H μεγάλη ανάλυση των δεδομένων της FIBA για την επιρροή του Eurobasket - Τα οικονομικά και κοινωνικά συμπεράσματά της

Eurobasket 2022

i

photo by DeFodi Images / Getty Images / Ideal Images

H μεγάλη ανάλυση των δεδομένων της FIBA για την επιρροή του Eurobasket - Τα οικονομικά και κοινωνικά συμπεράσματά της

Η FIBA ανέθεσε στην Nielsen τη συλλογή των Data που προέκυψαν από τον ψηφιακό κόσμο (και όχι μόνο) τον καιρό του Eurobasket 2022 και προέκυψαν εντυπωσιακά συμπεράσματα: Στα 270 εκατομμύρια ευρώ οι οικονομικός αντίκτυπος των πόλεων που φιλοξένησαν όμιλο, η Ελλάδα ήταν η χώρα με τους περισσότερους χρήστες που επισκέφθηκαν το επίσημο site της διοργάνωσης.

Ένας άνθρωπος, ένα σύνολο ανθρώπων -μια ομάδα δηλαδη- ή ένας ο οργανισμός, για να επιβιώσει, να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί χρειάζεται να πράξει δύο πράγματα. Κατ’ αρχάς και απαραιτήτως, οφείλει να κάνει αυτοκριτική και σε δεύτερο επίπεδο, ανάλυση δεδομένων

Ετσι και η FIBA, ως μια ισχυρή Ομοσπονδία, για να διατηρήσει τις υψηλές προδιαγραφές της κι ο,τι αυτό τις συνοδεύει (στη σφαίρα των υποχρεώσεων και των δικαιωματων), κανει συνεργασίες με σκοπό να κρίνει τις διοργανώσεις της και να βγάζει συμπεράσματα απ’ αυτές. Σε όλα τα επίπεδα. Κυρίως στα οικονομικά, κακά τα ψέματα -κακώς ή καλώς-, αλλά και στα κοινωνικά. Διότι, η ανθρωπολογική ανάλυση, μέσω ειδικών μηχανισμών, δημιουργεί δεδομενα. Δηλαδή, Data. Και τα Data στην εποχή μας έχουν μεγαλύτερη αξία απο τα δολάρια ή τα ευρώ. Τον χρυσό ή τα πετρέλαια.

Αυτή ήταν και η λογική της... συνάντησης της FIBA με τη Nielsen, την κορυφαία εταιρεία ανάλυσης δεδομένων που προκύπτουν από την online συμπεριφορά των ανθρώπων. 

Η Nielsen λοιπόν, ανέλαβε το εργο να μελετήσει τις αντιδράσεις του κόσμου στα social media πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το Εurobasket του 2022 (αυτο που διεξήχθη στις Τσεχια, Γεωργία, Ιταλία, Γερμανία και κατέκτησε η Ισπανία) με τα αποτελέσματα της έρευνας να δίνουν ενδιαφέρουσες διαστασεις και να δημιουργούς νέες οπτικές και αναβαθμίσεις (update) στους μηχανισμους της ομοσπονδιας. 

Η πολυσελιδη έρευνα παραδοθηκε στη Παγκόσμια Ομοσπονδία Μπάσκετ και εμεις σας παρουσιάζουμε τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία αυτής. 

Περισσότεροι από 300 εκατομμύρια άνθρωποι ασχολήθηκαν με το online περιεχόμενο (κάθε είδους) του Eurobasket 2023 μέσα από τους αποκλειστικούς φορείς και τους επίσημους λογαριασμούς της διοργάνωσης και της διοργανώτριας αρχής. Αυτό μεταφράζεται με τα 4,5 δισεκατομμύρια impressions* που μετρήθηκαν στα social media. 

* impressions: είναι ο αριθμός των φορών που εμφανίζεται το περιεχόμενο, ανεξάρτητα από το αν έγινε κλικ ή όχι

➡  Το δημοφιλέστερο παιχνίδι της διοργάνωσης ήταν ο ημιτελικός ανάμεσα στην Ισπανία και τη Γερμανία με 30 εκατομμύρια ανθρώπους να παρακολουθούν τη νίκη των Ιβήρων, λίγες ώρες πριν κατακτήσουν το τρόπαιο (στον τελικό με τη Γαλλία). Ταυτόχρονα μετρήθηκαν 971 εκατομμύρια views βίντεο που online και το 45% συνέβη σε κανάλια και επίσημους λογαριασμούς της FIBA.

Η Ελλάδα ήταν η χώρα με τους περισσότερους χρήστες που επισκέφθηκαν το επίσημο site του Εurobasket (720.860). Δεύτερη ήταν η Λιθουανία και τρίτη Ισπανία, ενώ είναι χαρακτηριστικό και πολύ σημαντικό ότι στην 5η θέση βρέθηκαν οι ΗΠΑ με 484.390 χρήστες. Αυτό αφορά θεαματική άνοδος του ενδιαφέροντας στην Αμερική, παρά το γεγονός ότι η χώρα τους δεν συμμετείχε στη διοργάνωση.

H κοινωνική επιρροή έξω από τον ψηφιακό κόσμο

Πέρα από την παρατήρηση του digital κόσμου και των ψηφιακών συμπεριφορών μέσα από την κλειδαρότρυπα των αλγορίθμων η Nielsen πέρασε και σε μία παραδωσιακή προσέγγιση στην έρευνά της. Τα… αθάνατα γκάλοπ. Έγιναν συγκεκριμένες ερωτήσεις και δόθηκαν απαντήσεις από τις οποίες προστέθηκαν φρέσκα συμπεράσματα. 

Η Αφρική παίζει μπάσκετ και το ΝΒΑ παρακολουθεί... (pics, vids)
REST OF THE WORLD

10:00 - 16.12.2022

Η Αφρική παίζει μπάσκετ και το ΝΒΑ παρακολουθεί... (pics, vids)

Εκτός από το Basketball Without Borders στην Αφρική έχει καθιερωθεί και το Basketball African League. Το Κάιρο, το Ντακάρ και το Κιγκάλι θα φιλοξενήσουν από τον Μάρτιο μέχρι τον Μάιο του 2023 τα ταλέντα της Ηπείρου και οι Αμερικάνοι θα κρατάνε σημειώσεις.

➡  Οι γηγενείς επισκέπτες που κατοικούν μακριά από την πόλη που φιλοξένησε όμιλο: Πράγα, Τιφλίδα, Κολωνία, Βερολίνο, Μιλάνο, σε ποσοστό 90% συμφώνησαν πως το Eurobasket πρόσθεσε επιπλέον θέλγητρο για να επισκεφτεί κάποιος τις πόλεις αυτές. Οι αλλοδαποί επισκέπτες συμφώνησαν οι οκτώ στους δέκα. Επιπλέον οι γηγενής θεωρούν σε ποσοστό 81% πως ενδυναμώθηκε η φήμη των πόλεων από τη στιγμή που φιλοξένησε τη διοργάνωση, ενώ το ποσοστό αυτό για τους αλλοδαπούς είναι στο 69%. 

➡ Το Βερολίνο και το Μιλάνο είναι κλασικοί τουριστικοί προορισμοί. Και η Πράγα. Για την Κολωνία, αλλά κυρίως για την Τιφλίδα το αποτέλεσμα της ερώτησης αν οι πόλεις που φιλοξένησαν όμιλο έγιναν πιο ελκυστικές για διακοπές αναψυχής, οι γηγενείς (δηλαδή οι Γερμανοί, οι Τσέχοι, οι Ιταλοί και οι Γεωργιανοί) συμφώνησαν σε ποσοστό 49%, ενώ οι ξένοι πολύ περισσότερο: 64%. 

Τα οικονομικά δεδομένα μέσα από οικονομικά μοντέλα

Η συνολική οικονομική επίδραση του Eurobasket 2023 στις πόλεις που φιλοξένησαν όμιλο ήταν 270 εκατομμύρια ευρώ! Σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen, το 62% των επισκεπτών στις πόλεις αυτές παραδέχθηκαν ότι θα πρότειναν ανεπιφύλακτα σε συγγενείς και φίλους ένα ανάλογο ταξίδι περιγράφοντας την εμπειρία τους ως συναρπαστική. 

Το Βερολίνο είναι την μεγαλύτερη οικονομική επίδραση από τις πόλεις με 83 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στη δεύτερη θέση βρέθηκε η συμπατριώτισσά της. Η Κολωνία έφθασε τα 63 εκαρομμύρια ευρώ, ενώ ακολούθησαν Πράγα (54 εκατ.), Μιλάνο (45 εκάτ.) και Τιφλίδα (25 εκάτ.).

➡ Στο γήπεδο βρέθηκαν συνολικά 651,400 άνθρωποι, ενώ από αυτούς το 54% ήταν από την ίδια χώρα που φιλοξενούσε τον όμιλο, το 28% ήταν από τις ίδιες πόλεις και το 18% από τον υπόλοιπο κόσμο. Από όλους αυτούς το 62% θα συνέστηνε την πόλη ως ιδανικό τουριστικό προορισμό, ενώ το 67% δήλωσε ότι πολύ πιθανά θα επέστρεφε στο μέλλον για μία επίσκεψη στην ίδια πόλη.

➡ Περισσότεροι από 170 χιλιάδες θεατές που δεν είναι μόνιμοι κάτοικοι των πόλεων που φιλοξένησαν όμιλο, ταξίδεψαν στις πόλεις του Eurobasket για να παρακολουθήσουν τους αγώνες. Το 40% αυτών ήταν μικρότεροι από 30 ετών. Αναλυτικά το 45% ήταν μεταξύ 30-49 ετών, το 14% άνω των 50 ετών. 

➡ Οι 237.923 μοναδικοί επισκέπτες των πόλεων που φιλοξένησαν όμιλο του Eurobasket ξόδεψαν 39.580.000 ευρώ. Που;
Διαμονή: 14.306.000
εκτός γηπέδου): 6.953.000
Εστίαση (εντός γηπέδου): 5.481.000
Αγορές: 3.696.000
Ταξιδιωτικά έξοδα: 3.071.000
Αναμνηστικά: 2.816.000
Μετακινήσεις εντός πόλης: 1.167.000
Άλλα έξοδα: 2.094.000

Οι επισκέπτες των πόλεων λοιπόν, ξόδευαν από 50 έως 85 ευρώ ανά μέρα, ενώ στο στο Βερολίνο καταμετρήθηκαν συνολικά 60 χιλιάδες πληρωμένες νύχτες σε επίπεδο διαμονής.

Οι εξ αποστάσεως φίλαθλοι και η Ελλάδα στη δεύτερη θέση

Πέραν όλων όσων ταξίδεψαν και είδαν διά ζώσης τους αγώνες υπήρξαν και αυτοί που ασχολήθηκαν εξ αποστασεως. Και προφανώς είναι περισσότεροι, αλλά όχι αμέτρητοι καθώς οι Nielsen μελέτησε κι αυτούς. 

Συγκεκριμένα, 300 εκατομμύρια θεατές παρακολούθησαν τους αγώνες μέσω τηλεόρασης και streaming. Η Ελλάδα κατατάχθηκε στη δεύτερη θέση, πίσω από τη Γερμανία και μπροστά από την Τσεχία, αλλά και τη Σερβία. Γενικά δημιουργήθηκε μία γνησίως αύξουσα πορεία σε επίπεδο αξίας στον κόσμο των media από τους αγώνες, τις πόλεις και τη διοργάνωση γενικότερα. 

Ενδεικτικά η ΕΡΤ1 ήταν το κανάλι με τις περισσότερες ώρες μετάδοσης (92 ώρες 39 λεπτά) και η ΕΡΤ3 βρέθηκε στην 6η θέση (80 ώρες, 27 λεπτά). Οι αναφορές που έγιναν στα ονόματα των πόλεων που ανέλαβαν την φιλοξενία ομίλου ήταν 18.132 και αυτό δημιούργησε 10.2 εκατομμύρια ευρώ σε επίπεδο media value. Όσον αφορά το αντίστοιχο ποσό με… επαφές στα social media αυτό προσθέτει 400.000 ευρώ, αλλά πέραν από τα οικονομικά στοιχεία, η ουσία ήταν μία: Μετά την παρακολούθηση των αγώνων του Eurobasket, τα 2/3 των ερωτηθέντων συμφώνησαν ότι πλέον έχουν περισσότερο κίνητρο να ασχοληθούν συνολικά με τα σπορ. 

Αυτά είναι κάποια από τα σημαντικά στοιχεία της έρευνας που έκανε η Nielsen για λογαριασμό της Fiba, ενώ το σύνολο αυτής μπορεί κανείς να το «κατεβάσει» και να το μελετήσει μέσω του επίσημο site της FIBA.