Ο Φερστάπεν κέρδισε τις «τρελές» κατατακτήριες στο Μπακού, ο Σάινθ στην πρώτη σειρά

Μαξ Φερστάπεν

i

©Imago

Ο Φερστάπεν κέρδισε τις «τρελές» κατατακτήριες στο Μπακού, ο Σάινθ στην πρώτη σειρά

Άγγελος Φραγκισκάτος 17:09 - 20.09.2025 / Ανανεώθηκε: 17:43 - 20.09.2025

Ο Μαξ Φερστάπεν εξασφάλισε τη δεύτερη συνεχόμενη πολ ποζίσιον του στο τέλος μιας συγκλονιστικής διαδικασίας κατατακτήριων δοκιμών, η οποία διήρκεσε σχεδόν δύο ώρες, ενόψει του GP του Αζερμπαϊτζάν.

Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε την «τρελή» περίοδο κατατακτηρίων δοκιμών για το GP του Αζερμπαϊτζάν, σπάζοντας τις καρδιές όλων στη Williams, καθώς ο Κάρλος Σάινθ ήταν πολύ κοντά στο να φέρει την πρώτη πολ ποζίσιον στην βρετανική ομάδα από την Αυστρία του 2014 και μετά.

Ο Σάινθ ήταν ένας από τους μόλις τρεις οδηγούς, μαζί με τους Λίαμ Λόσον και Ίσακ Χατζάρ, που έκαναν γρήγορους γύρους στην αρχή των κρίσιμων 12 λεπτών της περιόδου, πριν αρχίσει να ψιχαλίζει ελαφρά στο Μπακού. Με την έναρξη της βροχής, ήρθε και η σύγκρουση του Σαρλ Λεκλέρ στη στροφή 15, η οποία οδήγησε στην πέμπτη συνολικά διακοπή των κατατακτηρίων.

Το ατύχημα του Λεκλέρ και η επακόλουθη κόκκινη σημαία έστειλαν όλους τους οδηγούς στα pits, και ενώ αυτοί περίμεναν, η βροχή εντάθηκε ελαφρώς, κάνοντας την πίστα ακόμα πιο υγρή και κυρίως τις λευκές γραμμές οδοσήμανσης του Μπακού εξαιρετικά ολισθηρές.

Παρόλα αυτά, μετά την επανεκκίνηση, ο Φερστάπεν κινούνταν με ρυθμό ρεκόρ, αλλά αναγκάστηκε να διακόψει τον γύρο του λόγω της σύγκρουσης του Όσκαρ Πιάστρι στην τρίτη στροφή, η οποία επέβαλε την έκτη συνολικά κόκκινη σημαία εντός των κατατακτηρίων.

Αυτό αποτελεί απόλυτο ρεκόρ διακοπών σε περίοδο κατατακτηρίων στην ιστορία του αθλήματος. Το προηγούμενο ρεκόρ είχε σημειωθεί στη Βραζιλία πέρυσι, αλλά τότε οι συνθήκες ήταν εξαιρετικά δύσκολες και οι οδηγοί χρησιμοποιούσαν ελαστικά για ακραία βρεγμένο οδόστρωμα στο μεγαλύτερο μέρος των κατατακτηρίων.

Μετά την τελική επανεκκίνηση, όλοι είχαν αρκετό χρόνο για έναν μόνο γρήγορο γύρο υπό τις αρκετά δύσκολες συνθήκες. Ο Φερστάπεν προσαρμόστηκε καλύτερα, όντας ο τελευταίος οδηγός στην πίστα, και κατάφερε να κάνει έναν γύρο σε 1:41.117, με τον οποίο ξεπέρασε τον Σάινθ κατά 0.478 και κατέκτησε την πολ μπροστά από τον Ισπανό οδηγό της Williams.

Τρίτος θα εκκινήσει ο Λόσον, ο οποίος έμεινε 0.590 πίσω από τον Φερστάπεν, ενώ δίπλα του στη δεύτερη σειρά θα βρίσκεται ο Κίμι Αντονέλι, ο οποίος ήταν μόλις 0.010 πιο αργός από τον Νεοζηλανδό. Ο Τζορτζ Ράσελ και ο Γιούκι Τσουνόντα θα σχηματίσουν την τρίτη σειρά, ενώ μόλις έβδομος θα εκκινήσει ο Λάντο Νόρις. Ακολούθησε ο Χατζάρ, ο οποίος θα εκκινήσει όγδοος μπροστά από τους συγκρουσθέντες Πιάστρι και Λεκλέρ.

Η μεγάλη έκπληξη στο τέλος του Q2 ήταν ο αποκλεισμός του Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος ήταν πολύ γρήγορος από την αρχή του τριημέρου, αλλά έμεινε μόλις 12ος στην περίοδο, μένοντας 0.395 πίσω από τον Τσουνόντα, ο οποίος κατέλαβε την τελευταία θέση στην πρώτη δεκάδα. Μεταξύ των δύο βρέθηκε ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος ήταν 0.069 πιο αργός από τον Τσουνόντα.

Ένας από τους λόγους για τον πρόωρο αποκλεισμό του Χάμιλτον ήταν η απόφαση της Ferrari ο Βρετανός να συμμετάσχει στο Q2 με μαλακά, και όχι με μεσαία-σκληρά ελαστικά, τα οποία από την αρχή του τριημέρου αποδίδουν καλύτερα ακόμα και σε έναν γρήγορο γύρο. Για σύγκριση, ο teammate του, Λεκλέρ, επέλεξε τη μεσαία-σκληρή σύνθεση, αφού έκανε δύο συνεχόμενα λάθη με τα μαλακά και τελικά τερμάτισε πάνω από 0.6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Χάμιλτον και προχώρησε στα κρίσιμα 12 λεπτά της μάχης για την πολ.

Μαζί με τους Αλόνσο και Χάμιλτον, τη συμμετοχή τους στις κατατακτήριες στο τέλος των δεύτερων 15 λεπτών της περιόδου ολοκλήρωσαν επίσης οι Γκάμπριελ Μπορτολέτο, Λανς Στρολ, ο οποίος επίσης ήταν με μαλακά ελαστικά, καθώς και ο Όλιβερ Μπέρμαν. Ο Βρετανός οδηγός της Haas δεν κατέγραψε χρόνο, αφού χτύπησε στον τοίχο στην έξοδο της δεύτερης στροφής στον πρώτο του γρήγορο γύρο, με αποτέλεσμα να σπάσει η πίσω δεξιά ανάρτησή του και να σταματήσει στην πίστα, γεγονός που οδήγησε στην τέταρτη συνολικά κόκκινη σημαία εντός της περιόδου.

Στο τέλος του Q1, ο Φράνκο Κολαπίντο τερμάτισε 0.113 δευτερόλεπτα πίσω από τον Μπέρμαν στη μάχη για την τελευταία θέση στην πρώτη 15άδα και έμεινε στη 16η θέση. Για τον Αργεντινό, η περίοδος ολοκληρώθηκε με ένα άσχημο χτύπημα στον τοίχο της τέταρτης στροφής, ενώ εκτός στο τέλος των πρώτων 18 λεπτών της μάχης για την πολ βρέθηκαν επίσης οι Νίκο Χούλκενμπεργκ (Sauber), Εστεμπάν Οκόν (Haas), Πιερ Γκασλί (Alpine) και Άλεξ Άλμπον (Williams).

Ο Ταϊλανδός οδηγός της Williams ήταν ο πρώτος που έκανε λάθος στις σημερινές κατατακτήριες, αφού πήγε πολύ επιθετικά στην πρώτη στροφή στην αρχή του δεύτερου γρήγορου γύρου του. Ο Άλμπον χτύπησε στον τοίχο στην εσωτερική πλευρά της στροφής, με αποτέλεσμα να σπάσει η μπροστινή αριστερή ανάρτησή του και να παρκάρει το μονοθέσιό του στην ευθεία μεταξύ των δύο πρώτων στροφών, γεγονός που οδήγησε στην πρώτη κόκκινη σημαία των κατατακτηρίων.

Η δεύτερη διακοπή ήρθε λίγα λεπτά μετά την επανεκκίνηση, όταν ο Χούλκενμπεργκ χτύπησε μετωπικά στις μπαριέρες της τέταρτης στροφής και έσπασε την μπροστινή του πτέρυγα. Ο Γερμανός κατάφερε να συνεχίσει και να επιστρέψει στα pits, κάνοντας στη συνέχεια έναν ακόμα γρήγορο γύρο, αλλά οι αγωνοδίκες του GP διέκοψαν την περίοδο, ώστε οι κριτές να καθαρίσουν την πίστα.

Στο τέλος του Q1, αρχικά ο Γκασλί έκανε λάθος στο φρενάρισμα για την τέταρτη στροφή και συνέχισε ευθεία στην ζώνη ασφαλείας, χωρίς όμως να χτυπήσει στους τοίχους. Κάπως αποσπασμένος από το συμβάν με τον Γάλλο, ο teammate του στην Alpine, Κολαπίντο, έκανε λάθος στην ίδια στροφή, αλλά πολύ αργότερα έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου του και χτύπησε στις προστατευτικές μπαριέρες, καταστρέφοντας την αριστερή πλευρά του μονοθεσίου του. Παρόλο που αυτό το συμβάν συνέβη μετά τη λήξη του χρόνου του Q1, η κόκκινη σημαία εμφανίστηκε ξανά.

Ο αγώνας στους δρόμους του Μπακού είναι προγραμματισμένος για το μεσημέρι της Κυριακής (21/09) στις 14:00 ώρα Ελλάδας.

Tags: