Η κυριαρχία του Μαρκ Μάρκεθ στο MotoGP και ο δρόμος προς τον τίτλο του 2025

Μαρκ Μάρκεθ

i

©Imago

Η κυριαρχία του Μαρκ Μάρκεθ στο MotoGP και ο δρόμος προς τον τίτλο του 2025

Ο Άγγελος Φραγκισκάτος γράφει για την απόλυτη κυριαρχία του Μαρκ Μάρκεθ στη φετινή σεζόν του MotoGP και την πορεία προς τον έβδομο τίτλο του.

Ο Μαρκ Μάρκεθ έχει πάρει τον απόλυτο έλεγχο της πρώτης θέσης της βαθμολογίας του MotoGP 2025 και φαίνεται να οδεύει ολοταχώς προς την κατάκτηση του έβδομου τίτλου του στην κορυφαία κατηγορία. Υπάρχει ακόμα αρκετός δρόμος, αλλά η κυριαρχία του στο γκραν πρι της Τσεχίας αποδεικνύει ότι ακόμα και ο ίδιος θα δυσκολευτεί να ξεπεράσει τον εαυτό του.

Καθώς το MotoGP οδεύει προς το τριών εβδομάδων καλοκαιρινό διάλειμμα, κανείς δεν περιμένει κάτι άλλο πέρα από την στέψη του Μαρκ Μάρκεθ ως πρωταθλητή του 2025 πολύ πριν από τον τελευταίο αγώνα στη Βαλένθια τον Νοέμβριο.

Μετά από 12 γύρους, ο αναβάτης της εργοστασιακής Ducati Lenovo έχει κερδίσει οκτώ γκραν πρι, 11 Σπριντ και έχει συγκεντρώσει οκτώ αγωνιστικά τριήμερα με 37 βαθμούς, δημιουργώντας μια φαινομενικά αξεπέραστη διαφορά 120 βαθμών στο πρωτάθλημα.

Το MotoGP δεν έχει δει τέτοια κυριαρχία από το 2019, όταν ο ίδιος ο Μάρκεθ κατακτούσε τον έκτο του τίτλο σε επτά χρόνια με τη Honda. Τότε, είχε επτά νίκες μετά τους πρώτους 12 γύρους και προηγούνταν με 78 βαθμούς του Αντρέα Ντοβιτσιόζο της Ducati. Σε εκείνο το σημείο, είχε ηττηθεί δίκαια από τον «Ντόβι» σε έναν συναρπαστικό αγώνα στην Αυστρία, νωρίτερα από τον Ντανίλο Πετρούτσι στην Ιταλία και από τον Άλεξ Ρινς στο γκραν πρι της Μεγάλης Βρετανίας.

Αν λάβουμε υπόψη μόνο τους βαθμούς των «κυρίως» αγώνων του 2025, ο Μάρκεθ απέχει μόλις τέσσερις βαθμούς από την διαφορά που είχε στο ίδιο χρονικό σημείο το 2019, πριν την εποχή των Σπριντ - και αυτό περιλαμβάνει μια εγκατάλειψη στο Όστιν, μια 12η θέση μετά από πτώση στη Χερέθ και μια τρίτη θέση στο Σίλβερστον. Αντίθετα, το 2019 είχε μόνο μία εγκατάλειψη.

Φυσικά, η μοτοσικλέτα που είχε το 2019 και αυτή που έχει τώρα είναι αρκετά διαφορετικές. Αλλά η βασική αλλαγή μεταξύ αυτών των περιόδων είναι η φυσική κατάσταση του Ισπανού αναβάτη. Το 2025, είναι 32 ετών και έπρεπε να αλλάξει το στυλ οδήγησης του για να προσαρμοστεί στον σοβαρό τραυματισμό στο δεξί του χέρι που υπέστη πριν από πέντε χρόνια στη Χερέθ. Η απόφασή του να επιστρέψει στην πίστα μόλις τέσσερις ημέρες μετά το χειρουργείο επέφερε υποτροπή του τραυματισμού. Ακολούθησαν κι άλλα χειρουργεία και ο Μάρκεθ έχασε όλη τη σεζόν.

©Imago/ Μαρκ Μάρκεθ

«Πόνταρα στον εαυτό μου το φθινόπωρο του 2023 με την αλλαγή ομάδας», δήλωσε μετά το γκραν πρι της Τσεχίας, όταν ρωτήθηκε για την πτώση του το 2020. «Αποφάσισα να πάρω την καλύτερη μοτοσικλέτα στο grid και προσπάθησα να καταλάβω αν ήταν δυνατόν να επιστρέψω στο καλύτερο μου επίπεδο. Και τα κατάφερα. Οπότε, ναι, είμαι πολύ χαρούμενος. Είναι αλήθεια ότι αυτά τα πέντε χρόνια ήταν δύσκολα, αλλά ταυτόχρονα ωρίμασα πολύ ως άνθρωπος, στην προσωπική και στην επαγγελματική μου ζωή. Και τώρα είμαι πιο ώριμος και πιο ήρεμος».

Είναι επίσης, αναμφισβήτητα, ένας πιο ολοκληρωμένος οδηγός. Στο καλοκαιρινό διάλειμμα του MotoGP, ο Ισπανός έχει μέσο όρο βαθμών ανά γύρο 31,75 από τους 37 που είναι δυνατόν κάθε αγωνιστικό τριήμερο. Αυτό είναι 10 περισσότερους από τον πλησιέστερο αντίπαλό του και αδελφό του για τον τίτλο, Άλεξ Μάρκεθ.

Κανένας αναβάτης της Ducati δεν είχε κερδίσει πέντε γκραν πρι στη σειρά μέχρι που ο Μαρκ Μάρκεθ πήρε την καρό σημαία την περασμένη Κυριακή (20/07) στο Μπρνο. Και τώρα κανένας οδηγός δεν φαίνεται να βρίσκεται σε θέση να σταματήσει αυτό που μοιάζει με αναπόφευκτο. Την κατάκτηση ενός ακόμα τίτλου από τον κορυφαίο αναβάτη.