεν απείλησαν τον Ολλανδό, που ξεκινά πρώτος για μια ακόμα φορά φέτος. Δεύτερος ήταν ο Σάινθ, τρίτος ο Νόρις, τέταρτος ο Γκασλί και πέμπτος ο Χάμιλτον, με τους Στρολ, Οκόν, Χούλκενμπεργκ, Αλόνσο και Πιάστρι να ακολουθούν.

Την Κυριακή ο αγώνας αρχίζει στις 16:00 ώρα Ελλάδας.

Tags: