Βροχή, καθυστερήσεις και η νίκη του Πιάστρι στο Σπα

Όσκαρ Πιάστρι

i

©Imago

Βροχή, καθυστερήσεις και η νίκη του Πιάστρι στο Σπα

Άγγελος Φραγκισκάτος 12:15 - 30.07.2025 / Ανανεώθηκε: 12:22 - 30.07.2025

Ο Άγγελος Φραγκισκάτος γράφει για την 80 λεπτή καθυστέρηση στο GP του Βελγίου και το προβάδισμα του Όσκαρ Πιάστρι έναντι του Λάντο Νόρις στη μάχη για τον τίτλο του 2025 στη Formula 1.

Το Βελγικό γκραν πρι της Formula 1 στο Σπα σημαδεύτηκε από έντονες βροχοπτώσεις και σημαντικές καθυστερήσεις, αναζωπυρώνοντας τη συζήτηση για την ασφάλεια των αγώνων υπό καθεστώς βροχής.

Η απόφαση του διευθυντή αγώνων, Ρουί Μαρκές, να καθυστερήσει την εκκίνηση προκάλεσε αντιδράσεις, με οδηγούς όπως ο Μαξ Φερστάπεν να εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους, ιδίως λόγω των ρυθμίσεων που είχαν επιλέξει για βρεγμένη πίστα.

Η καθυστέρηση, που ξεπέρασε τη μία ώρα, οφειλόταν στην περιορισμένη ορατότητα, ιδιαίτερα στις στροφές «Eau Rouge» και «Raidillon», σημεία με ιστορικό ατυχημάτων, όπως αυτό του Αντουάν Ιμπέρ το 2019. Η παρουσία της μητέρας του Γάλλου στο Σπα, μαζί με την οικογένεια του Πιερ Γκασλί, σίγουρα επηρέασε την απόφαση του Μαρκές.

Ενώ η αρχική απόφαση για καθυστέρηση ήταν ορθή, η μακρά διάρκειά της και η μη έγκαιρη έξοδος των μονοθεσίων στην πίστα για να στεγνώσει η άσφαλτος, αμφισβητήθηκαν. Η υπερβολική, ίσως, επιφυλακτικότητα του Μαρκές, ο οποίος μετράει μόλις μισή σεζόν ως διευθυντής αγώνων, ενδεχομένως στέρησε από τους θεατές έναν πιο συναρπαστικό αγώνα.

Παρά τις καθυστερήσεις, ο αγώνας κρίθηκε στις πρώτες στροφές. Ο Όσκαρ Πιάστρι, εκκίνησε με αποφασιστικότητα, προσπέρασε τον Λάντο Νόρις και εξασφάλισε τη νίκη, διαχειριζόμενος άψογα τα ελαστικά του. Ο Νόρις, από την πλευρά του, παραδέχτηκε ότι θα μπορούσε να είχε διαχειριστεί καλύτερα την εκκίνηση, ενώ αντιμετώπισε και πρόβλημα με τη διαχείριση ενέργειας της μπαταρίας, όπως και ο teammate του. Η νίκη του Αυστραλού του δίνει σημαντικό προβάδισμα 16 βαθμών έναντι του Βρετανού στη μάχη του φετινού πρωταθλήματος.

Ο Μαξ Φερστάπεν, παγιδευμένος από τις επιλογές στρατηγικής της Red Bull, δεν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο. Ο Ολλανδός επισήμανε τη δυσκολία της ομάδας του στη διαχείριση των ελαστικών, πρόβλημα που, όπως δήλωσε, δεν έχει άμεση λύση. Η εξασφαλισμένη τρίτη θέση του στη βαθμολογία πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα, σημαίνει ότι θα παραμείνει στη Red Bull και το 2026.

©Imago / Λάντο Νόρις, Όσκαρ Πιάστρι και Σαρλ Λεκλέρ στο βάθρο του Σπα

Η Ferrari σημείωσε ένα ακόμα θετικό αποτέλεσμα, με τον Σαρλ Λεκλέρ να εκμεταλλεύεται τις συνθήκες και την επιλογή μιας πιο λεπτής πίσω αεροτομής, τερματίζοντας τέταρτος. Ο Μονεγάσκος οδηγός εξήρε τη νέα πίσω ανάρτηση της Scuderia, η οποία του επέτρεψε ένα λιγότερο ακραίο στήσιμο.

Στη Mercedes, διοργανώθηκε συνάντηση για να αναλυθούν οι λόγοι της πτώσης στην απόδοση της ομάδας στους τελευταίους αγώνες, ακόμα και σε ευνοϊκές, θεωρητικά, συνθήκες.