«Ιπτάμενος Ολλανδός» ο Φερστάπεν στην Ιαπωνία, πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές η Red Bull

Μαξ Φερστάπεν

i

©Red Bull Content Pool

«Ιπτάμενος Ολλανδός» ο Φερστάπεν στην Ιαπωνία, πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές η Red Bull

Άγγελος Φραγκισκάτος 09:43 - 24.09.2023 / Ανανεώθηκε: 10:33 - 24.09.2023

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν κυρίαρχος στο γκραν πρι της Ιαπωνίας και έφτασε σε άνετη νίκη. Εντυπωσιακές για ακόμη μία φορά οι McLaren των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι. Παράλληλα η Red Bull κατέκτησε το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Μετά την 5η θέση στη Σιγκαπούρη, ο Μαξ Φερστάπεν με απόλυτη άνεση έδειξε ποιος είναι το αφεντικό στο γκραν πρι της Ιαπωνίας. Ο Ολλανδός πανηγύρισε τη 13η φετινή του νίκη σε 16 αγώνες και την 15η της Red Bull. Παράλληλα η αυστριακή ομάδα κατέκτησε και το πρωτάθλημα των κατασκευαστών. 

Στη 2η θέση βρέθηκε ο Λάντο Νόρις με την αναβαθμισμένη McLaren, ο οποίος σημείωσε το δεύτερο διαδοχικό του βάθρο σε αγώνα. Τρίτος ήταν ο Όσκαρ Πιάστρι, με τον Αυστραλό να πανηγυρίζει το πρώτο του βάθρο στη Formula 1.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι τρεις πρώτοι εκκίνησαν καλά, με τις δύο McLaren να προσπαθούν να βάλουν δύσκολα στον Φερστάπεν. Όμως ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κράτησε τη πρωτοπορία στον αγώνα. Όσον αφορά στις πίσω θέσεις επικράτησε μεγάλο χάος. 

Συγκεκριμένα οι Σέρχιο Πέρες και Λιούις Χάμιλτον είχαν επαφή με τους τροχούς τους, με τον δεύτερο να καταλήγει εκτός πίστας, ενώ ζημιά έπαθαν και οι δύο Alfa Romeo, με τον Βάλτερι Μπότας να πηγαίνει αναγκαστικά στα pits. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει την εμφάνισή του στη πίστα. 

Μετά την επανεκκίνηση του αγώνα ο Φερστάπεν άνοιξε τη διαφορά από τις McLaren των Νόρις και Πιάστρι, με τη βρετανική ομάδα να μη μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό του Ολλανδού. 

Την ίδια στιγμή ο Μπότας μπήκε ξανά στα pits και αναγκάστηκε στον 7ο γύρο να εγκαταλείψει, λέγοντας μέσω του team radio πως το μονοθέσιό του ήταν πλέον αδύνατο να οδηγηθεί. 

Παράλληλα την ίδια τύχη με τον Φινλανδό είχε και ο Σέρχιο Πέρες στον 13ο γύρο. Ο Μεξικανός οδηγός εγκατέλειψε μετά από τις συγκρούσεις που είχε νωρίς με τον Μπότας και τον Νίκο Χούλκενμπεργκ. Τα προβλήματα που αντιμετώπιζε το μονοθέσιό του οδήγησαν τους μηχανικούς στην απόφαση να τον «τραβήξουν» στα pit, γράφοντας νωρίς τον επίλογο για εκείνον.

Μάλιστα μετά από λίγη ώρα, και ενώ είχε ενημερώσει πως ο αγώνας τελείωσε για εκείνον, ο Πέρες επέστρεψε στην πίστα. Όχι για να διεκδικήσει κάτι, αλλά για να εκτίσει την ποινή των 5 δευτερόλεπτων που του επιβλήθηκε από τους αγωνοδίκες για την εμπλοκή που είχε στη σύγκρουση με τους άλλους δύο οδηγούς.

Ο Χάμιλτον που είχε χάσει πολύτιμο έδαφος στους πρώτους γύρους κατάφερε να ανέβει στην 6η θέση, ενώ στη 4η «σκαρφάλωσε» η έτερη Mercedes του Τζορτζ Ράσελ

Στους τελευταίους γύρους που απέμεναν ο Φερστάπεν ανέβασε τη διαφορά στα 16 δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα να πανηγυρίσει την 13η νίκη του για φέτος. Ο Νόρις κατετάγη στη 2η θέση, ωστόσο το ενδιαφέρον για τις θέσεις 3-7 ήταν μεγάλο. 

Οι Πιάστρι, Λεκλέρ, Ράσελ, Χάμιλτον και Σάινθ «μονομαχούσαν» για το τελευταίο σκαλί του βάθρου. Τελικά ο Πιάστρι κράτησε τη θέση και έτσι έγραψε ιστορία, καθώς πανηγύρισε το πρώτο του βάθρο στη Formula 1.

 Την τελική δεκάδα συμπλήρωσαν οι Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari), Λιούις Χάμιλτον (Mercedes), Κάρλος Σάινθ, Τζορτζ Ράσελ (Mercedes), Φερνάντο Αλόνσο (Aston Martin), Πιερ Γκασλί (Alpine) και Εστεμπάν Οκόν (Alpine).

Αξίζει να σημειωθεί πως η Red Bull, με τη νίκη του Φερστάπεν εξασφάλισε και μαθηματικά το πρωτάθλημα των κατασκευαστών για 6η φορά στην ιστορία της.

Επόμενος αγώνας της Formula 1 είναι το γκραν πρι του Κατάρ σε δύο εβδομάδες, το τριήμερο 6-8 Οκτωβρίου.

Tags: